Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR148118
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR148118/1
Regeling vervallen per 01-01-2019
ARCHIEFVERORDENING GEMEENTE GROOTEGAST 2010
Geldend van 23-02-2011 t/m 31-12-2018
Intitulé
ARCHIEFVERORDENING GEMEENTE GROOTEGAST 2010Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen
Artikel 1
In deze verordening en de daarop berustende voorschriften wordt verstaan onder;
- a
de wet; de Archiefwet 1995;
- b
gemeentelijke organen;de overheidsorganen,bedoeld in artikel 1, onder b van de wet voor zover behorende tot de gemeente;
- c
de archiefbewaarplaats; de overeenkomstig artikel 31 van de wet aangewezen archiefbewaarplaats;
- d
beheerdeer; degene die ingevolge artikel 3 is belast met beheer van de archiefbescheiden van de gemeentelijke organen die niet zijn overgebracht naar een archiefbewaarplaats;
- e
beheerseenheid; een door de burgemeester en wethouders als zodanig aan te wijzenorganisatie onderdeel;
- f
informatiesysteem; systeem van documentatie, procedures, apparatuur en programmatuur, met behulp waarvan archiefbescheiden kunnen worden vervaardigd, bewerkt, verzonden, ontvangen en geraadpleegd.
Hoofdstuk 2 De zorg van burgemeester en wethouders voor de archiefbescheiden
Artikel 2
Burgemeester en wethouders dragen zorg voor het inrichten en in stand houden van een archiefbewaarplaats als bedoeld in artikel 31 van de wet alsmede voldoende en doelmatige archiefruimten.
Artikel 3
Burgemeester en wethouders dragen zorg voor het aanwijzen van de beheerder/beheerders.
Artikel 4
Burgemeester en wethouders dragen zorg voor de aanstelling van voldoende deskundig personeel voor de werkzaamheden verbonden aan het beheer van alle gemeentelijke archiefbescheiden en documentaire verzameling, ongeacht hun vorm.
Artikel 5
- 1.
Burgemeester en wethouders dragen er zorg voor dat de vervaardiging en de bewaring van de archiefbescheiden geschieden op zodanige wijze, dat het behoud van deze bescheiden voldoende is gewaarborgd.
- 2.
Het eerste lid is van overeenkomstige toepassing ten aanzien van de vervaardiging van de bescheiden bestemd voor een overheidsorgaan of ander belanghebbende, van welke bescheiden redelijkerwijze kan worden aangenomen dat zij voor dezen als archiefbescheiden voor blijvende bewaring in aanmerking komen.
Artikel 6
Burgemeester en wethouders dragen er zorg voor dat jaarlijks op de gemeentebegroting voldoende middelen worden geraamd ter bestrijding van de kosten die aan de zorg voor de archiefbescheiden zijn verbonden.
Artikel 7
Burgemeester en wethouders stellen voor het beheer van de archiefbescheiden van de gemeentelijke organen die niet zijn overgebracht naar de archiefbewaarplaats voorschriften vast.
Artikel 8
Burgemeester en wethouders doen tenminste eenmaal per twee jaar aan de raad verslag omtrent hetgeen zij hebben verricht ter uitvoering van artikel 30 van de wet.
Hoofdstuk 3 Slotbepalingen
Artikel 9
De Archiefverordening Grootegast 1997, vastgesteld op 8 april 1997, wordt gelijktijdig met de inwerkingtreding van de Archiefverordening gemeente Grootegast 2006 ingetrokken.
Artikel 10
Deze verordening treedt in werking op de eerste dag na die waarop zij bekend is gemaakt.
Artikel 11
Deze verordening wordt aangehaald als Archiefverordening gemeente Grootegast 2010.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl