Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR27169
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR27169/1
Reglement van orde voor de vergaderingen en andere werkzaamheden van het presidium van de gemeente Hattem
Geldend van 06-05-2010 t/m heden
Intitulé
Reglement van orde voor de vergaderingen en andere werkzaamheden van het presidium van de gemeente HattemHet presidium van de raad van de gemeente Hattem;
gelet op artikel 5 van het reglement van orde van de gemeenteraad;
B E S L U I T :
vast te stellen :Het Reglement van orde voor de vergaderingen en andere
werkzaamheden van het presidium van de raad van de
gemeente Hattem.
Artikel 1 Taken
Het presidium is belast met de volgende taken:
- a
het vaststellen van de voorlopige agenda voor de vergadering van de gemeenteraad;
- b
het, namens de raad, uitoefenen van de functie van werkgever met betrekking tot de griffier en de eventuele griffiemedewerkers, met uitzondering van besluiten tot aanstelling en ontslag;
- c
het bespreken van alle aangelegenheden, die de werkzaamheden van de raad betreffen, met inachtname van de wettelijke taken en bevoegdheden terzake van de burgemeester.
Artikel 2 Dag en plaats van de vergaderingen
- 1
Het presidium vergadert in de regel op de eerste maandag van de maand vanaf 20.00 uur en voorts zo vaak de voorzitter of de twee fractievoorzitters het nodig vinden.
- 2
Indien twee fractievoorzitters een vergadering nodig vinden, verzoeken zij onder opgave van redenen aan de voorzitter deze bijeen te roepen.
- 3
De vergaderingen worden als regel in het stadhuis gehouden.
Artikel 3 Agenda; stukken
- 1
Voor elke vergadering zendt de griffier, als regel tenminste driemaal 24 uur van te voren, een agenda aan de leden van het presidium.
- 2
De stukken liggen vanaf de toezending van de agenda voor de leden van het presidium ter inzage in het stadhuis.
Artikel 4 Quorum
- 1
De voorzitter opent de vergadering, indien tenminste de helft van de fracties in de gemeenteraad vertegenwoordigd is.
- 2
Wanneer een kwartier na het vastgestelde tijdstip niet het vereiste aantal fracties is vertegenwoordigd, bepaalt de voorzitter dag en uur van de volgende vergadering, op een tijdstip dat ten minste 24 uur na het bezorgen van de schriftelijke oproep is gelegen.
- 3
Op de vergadering, bedoeld in het tweede lid, is het eerste lid niet van toepassing. Het presidium kan echter over andere aangelegenheden alleen beraadslagen of besluiten, indien tenminste de helft van de fracties in de gemeenteraad vertegenwoordigd is.
Artikel 5 Besluiten- en aandachtspuntenlijst
- 1
De griffier draagt zorg voor een besluiten- en aandachtspuntenlijst van de vergadering.
- 2
De lijst bevat ten minste:
- a
de namen van de aan- en afwezige leden;
- b
de namen van eventuele andere personen, die hebben deelgenomen aan de beraadslaging;
- c
een vermelding van de zaken die aan de orde zijn geweest;
- d
een formulering van de door het presidium genomen besluiten;
De lijst wordt in de eerstvolgende vergadering vastgesteld.
- a
Artikel 6 Inwerkingtreding
Dit reglement treedt in werking op 4 juni 2002.
Aldus vastgesteld in de vergadering van het presidium op 3 juni 2002.
De voorzitter,
Dit reglement is op 24 juni 2002 aan de gemeenteraad meegedeeld.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl