Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR10893
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR10893/1
Mandaat aan secretaris Hoor- en Adviescommissie Bezwaarschriften
Geldend van 17-01-2008 t/m heden
Intitulé
Mandaat aan secretaris Hoor- en Adviescommissie BezwaarschriftenDe Hoor- en Adviescommissie Bezwaarschriften, en
de voorzitter van de Hoor- en Adviescommissie Bezwaarschriften
overwegende dat het om redenen van praktische aard wenselijk is om in bepaalde gevallen mandaat c.q. machtiging te verlenen aan de secretaris van de Hoor- en Adviescommissie Bezwaarschriften (hierna te noemen “de commissie”);
gelet op het bepaalde in de Algemene wet bestuursrecht en de Verordening Hoor- en Adviescommissie Bezwaarschriften 2004;
besluit:
Mandaat aan secretaris Hoor- en Adviescommissie Bezwaarschriften
1.
de secretaris van de commissie mandaat te verlenen/te machtigen waar het gaat om bevoegdheden van:
- -
de commissie:
het uitbrengen van het advies nadat het is vastgesteld en ondertekend (artikel 17 verordening);
het verzenden van afschriften van verslagen, besluitenlijsten en eventuele overige stukken aan het bestuursorgaan in kwestie, de betrokken belanghebbenden dan wel overige betrokken personen;
- -
de voorzitter:
het verlangen van schriftelijke machtigingen en stukken waaruit blijkt dat de indiener bevoegd was (artikel 7 verordening (Awb 2:1, 2e lid));
het bieden van gelegenheid om binnen een bepaalde termijn een verzuim te herstellen (artikel 7 verordening (Awb 6:6 laatste zin));
het toezenden van stukken aan gemachtigden (artikel 7 verordening (Awb 6:17);
het ter inzage leggen van stukken (artikel 7 verordening (Awb7:4, 2e lid en 7:18, 2e lid));
het afzien van horen en het doen van mededelingen daaromtrent (artikel 9, 2e en 3e lid verordening (Awb 7:3 en 7:17));
het uitnodigen voor de hoorzittingen (artikel 10, 1e lid verordening);
het verzenden van stukken uit nader onderzoek (artikel 15, 2e lid verordening);
2.
onder de instructies dat:
- -
in de brieven kenbaar wordt gemaakt uit wiens naam en onder wiens verantwoordelijkheid de desbetreffende bevoegdheid wordt uitgeoefend;
- -
de voorzitter door middel van afschriften wordt geïnformeerd over brieven waarvan de inhoud of onderdelen daarvan niet kunnen worden opgevat als routinematige of van louter procedurele aard.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl