Regeling vervallen per 01-01-2020

Regels gebruik aula's en familiekamer begraafplaatsen 2017

Geldend van 01-01-2017 t/m 31-12-2019

Intitulé

Regels gebruik aula's en familiekamer begraafplaatsen 2017

Artikel 1. Begripsbepalingen

  • a.

    Begraafplaats:

    • Achterweg 2 te Ammerstol

    • Dijklaan 97 te Bergambacht

    • Westeinde3a te Berkenwoude

    • Molenweg 2 te Krimpen a/d Lek

    • Tiendweg-Oost 1a te Lekkerkerk

    • IJsseldijk-noord 12 te Ouderkerk aan den IJssel

    • Lageweg 39 b te Ouderkerk aan den IJssel

    • Poten 1 te Gouderak

  • b.

    Aula: ruimte op de begraafplaats waarin diensten en/of condoleances plaats kunnen vinden

  • c.

    Familiekamer: ruimte waar de overledene opgebaard kan worden.

  • d.

    Overledene: het stoffelijk overschot van diegene die begraven wordt.

  • e.

    Verhuurder: gemeente

  • f.

    Huurder: persoon die de aanvraag tot huur doet.

  • g.

    Koeltafel: meubel ontworpen voor het gekoeld opbaren van overledenen.

Artikel 2. Gebruik familiekamer (Lageweg)

  • 1. De familiekamer kan gehuurd worden voor het opbaren en bezoeken van de overledene.

  • 2. De huur gaat in op de dag dat de overledene opgebaard wordt. Dit geldt als de eerste dag van de huur.

  • 3. De huur stopt op de dag dat het gebruik van de familiekamer beëindigd wordt. Dit geldt als de laatste dag van de huur.

  • 4. De huur van de familiekamer is inclusief:

    • a.

      Het gebruik van koeltafel

    • b.

      24 uurs bewaking koeltafel tegen spanningsuitval.

    • c.

      Het gebruik van 1 sleutel en 1 pas voor toegang en alarmering.

  • 5. De familie heeft gedurende de periode dat de overledene opgebaard is onbeperkt toegang tot de familiekamer.

  • 6. De verhuurder is niet verantwoordelijk voor de verzorging van de overledene.

Artikel 3 Gebruik aula

  • 1.

    De aula kan gehuurd worden voor:

    • a.

      Condoleance op de dagen voorafgaand aan de begrafenis/crematie

    • b.

      Condoleance op de dag van begraven voorafgaand aan de begrafenis/crematie

    • c.

      Condoleance op de dag van begraven/crematie na de begrafenis/crematie.

    • d.

      Bijeenkomsten met betrekking tot de begraafplaats, voor of na een begrafenis/crematie.

  • 2.

    De huur is inclusief:

    • a.

      Verbruikskosten van water en energie.

  • 3.

    De verhuurder is verantwoordelijk voor:

    • a.

      Het in goede staat onderhouden van de aangeboden faciliteiten.

  • 4.

    De huurder is verantwoordelijk voor:

    • a.

      Personeel voor de bediening.

    • b.

      Het voorafgaand aan de bijeenkomst inrichten van de zaal.

    • c.

      Het na de bijeenkomst weer in originele staat terug brengen van de inrichting van de zaal.

    • d.

      Het schoon achterlaten van de keuken

    • e.

      Alle overige zaken die huurder wenst voor uitvoering van de plechtigheid

    • f.

      Het direct melden van schade of geconstateerde gebreken van de aangeboden faciliteiten aan de verhuurder.

  • 5.

    De huur van de aula omvat tevens het gebruik van:

    • a.

      Lageweg:

      • 1 vaatwasser met een capaciteit van 50 kop en schotels

      • 1 koffiezetapparaat incl. koffie met capaciteit van 290 kopjes van 125 ml

      • 1 koelkast met inhoud van 130 L.

      • 200 kop en schotels.

      • Het gebruik van 100 stoelen.

      • Het gebruik van 7 tafels.

      • Geluidsinstallatie (microfoon en CD)

    • b.

      Ammerstol, Berkenwoude

      • 40 stoelen per aula

    • c.

      Bergambacht

      • 40 stoelen

      • Geluidsinstallatie (microfoon)

    • d.

      Lekkerkerk

      • 60 stoelen

      • 30 klapstoelen

      • Geluidsinstallatie (microfoon en CD)

    • e.

      Krimpen aan de Lek

      • 56 stoelen

      • Geluidsinstallatie (microfoon en CD)

    • f.

      Ouderkerk a/d IJssel

      • 30 stoelen

    • g.

      Gouderak

      • 20 stoelen

Artikel 4. Slotbepalingen

  • 1. Deze nadere regels treden in werking op 1 januari 2017.

  • 2. Deze nadere regels kunnen worden aangehaald als: Regels gebruik aula’s en familiekamer begraafplaatsen 2017.

Ondertekening

Aldus vastgesteld in de vergadering van burgemeester en wethouders van gemeente Krimpenerwaardop 19 juli 2016.
de secretaris, mw. mr. M. Plantinga
de burgemeester, mr. R.S. Cazemier