Regeling vervallen per 12-02-2018

Organisatiebesluit Tiel 2015

Geldend van 29-01-2015 t/m 11-02-2018

Intitulé

Organisatiebesluit gemeente Tiel 2015

Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen

Artikel 1 Begripsbepalingen

In dit besluit wordt verstaan onder:

  • a.

    college: het college van burgemeester en wethouders als bedoeld in artikel 5 onderdeel c van de Gemeentewet;

  • b.

    gemeentesecretaris/algemeen directeur: de ambtenaar als bedoeld in artikel 100 van de Gemeentewet, niet zijnde de griffier. De gemeentesecretaris is tevens algemeen directeur;

  • c.

    algemeen manager: het lid van team MT, niet zijnde de gemeentesecretaris/algemeen directeur, belast met de algemene aansturing en strategiebepaling;

  • d.

    teammanager: medewerker belast met de aansturing van één of meerdere teams;

  • e.

    controller: de medewerker die is belast met de sturing van de planning- en controlcyclus en de onafhankelijke advisering van het college, het team MT en het team Teammanagers op het gebied van kwaliteitsbewaking en verbetering van de bedrijfsvoering;

  • f.

    teamgerichte structuur: de organisatiestructuur waarbij de gemeentesecretaris/algemeen directeur leiding geeft aan de organisatie die bestaat uit een team MT, een team teammanagers, teams en culturele instellingen.

  • g.

    team: de organisatorische eenheid waar medewerkers georganiseerd zijn rond een logisch pakket samenhangende activiteiten, die samen een afgebakend geheel vormen;

  • h.

    culturele instelling: de organisatorische eenheid die is ontstaan na verbijzondering van taken op het beleidsterrein cultuur en als zodanig is aangewezen door het college.

Hoofdstuk 2 Inrichting van de ambtelijke organisatie

Artikel 2 inrichting van de ambtelijke organisatie

  • 1. De ambtelijke organisatie van de gemeente Tiel is opgebouwd volgens de teamgerichte structuur en bestaat uit:

    • a.

      de gemeentesecretaris/algemeen directeur;

    • b.

      het team MT;

    • c.

      het team teammanagers;

    • d.

      teams;

    • e.

      culturele instellingen.

  • 2. De ambtelijke organisatie kent de volgende teams en culturele instellingen:

    • a.

      team MT;

    • b.

      team Teammanagers;

    • c.

      team Ontvangst;

    • d.

      team Publiekszaken;

    • e.

      team Vergunningen;

    • f.

      team Bemiddeling en Activering;

    • g.

      teams Participatie I en II;

    • h.

      team Bedrijfsbureau Beursplein;

    • i.

      team Beleid;

    • j.

      team Projecten;

    • k.

      team Stad;

    • l.

      team Leefbaarheid Wijken en dorpen;

    • m.

      team Werkvoorbereiding;

    • n.

      team Advies;

    • o.

      team Vastgoed & facilitair;

    • p.

      team Ondersteuning;

    • a.

      team Uitvoering BOR;

    • r.

      team Samenwerking CGT;

    • s.

      culturele instelling Schouwburg en Filmtheater Agnietenhof;

    • t.

      culturele instelling Centrum voor de kunsten De Plantage;

    • u.

      culturele instelling Museum.

Hoofdstuk 3 De gemeentesecretaris/algemeen directeur

Artikel 3 Taken, bevoegdheden en benoeming algemeen

  • 1. De bepalingen in dit artikel gelden tevens als instructie voor de gemeentesecretaris als bedoeld in artikel 103, 2e lid van de Gemeentewet.

  • 2. De gemeentesecretaris is tevens algemeen directeur. Als zodanig is hij, behoudens de verantwoordelijkheden en bevoegdheden van het college, eindverantwoordelijk voor de gehele ambtelijke organisatie (de griffie uitgezonderd) en heeft daarvoor de hoogste bevoegdheden.

  • 3. Tot benoeming van de gemeentesecretaris/algemeen directeur wordt door het college niet overgegaan dan nadat een delegatie van het team MT, het team teammanagers en de ondernemingsraad zijn betrokken bij de selectie.

  • 4. Bij afwezigheid wordt de gemeentesecretaris in al zijn taken vervangen door een lid van team MT die door het college wordt aangewezen op aanbeveling van de gemeentesecretaris/algemeen directeur.

Artikel 4 Hoofdtaken van de gemeentesecretaris/algemeen directeur

  • 1. De gemeentesecretaris/algemeen directeur adviseert en ondersteunt het college en de burgemeester.

  • 2. De gemeentesecretaris/algemeen directeur is eindverantwoordelijk voor de bedrijfsvoering en effectiviteit van de organisatie en het realiseren van de gestelde bestuurlijke en ambtelijke doelen.

  • 3. De gemeentesecretaris/algemeen directeur is eindverantwoordelijk voor de continue doorontwikkeling en innovatie van de organisatie.

  • 4. De gemeentesecretaris/algemeen directeur geeft integraal leiding aan de gehele ambtelijke organisatie.

  • 5. De gemeentesecretaris/algemeen directeur signaleert en verbindt vanuit lokale, regionale en landelijke ontwikkelingen.

  • 6. De gemeentesecretaris/algemeen directeur is bestuurder in het kader van de Wet op de ondernemingsraden en overlegpartner van de ondernemingsraad.

Artikel 5 Bevoegdheden van de gemeentesecretaris/algemeen directeur

  • 1. In het kader van een goede uitoefening van zijn functie kan de gemeentesecretaris/algemeen directeur direct, dan wel indirect richtlijnen en aanwijzingen geven aan alle bij de gemeente in dienst zijnde ambtenaren, met uitzondering van de griffier en de medewerkers van de griffie.

  • 2. De gemeentesecretaris/algemeen directeur heeft het recht om bij alle bij de gemeente in dienst zijnde ambtenaren inlichtingen in te winnen die voor een goede vervulling van zijn taak nodig zijn.

  • 3. De gemeentesecretaris/algemeen directeur is bevoegd om alle aan het college, de burgemeester en eventueel door hen ingestelde commissies gezonden ambtelijke stukken en adviezen te toetsen op procedurele juistheid, inhoudelijke consistentie van beleid en bestuur en beslissingsrijpheid.

Hoofdstuk 4 Het team MT

Artikel 6 Samenstelling team MT

  • 1. Het team MT bestaat uit de gemeentesecretaris/algemeen directeur en algemeen managers.

  • 2. Tot benoeming van de algemeen manager wordt door het college niet overgegaan dan nadat een delegatie van het team MT en het team Teammanagers zijn betrokken bij de selectie.

Artikel 7 Hoofdtaken team MT

  • 1. Doel is de aansturing van en strategiebepaling voor de totale organisatie.

  • 2. Het team MT heeft de volgende hoofdtaken:

    • a.

      strategiebepaling op inhoudelijke beleidsthema's;

    • b.

      bevorderen van bestuurlijk/ambtelijk samenspel;

    • c.

      strategiebepaling op bedrijfsvoeringthema's;

    • d.

      aansturen en faciliteren van teammanagers;

    • e.

      advisering aan het college.

Hoofdstuk 5 Het team Teammanagers

Artikel 8 Samenstelling team Teammanagers

  • 1. Het team teammanagers bestaat uit teammanagers die één of meerdere teams aansturen.

  • 2. Tot benoeming van een teammanager wordt door het college niet overgegaan dan nadat een delegatie van het team MT, het team teammanagers en medewerkers zijn betrokken bij de selectie.

Artikel 9 Hoofdtaken team Teammanagers

  • 1. Doel is de aansturing van de teams als bedoeld in hoofdstuk 7, met uitzondering van team Samenwerking CGT, waarbij de ontwikkeling van de teams en medewerkers centraal staan.

  • 2. Het team teammanagers heeft de volgende hoofdtaken:

    • a.

      faciliteren van taakgerichte en relationele ontwikkeling van teams;

    • b.

      resultaatgerichte aansturing van teams;

    • c.

      ontwikkelen en versterken van organisatorische sturingsfilosofie en aanpak;

    • d.

      ontwikkelen van eenduidige invulling van PIOFACH taken;

    • e.

      onderlinge uitwisseling en coaching.

Hoofdstuk 6 De gemeentecontroller

Artikel 10 Benoeming en vervanging

  • 1. De controller wordt op voordracht van de gemeentesecretaris/algemeen directeur benoemd door het college.

  • 2. Tot benoeming van de controller wordt door het college niet overgegaan dan nadat een delegatie van het team MT is betrokken bij de selectie.

Artikel 11 Positionering in de organisatie

  • 1. De controller is medewerker van team Advies en heeft een functionele werkrelatie met dit team en de betreffende teammanager.

  • 2. Een lid van team MT is ambtelijk opdrachtgever van de controller en stuurt de controller hiërarchisch aan.

  • 3. De controller is onafhankelijk in zijn oordeel en legt verantwoording af aan team MT.

Artikel 12 Hoofdtaken controller

  • 1. Doel is het optimaliseren processen en het realiseren van controles.

  • 2. De controller heeft de volgende hoofdtaken:

    • a.

      opzetten, verbeteren coördineren en bewaken van de P&C cyclus;

    • b.

      toetsen van kaders, doelstellingen en besturingsmaatregelen op naleving en effectiviteit;

    • c.

      toetsen van effectiviteit, efficiency en kwaliteit van bedrijfsprocessen;

    • d.

      ondersteunen, faciliteren en coachen van teams bij het optimaliseren van de bedrijfsprocessen;

    • e.

      bewaken en toetsen van de integraliteit van bedrijfsvoeringsbeleid;

    • f.

      het gevraagd en ongevraagd adviseren op bovenstaande onderwerpen.

Hoofdstuk 7 Overige teams

Artikel 13 Samenstelling en algemene doelen overige teams

  • 1. Een team is een organisatorische eenheid waar medewerkers zijn georganiseerd rondom een logisch pakket samenhangende activiteiten die samen een afgebakend geheel vormen. Een team voert zoveel mogelijk activiteiten uit die bij de taak horen.

  • 2. Tot benoeming en vervanging van een medewerker van een team wordt door het college niet overgegaan dan nadat een delegatie van het betreffende team is betrokken bij de selectie.

  • 3. De gemeentesecretaris/algemeen directeur kan nieuwe taken toewijzen aan één of meerdere teams en/of de culturele instellingen.

Artikel 14 Team Ontvangst

  • 1. Doel is het gastheerschap voor burgers in het (eerste) klantcontact te verzorgen voor alle gemeentelijke locaties (beursplein, stadhuis en loket WWZ/WMO);

  • 2. Het team Ontvangst heeft de volgende hoofdtaken:

    • a.

      eerste klantcontact aan receptie, telefoon, bel- en herstellijn, digitale vragen website en gemeente@tiel.nl;

    • b.

      afwikkelen van alle informatievragen;

    • c.

      afwikkelen van eenvoudige transactievragen.

Artikel 15 Team Publiekszaken

  • 1. Doel is het verzorgen van het hele proces rond enkelvoudige vragen van inwoners (over reizen, leven, parkeren, onderwijs etc).

  • 2. Het team Publiekszaken heeft de volgende hoofdtaken:

    • a.

      registratieproducten levensituaties burgers (identiteitsbewijzen, reisdocumenten);

    • b.

      parkeervergunningen, gehandicaptenparkeerkaarten en –plaatsen;

    • c.

      APV, bijzondere wetten (inclusief horeca en evenementen);

    • d.

      leerlingenvervoer.

Artikel 16 Team Vergunningen

  • 1. Doel is het verzorgen van het gehele proces rond het verstrekken en uitvoeren van vergunningen en inspectie/handhaving in de directe leefomgeving.

  • 2. Het team Vergunningen heeft de volgende hoofdtaken:

    • a.

      vergunningen WABO (bouwen, slopen, monumenten, aanleggen, gebruik bestemmingsplan);

    • b.

      omgevingsloket bouwen- en wonen;

    • c.

      inspectie en handhaving omgevingsvergunningen / handhaving regelgeving bouw (bouwbesluit), sloop (asbest), monumenten, ruimtelijke ordening (bestemmingsplannen), milieu (niet-ODR taken) en brandveiligheid (taken veiligheidsregio).

Artikel 17 Team Bemiddeling en Activering

  • 1. Doel is cliënten te laten uitstromen naar eigen werk, die het potentieel hebben om weer volledig aan het werk te komen en/of (op termijn) zelfstandig in hun inkomen en zorg kunnen voorzien en/of voor een gedeelte afhankelijk blijven van aanvullend inkomen.

  • 2. Het team Bemiddeling en activering heeft de volgende hoofdtaken:

    • a.

      intake cliëntmelding (inclusief regisseursrol),

    • b.

      behandeling en nazorg werk;

    • c.

      behandeling en nazorg scholing;

    • d.

      behandeling en nazorg inkomen;

    • e.

      administratie.

Artikel 18 Teams Participatie I en II

  • 1. Doel is het activeren voor maatschappelijke deelname van die cliënten die (bijna) altijd volledig aangewezen zullen zijn op bijstand.

  • 2. De teams Participatie I en II hebben de volgende hoofdtaken:

    • a.

      intake cliëntmelding (inclusief regisseursrol);

    • b.

      behandeling en nazorg zorg;

    • c.

      behandeling en nazorg inkomen;

    • d.

      behandeling en nazorg schuldhulpverlening;

    • e.

      administratie;

    • f.

      leerplicht.

Artikel 19 Team Bedrijfsbureau Beursplein

  • 1. Doel is het ondersteunen van het team Bemiddeling en Activering en de teams Participatie I en II op het gebied van teamoverstijgende bedrijfsvoering.

  • 2. Het team Bedrijfsbureau Beursplein heeft de volgende hoofdtaken:

    • a.

      kwaliteitszorg en audit;

    • b.

      administratie;

    • c.

      contractmanagement regiogemeenten;

    • d.

      managementinformatie.

Artikel 20 Team Beleid

  • 1. Doel is de integrale advisering over meerjarige maatschappelijke vraagstukken in regio en stad.

  • 2. Het team Beleid heeft de volgende hoofdtaken:

    • a.

      intake en beoordeling politieke vraagstukken;

    • b.

      advisering integrale maatschappelijke vraagstukken;

    • c.

      opstellen van beleidsnota's en herijken integrale vraagstukken en kaders;

    • d.

      evaluatie integrale maatschappelijke vraagstukken.

Artikel 21 Team Projecten

  • 1. Doel is het trekken van organisatiebrede eenmalige tijdelijke opgaven (project, proces, programma) zowel intern als extern met een duidelijk omschreven doel en resultaat.

  • 2. Het team Projecten heeft de volgende hoofdtaken:

    • a.

      projecten en programma's kunnen ontstaan uit maatschappelijke vraagstukken of behoeften van een opdrachtgever, waarbij centraal staat dat er extra aandacht voor proces, regie en sturing noodzakelijk is;

    • b.

      werkt in opdracht van het bestuur, het management of een andere (interne) opdrachtgever;

    • c.

      programma's raken meerdere resultaat gebieden en zijn veelal complex van aard of hebben een groot politiek of maatschappelijk afbreukrisico.

Artikel 22 Team Stad

  • 1. Doel is het plannen, organiseren en contracteren ten behoeve van een leefbare stad.

  • 2. Het team Stad heeft de volgende hoofdtaken:

    • a.

      programmeren en organiseren van beleid;

    • b.

      beheerplannen, verordeningen, bestemmingsplannen;

    • c.

      subsidies (bv welzijn);

    • d.

      prestatieafspraken met maatschappelijke instellingen.

Artikel 23 Team Leefbaarheid Wijken en dorpen

  • 1. Doel is het samen met de inwoners creëren van schone, veilige, actieve en betrokken wijken, waar mensen graa wonen.

  • 2. Het team Leefbaarheid Wijken en dorpen heeft de volgende hoofdtaken:

    • a.

      uitvoeringsplannen wijkthema's;

    • b.

      beheerplannen directe leefomgeving;

    • c.

      uitvoering wijkbeleid en wijkgericht werken;

    • d.

      integrale klantvragen van wijkbewoners (fysiek en sociaal);

    • e.

      wijk groen, schoon, heel en veilig;

    • f.

      samenredzame samenleving (participatie en co-creatie).

Artikel 24 Team Werkvoorbereiding

  • 1. Doel is de planmatige voorbereiding van de uitvoering van werken, waarbij met een gezonde zakelijkheid een kwalitatief aantrekkelijke leefomgeving voor de inwoners van Tiel wordt gerealiseerd.

  • 2. Het team Werkvoorbereiding heeft de volgende hoofdtaken:

    • a.

      werkvoorbereiding;

    • b.

      maken van bestekken;

    • c.

      aanbesteden van werken;

    • d.

      toezicht houden op werken.

Artikel 25 Team Advies

  • 1. dviseren en uitvoeren op het gebied van juridische zaken, kabinetszaken, communicatiewebteam.

  • 2. Het team Advies heeft de volgende hoofdtaken:

    • a.

      advisering;

    • b.

      behandeling van bezwaren;

    • c.

      coördinatie van klachten;

    • d.

      beheer website;

    • e.

      voorlichting;

    • f.

      control.

Artikel 26 Team Vastgoed en facilitair

  • 1. Doel is het zorgdragen voor de interne dienstverlening op het vlak van vastgoed en facilitair.

  • 2. Het team Vastgoed en facilitair heeft de volgende hoofdtaken:

    • a.

      adviseren en uitvoeren op het gebied van facilitair en vastgoed;

    • b.

      beheer van alle gemeentelijk vastgoed (inclusief onderwijs en sport);

    • c.

      eerste interne klantcontact voor enkelvoudige operationele dienstverlening (huidig CDM).

Artikel 27 Team Ondersteuning

  • 1. Doel is het ondersteunen van bestuur, team MT, team teammanagers en de overige teams.

  • 2. Het team Ondersteuning heeft de volgende hoofdtaken:

    • a.

      ondersteuning verlenen aan bestuur inclusief ondersteuning kabinetszaken;

    • b.

      ondersteuning verlenen aan team MT en team teammanagers;

    • c.

      ondersteuning verlenen aan overige teams.

Artikel 28 Team Uitvoering BOR

  • 1.

    Doel is het uitvoeren van beheer- en onderhoudsmaatregelen op wijkniveau.

  • 2.

    Het team Uitvoering heeft de volgende :

onderhoud openbare ruimte.

Artikel 29 Team Samenwerking CGT

  • 1. Doel is interne dienstverlening.

  • 2. Het team heeft de volgende hoofdtaken:

    • a.

      adviseren en uitvoeren op het gebied van Financiën en belastingen;

    • b.

      adviseren en uitvoeren op het gebied van Personeel en Organisatie.

Hoofdstuk 8 De culturele instellingen

Artikel 30 Culturele instellingen algemeen

  • 1. De managers van de culturele instellingen worden benoemd door het college.

  • 2. Hetgeen voorts in dit besluit is bepaald ten aanzien van de teammanager is van overeenkomstige toepassing op de manager van een culturele instelling.

  • 3. De manager van een culturele instelling is gerechtigd om de titel directeur te dragen.

  • 4. Tot benoeming en vervanging van een medewerker van een culturele instelling wordt door de directeur niet overgegaan dan nadat een delegatie van de medewerkers van de culturele instelling is betrokken bij de selectie.

  • 5. Hetgeen voorts in dit besluit is bepaald ten aanzien van de medewerker in een team is van overeenkomstige toepassing op de medewerker van een culturele instelling.

Artikel 31 De culturele instelling Schouwburg en Filmtheater Agnietenhof

  • 1. Er is een culturele instelling Schouwburg en Filmtheater Agnietenhof.

  • 2. De Agnietenhof heeft een directeur en een managamentteam.

  • 3. De leden van het managementteam worden aangestuurd door de directeur.

  • 4. De medewerkers, niet zijnde MT-leden, worden aangestuurd door de leden van het MT.

  • 5. Doel is bij te dragen aan het gemeentelijke cultuurbeleid.

  • 6. De Agnietenhof heeft de volgende hoofdtaken:

    • a.

      het programmeren van een breed en divers aanbod van professionele podiumkunsten t.b.v. de bevolking van Tiel en omstreken;

    • b.

      een filmaanbod passend voor een filmtheater in een middelgrote centrumstad;

    • c.

      het bieden van een podium en ondersteuning aan lokale en regionale amateur-gezelschappen;

    • d.

      het aanbieden van schoolvoorstellingen voor het primair onderwijs.

Artikel 32 De culturele instelling Centrum voor de kunsten de Plantage

  • 1. Er is een culturele instelling Centrum voor de kunsten de Plantage.

  • 2. De Plantage heeft een directeur en een managementteam.

  • 3. De leden van het managementteam worden aangestuurd door de directeur.

  • 4. De medewerkers, niet zijnde MT-leden, worden aangestuurd door de leden van het MT.

  • 5. Doel is bij te dragen aan het gemeentelijke cultuur- en onderwijsbeleid.

  • 6. De Plantage geeft de volgende hoofdtaken:

    • a.

      het bieden van mogelijkheden voor actieve cultuurparticipatie in de vrije tijd op het gebied van muziek, dans, theater en beeldende kunst;

    • b.

      het bieden van culturele educatieve activiteiten en leertrajecten aan het primair, speciaal (voortgezet) en voorgezet onderwijs in Tiel;

    • c.

      uitvoering geven aan het gemeentelijke voorwaardenscheppende beleid betreffende de amateur-kunsten door middel van:

      • 1.

        de verhuur van oefenruimten, popstudio’s en zalen;

      • 2.

        service- en dienstverlening via het Servicepunt Amateurkunst;

      • 3.

        het ondersteunen en soms coördineren en (mede) uitvoeren amateur-producties;

    • d.

      het verzorgen van presentaties, voorstellingen en concerten van leerlingen en cursisten;

    • e.

      het initiëren c.q. programmeren van culturele (jongeren)evenementen en popconcerten.

Artikel 33 De culturele instelling Flipje en Streekmuseum Tiel

  • 1. Er is een culturele instelling Flipje en Streekmuseum Tiel.

  • 2. Alle medewerkers van het Museum worden rechtstreeks aangestuurd door de Directeur.

  • 3. Doel is bij te dragen aan het gemeentelijke cultuur- en onderwijsbeleid.

  • 4. Het Museum heeft de volgende hoofdtaken:

    • a.

      onderzoek, registratie, beheer, conservering en ontsluiting (publiek maken) van de cultuurhistorische collectie over Tiel, Mij. De Betuwe, streekarcheologie en het Betuws landschap;

    • b.

      erfgoededucatie voor het basis- en speciaal onderwijs en het voortgezet onderwijs.

    • c.

      het programmeren van tentoonstellingen rond het thema voedsel in aansluiting bij de Tielse historie, de Betuwe en jam en fruitconservering.

    • d.

      investeren in cultuurtoerisme en bijdragen aan het promoten van Flipje als ambassadeur van Tiel.

Hoofdstuk 9 Werkwijze

Artikel 34 Taken en bevoegdheden medewerkers

  • 1. De medewerker heeft de volgende taken:

    • a.

      vanuit de eigen professionaliteit en het eigen werkveld samenwerken aan het bereiken van de gestelde doelen van de organisatie en het team en het aanreiken van verbeteringen;

    • b.

      inhoudelijk adviseren aan de bestuursorganen;

    • c.

      het via mandaat voeren van het budgethouderschap voor de budgetten die aan hem zijn toevertrouwd.

  • 2. De taken en verantwoordelijkheden en bevoegdheden van de medewerker worden vastgelegd in een functiebeschrijving.

Artikel 35 Mandaat en budgethouderschap

  • 1. Tenzij de regeling waarop de bevoegdheid steunt zich daartegen verzet, kunnen het college en de burgemeester met betrekking tot de uitoefening van een of meer van hun bevoegdheden en de ondertekening van stukken die van hen uitgaan mandaat verlenen aan de gemeentesecretaris/algemeen directeur, de algemeen manager en/of de teammanagers.

  • 2. Het college en de burgemeester stellen daartoe één of meer mandaatregelingen vast.

  • 3. De gemeentesecretaris/algemeen directeur, de algemeen manager en de teammanagers kunnen de aan hen opgedragen bevoegdheden op hun beurt, tenzij het mandaatbesluit dit expliciet uitsluit, in de vorm van een ondermandaat opdragen aan een of meer medewerkers.

  • 4. De krachtens dit artikel verleende mandaten en ondermandaten worden geregistreerd in een mandaatregister.

  • 5. De in het eerste en tweede lid opgenomen bepalingen inzake mandaat en ondermandaat kunnen ook toepassing vinden voor budgethouders ten aanzien van het doen van uitgaven, besteden van budgetten en het aangaan van verplichtingen, zulks ter uitvoering van de begroting en door de raad verleende kredieten.

  • 6. Ter uitvoering van het bepaalde in het vorige lid stelt het college nadere richtlijnen vast. Daarbij neemt het college in acht hetgeen terzake is bepaald in de door de raad vastgestelde verordening ex artikel 212 van de Gemeentewet en de daarop gebaseerde uitvoeringsregelingen.

Hoofdstuk 10 Slotbepalingen

Artikel 36 Onvoorziene omstandigheden en nadere regels

  • 1. In de gevallen waarin dit besluit niet voorziet wordt beslist door het college na advies van de gemeentesecretaris /algemeen directeur.

  • 2. Ter uitvoering van dit besluit kunnen door het college na advies van de gemeentesecretaris /algemeen directeur nadere regels worden vastgesteld.

Artikel 37 Citeertitel en inwerkingtreding

  • 1. Dit besluit kan worden aangehaald als "Organisatiebesluit gemeente Tiel 2015".

  • 2. Dit besluit treedt één dag na bekendmaking in werking.

Ondertekening

Aldus vastgesteld door burgemeester en wethouders van Tiel op 14 januari 2015
de secretaris,                de burgemeester 
mr. M.A.J. Oosterwijk     ir. J. Beenakker