Regeling vervallen per 01-05-2014

Procedureregels i.v.m. afhandeling van spoedaanvragen voor vergoeding van de kosten van vandalisme bij de scholen

Geldend van 01-12-2006 t/m 30-04-2014

Intitulé

Procedureregels i.v.m. afhandeling van spoedaanvragen voor vergoeding van de kosten van vandalisme bij de scholen

Besluit

Vast te stellen de volgende procedureregels:

'Procedureregels in verband met afhandeling van spoedaanvragen voor vergoeding van de kosten van vandalisme bij de scholen'.

  • 1.

    Nota’s in verband met vandalisme tot een bedrag van € 5.000,00 kunnen door de schoolbesturen, onder overlegging van een proces-verbaal van aangifte, worden ingediend bij het college van de gemeente Heusden. Zonder het proces-verbaal worden de nota’s niet in behandeling genomen.

  • 2.

    De indienen dient te geschieden binnen 3 maanden nadat het vandalisme is gepleegd.

  • 3.

    Verzoeken die later worden ingediend zullen, op grond van het overschrijden van de indieningstermijn, worden afgewezen.

  • 4.

    De indieningstermijn van 3 maanden kan, mits dit vooraf schriftelijk en voldoende gemotiveerd door het schoolbestuur is aangevraagd, eenmalig worden verlengd.

  • 5.

    Voor aanvragen boven de € 5000,00 dient door het schoolbestuur een verzoek tot toepassing van een spoedprocedure te worden ingediend. De afwerking van een dergelijk verzoek geschiedt door het college volgens de bepalingen van de Verordening Huisvesting onderwijs.

  • 6.

    De ingangsdatum van deze procedureregels is 1 december 2006.

Heusden 26 september 2006.

Addendum regeling schade onderwijsgebouwen als gevolg van vandalisme