Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR624882
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR624882/1
Besluit van het dagelijks bestuur en de voorzitter van samenwerkingsorgaan Holland Rijnland houdende regels omtrent mandaat (Mandaatreglement Holland Rijnland 2014)
Geldend van 12-06-2019 t/m 09-08-2022
Intitulé
Besluit van het dagelijks bestuur en de voorzitter van samenwerkingsorgaan Holland Rijnland houdende regels omtrent mandaat (Mandaatreglement Holland Rijnland 2014)Het Dagelijks Bestuur en de voorzitter van het samenwerkingsorgaan Holland Rijnland,
overwegende:
- -
dat het noodzakelijk is een reglement Mandaat-, Machtiging- en Volmachtbesluiten op te stellen dat aansluit bij de bepalingen van de Algemene wet bestuursrecht en overige wetgeving;
- -
gelet op Titel 10.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluit:
vast te stellen het navolgende Reglement Mandaat-, machtiging- en volmachtbesluiten 2014.
Artikel 1 Begripsbepalingen
-
a. mandaat: de bevoegdheid om namens een bestuursorgaan besluiten te nemen;
-
b. ondertekeningmandaat: de bevoegdheid om voor een bestuursorgaan de door hem genomen besluiten te ondertekenen;
-
c. volmacht: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan (volmachtverlener) verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen;
-
d. machtiging:de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan te besluiten tot feitelijke handelingen en deze te verrichten;
-
e. mandaatgever: het bestuursorgaan dat de bevoegdheid om namens hem te beslissen overdraagt;
-
f. gemandateerde: degene die het mandaat heeft ontvangen en indien van toepassing ook heeft aanvaard;
-
g. bestuursorgaan: het Algemeen Bestuur, het Dagelijks Bestuur of de voorzitter van Holland Rijnland;
-
h. mandaatregister: Register Mandaat-, Machtiging- en Volmachtbesluiten van het Dagelijks Bestuur van het samenwerkingsorgaan Holland Rijnland.
Artikel 2 Mandaat
-
1. Mandaat wordt verleend volgens het bij dit besluit behorende Mandaatregister met in achtneming van het bepaalde in dit besluit alsmede onder de bijzondere voorwaarden zoals opgenomen in het Mandaatregister;
-
2. Voor zover van toepassing, omvat de bevoegdheid om krachtens mandaat besluiten te nemen tevens de bevoegdheid tot het stellen van voorschriften en beperkingen;
-
3. Het mandaat strekt niet verder dan de uitoefening van die bevoegdheden die tot het specifieke takenpakket van de gemandateerde behoren.
Artikel 3 Ondermandaat
-
1. De gemandateerde kan alleen ondermandaat verlenen indien dit uitdrukkelijk is bepaald in het bij dit besluit behorende Mandaatregister;
-
2. Het ondermandaat strekt niet verder dan de uitoefening van die bevoegdheden die tot het specifieke takenpakket van degene aan wie het ondermandaat is verleend behoren.
Artikel 4 Algemene regels en uitzonderingen
-
1. De gemandateerde is niet bevoegd tot het nemen van besluiten als vermeld in de bij dit Reglement behorende bijlage wanneer zich de volgende situaties voordoen:
- a.
de bevoegdheid betreft het vaststellen van verordeningen, regelingen of nadere regels;
- b.
advies is nodig van een ander organisatieonderdeel of van derden en dit advies en het eigen standpunt sluiten niet op elkaar aan dan wel leiden niet tot dezelfde conclusie;
- c.
het Dagelijks Bestuur, een lid van het Dagelijks Bestuur of de secretaris geeft te kennen het voorstel aan het Dagelijks Bestuur ter besluitvorming te willen voorleggen;
- d.
het besluit impliceert een afwijking van beleidsregels, richtlijnen, voorschriften en dergelijke;
- e.
het besluit leidt tot overschrijding van budgetten of kredieten;
- f.
de gemandateerde heeft een persoonlijk belang bij het uitoefenen van de bevoegdheid.
- a.
-
2. De uitoefening van de gemandateerde bevoegdheden geschiedt binnen de grenzen van de vastgestelde taken en met inachtneming van het terzake geldende recht alsmede de geldende beleids- en uitvoeringsregels.
-
3. De beslissing op bezwaarschriften is voorbehouden aan het Dagelijks Bestuur, met uitzondering van de beslissing op bezwaarschriften op grond van de Huisvestingsverordening.
Artikel 5 Bij afwezigheid van de gemandateerde
Bij afwezigheid van de gemandateerde mogen de bevoegdheden worden uitgeoefend worden door diens plaatsvervanger.
Artikel 6 Informatieverstrekking
De gemandateerden stellen het bestuursorgaan onmiddellijk in kennis van krachtens (onder)mandaat genomen besluiten, waarvan zij redelijkerwijs moeten aannemen dat kennisneming aan dit orgaan van belang is.
Artikel 7 Zelf uitoefenen van de gemandateerde bevoegdheid
De mandaatgever blijft te allen tijde bevoegd de gemandateerde bevoegdheid uit te oefenen. Indien hij van deze bevoegdheid gebruik maakt, geeft hij hiervan tijdig kennis aan de gemandateerde.
Artikel 8 Wijze van ondertekening
De krachtens mandaat of ondermandaat genomen besluiten worden als volgt ondertekend:
Het Dagelijks Bestuur Holland Rijnland,
namens deze,
………………………… (functie, handtekening en naam (onder)gemandateerde)
Artikel 9 Volmacht en machtiging
Het bepaalde in dit besluit is van overeenkomstige toepassing op volmacht en machtiging.
Artikel 10 Wijzigingen
Wijzigingen in de verlening van mandaat, machtiging en volmacht van bevoegdheden die in de bij dit Reglement behorende bijlage worden opgenomen moeten zijn te herleiden tot een besluit, voorzien van datum en ondertekening.
Artikel 11 Citeertitel
Dit Reglement kan worden aangehaald als het Mandaatreglement Holland Rijnland 2014
Artikel 12 Intrekking oude regeling
-
1. Ingetrokken worden het Reglement Mandaat-, machtiging- en volmachtbesluit samenwerkingsorgaan Holland Rijnland d.d. 1 juli 2009 alsmede het Mandaat-, machtiging en volmachtbesluit van het Dagelijks Bestuur en de voorzitter van het samenwerkingorgaan Holland Rijnland vastgesteld d.d. 18 juni 2009, laatstelijk gewijzigd op 15 januari 2011;
-
2. In afwijking van het bepaalde in het eerste lid blijft artikel 2 van het Reglement Mandaat-, machtiging- en volmachtbesluit samenwerkingsorgaan Holland Rijnland d.d. 1 juli 2009 alsmede paragraaf 6 van het Mandaat-, machtiging- en volmachtbesluit van het Dagelijks Bestuur en de voorzitter van het samenwerkingsorgaan Holland Rijnland d.d. 18 juni 2009, laatstelijk gewijzigd d.d. 15 december 2011, voor zover het betreft de mandaten Huisvestingsverordening Holland Rijnland 2009 nog van kracht tot inwerkingtreding van de Huisvestingsverordening Holland Rijnland 2013.
Artikel 13 Inwerkingtreding
Dit Reglement treedt in werking op
Ondertekening
Aldus vastgesteld op 28 november 2013
Het Dagelijks Bestuur Holland Rijnland
De secretaris,
N. v. Netten
De voorzitter,
H.J.J. Lenferink
Bijlage: REGISTER MANDAAT-, MACHTIGING- EN VOLMACHTBESLUIT VAN HET DAGELIJKS BESTUUR EN DE VOORZITTER VAN HET SAMENWERKINGSORGAAN HOLLAND RIJNLAND 2017
nr |
Onderwerp |
Wettelijke grondslag |
Bijzondere bepalingen |
Mandaat, machtiging, volmacht |
Ondermandaat |
1 |
ALGEMEEN |
||||
1.1 |
Vertegenwoordigen van het Algemeen Bestuur of het Dagelijks Bestuur – als bestuursorgaan - in rechtsgedingen |
Art. 21 lid 3 Gemeenschappelijke regeling (Gr) |
machtiging van de voorzitter |
secretaris-directeur |
Mt-leden, strategisch adviseurs , bestuurs-juridisch medewerker en o.g.v. de Huisvestingsverordening Holland Rijnland aangewezen (gemeente)ambtenaren. |
1.2 |
Vertegenwoordigen van het samenwerkingsorgaan Holland Rijnland als rechtspersoon in rechtsgedingen |
Art. 21 lid 3 Gr |
machtiging van de voorzitter |
secretaris-directeur |
|
1.3 |
Het verrichten van handelingen tot bewaking van de uitvoering van rechtshandelingen, waartoe worden gerekend ingebrekestelling, ontbinding, vorderen van nakoming, opzegging van een overeenkomst en alle besluiten die hiermee verband houden. |
Art. 21 lid 3 Gr |
|
secretaris-directeur |
|
1.4 |
Beslissen omtrent het indienen van een bezwaarschrift of het instellen van beroep of het verzoeken om een voorlopige voorziening tegen besluiten van andere overheidsorganen. |
Art. 160 Gemeente-wet (Gw) |
In eerstvolgende DB- vergadering bekrachtigen |
secretaris-directeur |
|
1.5 |
Het indienen van een verweerschrift in het kader een procedure op grond van de Algemene wet bestuursrecht |
|
|
secretaris-directeur |
bestuursjuridisch medewerker (v.w.b. urgentieverzoeken) |
1.6 |
Het indienen van zienswijzen |
|
|
secretaris-directeur |
|
1.7 |
Het ondertekenen van DB besluiten |
Art. 21 lid 2 en Art. 25 lid 1 sub e Gr |
ondertekeningsmandaat |
Samen met voorzitter secretaris-directeur |
|
1.8 |
Het ondertekenen van namens het DB uitgaande brieven (niet zijnde besluiten ingevolge de Algemene wet bestuursrecht) |
Art. 21 lid 2 en art. 25 lid 1 sub e Gr |
ondertekeningsmandaat |
secretaris-directeur (bijvoorbeeld aanstellingsbrieven) |
|
1.9a |
Besluiten tot het aangaan van contracten (aankoop van producten en diensten, huurcontracten etc.) tot € 25.000. |
Art. 160 Gw |
mandaat Zi e ook budgethoudersregeling en nr 1.24 |
budgethouder |
subbudgethouder |
1.9b |
Het ondertekenen van contracten (aankoop van producten en diensten, huurcontracten etc.) tot € 25.000. |
Art. 21 lid 3 Gr |
volmacht (van de voorzitter) Zi e ook budgethoudersregeling |
budgethouder |
subbudgethouder |
1.9c |
Het effectueren van eventuele boetebedingen in contracten |
Art.21 lid 3 Gr |
secretaris-directeur |
|
|
1.10a |
Besluiten tot het aangaan van contracten (aankoop van producten en diensten, huurcontracten etc.) tussen € 25.000 en € 60.000. |
Art. 160 Gw |
mandaat Zie ook budgethouders-regeling en nr 1.24 |
secretaris-directeur |
Achtereenvolgens manager Bedrijfsbureau, manager RBL |
1.10b |
Het ondertekenen van contracten (aankoop van producten en diensten, huurcontracten etc.) tussen € 25.000 en € 60.000. |
Art. 21 lid 3 Gr |
volmacht (van de voorzitter) Zie ook budgethouders-regeling |
secretaris-directeur |
Achtereenvolgens manager Bedrijfsbureau, manager RBL |
1.11a |
Het besluiten tot het aangaan van contracten m.b.t. inhuur van personeel. |
Art. 160 GW |
mandaat Zie ook budgethouders-regeling |
secretaris-directeur |
|
1.11b |
Het ondertekenen van contracten m.b.t. inhuur van personeel. |
Art. 21 lid 3 Gr |
volmacht (van de voorzitter) Zie ook budgethouders-regeling |
secretaris-directeur |
|
1.12 |
Aanvragen van subsidies |
|
|
secretaris-directeur |
Mt-leden, programmamanagers |
1.13 |
Het verantwoorden van door Holland Rijnland ontvangen subsidies |
|
|
Tot € 25.000,- secretaris-directeur en overige Mt-leden, programmamanagers Tussen € 25.000,- en € 60.000,- secretaris-directeur |
|
1.14 |
Sturen van bewijs van ontvangst |
|
|
secretaris-directeur |
senior documentair informatieverzorger secretariaat RBL secretarieel medewerker urgentiecie |
1.15 |
Verschaffen van informatie van feitelijke aard en het verstrekken van inlichtingen aan ambtelijke instanties |
|
|
secretaris-directeur |
mt-leden, programmamanagers, strategisch adviseurs, medewerkers bedrijfsbureau |
1.16 |
Versturen van uitnodigingen voor besprekingen op ambtelijk niveau |
|
|
secretaris-directeur |
mt-leden, programmamanagers, strategisch adviseurs, medewerkers bedrijfsbureau |
1.17 |
Versturen van uitnodigingen voor Portefeuillehoudersoverleggen |
Art. 10 Verordening PHO |
|
secretaris-directeur |
mt-secretaris |
1.18 |
Versturen van uitnodigingen voor vergaderingen van het AB en het DB |
Art. 2 RvO |
|
secretaris-directeur |
mt-secretaris |
1.19 |
Doen van opgaven voor de statistiek |
|
|
secretaris-directeur |
mt-leden, programmamanagers, strategisch adviseurs, medewerkers bedrijfsbureau, medewerkers service-eenheid financiën Servicepunt71, controller |
1.20 |
Verstrekken van wettelijk vereiste gegevens |
|
|
secretaris-directeur |
Mt-leden, programmamanagers, strategisch adviseurs, medewerkers Bedrijfsbureau, medewerkers Service-eenheid Financiën Servicepunt71, controller |
1.21 |
Waarmerken van afschriften |
|
|
secretaris-directeur |
|
1.22 |
Voeren van correspondentie inzake aansprakelijkstellingen c.q. in gebreke stellingen bij schadegevallen |
|
i.o.m. Juridisch beleidsadviseur van Servicepunt71 |
secretaris-directeur |
achtereenvolgens de manager TWO Jeugdhulp (v.w.b. Jeugdhulp),de manager bedrijfsbureau en de manager RBL |
|
Aanbestedingswet |
||||
1.23 |
Het verrichten van voorbereidende werkzaamheden en het voeren van correspondentie met betrekking tot Europese aanbesteding |
|
|
secretaris-directeur |
Achtereenvolgens de manager TWO Jeugdhulp (v.w.b. Jeugdhulp), de manager bedrijfsbureau, de manager RBL, programmamanagers, strategisch adviseurs |
1.24 |
Het verrichten van voorbereidende werkzaamheden en het voeren van correspondentie met betrekking tot nationale openbare en niet- openbare aanbesteding, enkelvoudige en meervoudige onderhandse procedures |
|
Zie ook budgethoudersregeling en nr 1.9a en nr 1.10a |
Tot € 25.000,- budgethouder Vanaf € 25.000,- secretaris-directeur |
Achtereenvolgens de manager TWO Jeugdhulp (v.w.b. Jeugdhulp) de manager bedrijfsbureau, de manager RBL |
|
Algemene wet bestuursrecht |
||||
1.25 |
Het doorzenden van geschriften welke kennelijk bedoeld zijn voor een ander bestuursorgaan dan wel retourneren aan de afzender indien doorzending niet mogelijk is |
art. 2:3 Awb |
|
secretaris-directeur Bestuursjuridisch medewerker v.w.b. WRV- en urgentiezaken |
mt-leden, programmamanagers, strategisch adviseurs |
1.26 |
Het stellen van een termijn voor het uitbrengen van een advies |
art. 3:6 Awb |
|
secretaris-directeur |
mt-leden, programmamanagers, strategisch adviseurs |
1.27 |
Het ter beschikking stellen van gegevens aan een adviseur |
art. 3:7 Awb |
|
secretaris-directeur |
mt-leden, programmamanagers, strategisch adviseurs |
1.28 |
Het ter inzage leggen van een ontwerpbesluit in het kader van de uniforme openbare voorbereidingsprocedure |
art. 3:11 Awb |
|
secretaris-directeur |
mt-secretaris |
1.29 |
Kennisgeving ter inzagelegging ontwerpbesluit in het kader van de uniforme openbare voorbereidingsprocedure |
art. 3:12 Awb |
|
secretaris-directeur |
mt-secretaris, communicatieadviseur |
1.30 |
Toezending ontwerpbesluit aan belanghebbende in het kader van de uniforme openbare voorbereidingsprocedure |
art. 3:13 Awb |
|
secretaris-directeur |
strategisch adviseurs |
1.31 |
Bepalen dat ook anderen in de gelegenheid worden gesteld om een zienswijze naar voren te brengen |
art. 3:15 Awb |
|
secretaris-directeur |
strategisch adviseurs |
1.32 |
Zenden verslag van gedachtewisseling en mondelinge bedenkingen aan aanvrager, adviseurs en degenen die mondelinge bedenkingen hebben ingebracht |
art. 3:15 Awb |
|
secretaris-directeur |
strategisch adviseurs |
1.33 |
Bekendmaking van besluiten van AB en van DB |
art. 3:42 lid 2, art. 3:43 en art. 3:44 Awb |
|
secretaris-directeur |
mt-secretaris |
1.34 |
Het verzoeken tot het aanvullen van een aanvraag en het stellen van een termijn aan belanghebbende(n) tot aanvulling van een aanvraag |
art. 4:5 Awb |
|
secretaris-directeur bestuursjuridisch medewerker, zijnde secretaris Urgentiecie. (wat betreft urgentie aanvragen) medewerker leerplicht |
strategisch adviseurs |
1.35 |
Besluiten tot niet in behandeling nemen onvolledige aanvraag |
art. 4:5 Awb |
|
secretaris-directeur secr. Urgentiecie. (v.w.b. urgentie aanvragen) medewerker leerplicht |
|
1.36 |
Maken van aantekening dat aanvraag ondanks onvolledigheid in behandeling wordt genomen |
art. 4:5 Awb |
|
secretaris-directeur secr. Urgentiecie. (v.w.b. urgentie aanvragen) medewerker leerplicht |
strategisch adviseurs |
1.37 |
Een herhaalde aanvraag afwijzen |
Art. 4:6 Awb |
|
secretaris-directeur secr. Urgentiecie. (v.w.b. urgentie aanvragen) medewerker leerplicht |
|
1.38 |
Een aanvrager in de gelegenheid stellen een zienswijze naar voren te brengen |
art. 4:7 Awb |
|
secretaris-directeur secr. Urgentiecie. (v.w.b. urgentie aanvragen) medewerker leerplicht |
strategisch adviseurs |
1.39 |
Horen van een belanghebbende die beschikking niet zelf heeft aangevraagd |
art. 4:8 Awb |
|
secretaris-directeur secr. Urgentiecie. (v.w.b. urgentie aanvragen) medewerker leerplicht |
strategisch adviseurs |
1.40 |
Kennisgeving termijnoverschrijding |
art. 4:14 Awb |
|
secretaris-directeur secr. Urgentiecie. (v.w.b. urgentie aanvragen) medewerker leerplicht |
strategisch adviseurs |
1.41 |
Opschorting beslistermijn |
art. 4:15 Awb |
|
secretaris-directeur secr. Urgentiecie. (v.w.b. urgentie aanvragen) medewerker leerplicht |
strategisch adviseurs |
1.42 |
Vaststelling dwangsom |
art. 4:18 Awb |
Beschikkingen worden ter kennis gebracht aan het DB |
secretaris-directeur |
|
1.43 |
Bekendmaking van rechtswege gegeven beschikkingen |
art. 4:20c Awb |
|
secretaris-directeur |
|
1.44 |
Het aanhouden van het behandelen van een bezwaarschrift tot het begin van de bezwaartermijn |
art. 6:10 Awb |
|
secretaris-directeur secr. Urgentiecie. (v.w.b. urgentie aanvragen) |
|
1.45 |
Het bevestigen van de ontvangst van een bezwaarschrift |
art. 6:14 Awb |
|
secretaris-directeur |
juridisch beleidsondersteunend medewerker v.w.b. WRV- en urgentiezaken |
1.46 |
Het doorzenden van een bezwaar- of beroepschrift naar de bevoegde instantie |
art. 6:15 Awb |
|
secretaris-directeur secr. Urgentiecie (v.w.b. urgentieaanvragen) |
|
1.47 |
Het intrekken of wijzigen van een bestreden besluit |
art. 6:18 Awb |
Alleen DB kan besluit intrekken of wijzigen bij in mandaat genomen besluiten |
secretaris-directeur (v.w.b. Wob) voorzitter Urgentiecie. (v.w.b. urgentie aanvragen) |
bestuursjuridisch medewerker (v.w.b. urgentie aanvragen) |
1.48 |
Het mededelen van een alsnog genomen besluit aan het orgaan waarbij beroep aanhangig is gemaakt, bijvoorbeeld bij de rechtbank |
art. 6:20 Awb |
|
secretaris-directeur secr. Urgentiecie (v.w.b. urgentie aanvragen) |
|
1.49 |
Het beslissen op een verzoek om in te stemmen met rechtstreeks beroep |
art. 7:1a Awb |
|
secretaris-directeur secr. Urgentiecie (v.w.b. urgentie aanvragen) |
|
1.50 |
Het afzien van het horen van een belanghebbende in bezwaar |
art. 7:3 Awb |
|
voorzitter commissie bezwaarschriften |
|
1.51 |
Het ter inzage leggen van een bezwaarschrift en de op de zaak betrekking hebbende stukken |
art. 7:4 Awb |
|
secretaris commissie bezwaarschriften |
|
1.52 |
Het in geval van afzonderlijk horen afzien van het op de hoogte stellen van andere belanghebbende van het verhandelde ter zitting |
art. 7:6 Awb |
|
voorzitter commissie bezwaarschriften |
|
1.53 |
Het mededelen van nieuw bekend geworden feiten of omstandigheden en het in de gelegenheid stellen van bezwaarmaker om hierop te reageren |
art. 7:9 Awb |
|
voorzitter commissie bezwaarschriften |
secretaris commissie bezwaarschriften |
1.54 |
Verdagen van beslissing op bezwaar |
art. 7:10 Awb |
|
secretaris-directeur secr. Urgentiecie (v.w.b. urgentie aanvragen) |
|
1.55 |
Beslissing op bezwaar |
art. 7:11 Awb |
Alleen v.w.b. bezwaarschriften op grond van de huisvestingsverordening |
portefeuillehouder Ruimte en Wonen |
|
1.56 |
Proceskostenvergoeding in bezwaar |
art. 7:15 Awb |
Alleen v.w.b. bezwaarschriften op grond van de huisvestingsverordening |
portefeuillehouder Ruimte en Wonen |
|
1.57 |
Het geven van schriftelijke inlichtingen |
art. 8:28 en art. 8:45 Awb |
|
secretaris-directeur |
|
1.58 |
Het geven van schriftelijk dupliek |
art. 8:43 Awb |
|
secretaris-directeur |
|
1.59 |
Het geven van een zienswijze ten aanzien van een schriftelijk verslag van een deskundige |
art. 8:47 lid 5 Awb |
|
secretaris-directeur |
|
1.60 |
Het geven van toestemming om het onderzoek ter zitting achterwege te laten |
art. 8:57 Awb |
|
secretaris-directeur |
|
1.61 |
Het indienen van nadere stukken |
art. 8:58 lid 1 Awb |
|
secretaris-directeur bestuursjuridisch medewerker (v.w.b. WRV- en urgentiezaken) |
|
|
Klachtenreglement |
||||
1.62 |
Het besluiten tot het niet in behandeling nemen van een klacht |
Art. 5 lid 3 |
|
klachtencoördinator |
|
1.63 |
Verdagen van beslissing op klacht |
Art. 8 lid 2 |
|
klachtencoördinator |
|
1.64 |
Afdoening klacht (met inachtneming advies klachtencoördinator) indien de klacht een gedraging betreft van een ambtenaar werkzaam bij of ten behoeve van Holland Rijnland en/of een gedraging van één van die diensten zelf betreft 1) |
Art. 11 |
|
|
manager bedrijfsbureau v.w.b. gedragingen medewerkers behorend tot de strategische eenheid.
|
|
Wet openbaarheid van bestuur |
||||
1.65 |
Verzoek om preciseren bij een te algemeen geformuleerd verzoek om openbaarheid van stukken |
Art. 3 lid 4 |
i.o.m. Juridisch beleidsadviseur |
secretaris-directeur |
mt-leden |
1.66 |
Doorzenden Wob-verzoek aan ander bestuursorgaan |
Art. 4 |
i.o.m. Juridisch beleidsadviseur |
secretaris-directeur |
mt-leden |
1.67 |
Beslissen op Wob-verzoek |
Art. 6 |
i.o.m. Juridisch beleidsadviseur |
secretaris-directeur |
mt-leden |
1.68 |
Opschorten beslistermijn Wob-verzoek en het stellen van een nieuwe termijn waarbinnen het verzoek wordt afgehandeld. |
Art. 6 lid 3 |
i.o.m. Juridisch beleidsadviseur |
secretaris-directeur |
mt-leden |
1.69 |
Verdaging beslissen op Wob-verzoek |
Art. 6 lid 2 |
i.o.m. Juridisch beleidsadviseur |
secretaris-directeur |
mt-leden |
1.70 |
Actieve openbaarheid van documenten |
Art. 8 |
i.o.m. team communicatie |
secretaris-directeur |
mt-leden |
1.71 |
Het voor hergebruik beschikbaar stellen van documenten |
Art. 11b |
i.o.m. Juridisch beleidsadviseur |
secretaris-directeur |
mt-leden |
|
Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) |
||||
1.72 |
Verstrekken van inlichtingen |
Art. 5 e.v. |
|
secretaris-directeur |
seniormedewerker leerplicht medewerkers woonruimteverdeling strategisch adviseurs |
1.73 |
Verzoek mededeling verstrekking gegevens |
Art. 5 e.v. |
|
secretaris-directeur |
seniormedewerker leerplicht medewerkers woonruimteverdeling strategisch adviseurs |
1.74 |
Verzoeker informeren over melding derden |
Art. 13 e.v. |
|
secretaris-directeur |
seniormedewerker leerplicht medewerkers woonruimteverdeling strategisch adviseurs |
1.75 |
Behandeling verzet tegen verwerking |
Art. 21 e.v. |
|
secretaris-directeur |
|
1.76 |
Wijzen op de mogelijkheid verzet aan te tekenen |
Art. 21 e.v. |
|
secretaris-directeur |
seniormedewerker leerplicht medewerkers woonruimteverdeling strategisch adviseurs |
1.77 |
Melding datalek |
Art 33 e.v. |
advies functionaris voor de gegevensbescherming |
secretaris-directeur |
mt-leden |
|
Archiefwet 1995/ Archiefbesluit 1995 |
||||
1.78 |
De bevoegdheid tot het vervangen van archiefbescheiden door reproducties |
Art 7 Aw |
|
secretaris-directeur |
|
1.79 |
Beperking openbaarheid van archiefbescheiden |
Art. 15 lid 1 Aw |
|
secretaris-directeur |
|
1.80 |
Beheer archiefbescheiden |
Art. 32 Aw |
|
manager bedrijfsbureau |
senior documentair informatieverzorger |
1.81 |
Ontwerpen selectielijst |
Art. 3 Ab |
|
manager bedrijfsbureau |
senior documentair informatieverzorger |
1.82 |
Het opmaken van een verklaring vernietiging/vervanging/ vervreemding |
Art. 8 Ab |
|
manager bedrijfsbureau |
senior documentair informatieverzorger |
1.83 |
Het opmaken van een verklaring van overbrenging |
Art. 9 Ab |
|
secretaris-directeur, manager bedrijfsbureau |
senior documentair informatieverzorger |
|
Voorlichting / Communicatie |
||||
1.84 |
Plaatsen van advertenties |
|
|
secretaris-directeur |
mt-leden communicatieadviseur en - medewerker medewerker verkeersveiligheid en regiotaxi |
1.85 |
Verspreiden van persberichten |
|
Na akkoord portefeuillehouder en secretaris-directeur |
communicatieadviseur en -medewerker |
|
1.86 |
Perscontacten |
|
i.o.m. secretaris-directeur en de portefeuillehouder |
communicatieadviseur en -medewerker |
|
|
Agressieprotocol |
||||
1.87 |
Het aanschrijven van de persoon die zich agressief heeft gedragen |
|
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2. |
PERSONELE ZAKEN Bevoegdheden CAR-UWO |
||||
2.1 |
Het aanstellen van personeel |
CAR-UWO hoofdstuk 2 |
|
secretaris-directeur |
|
2.2 |
Het aanbieden van stage- en werkervaringsplaatsen en het toekennen van bijbehorende onkostenvergoedingen en besluiten inzake afwijkende beloning op grond van aanstellingen o.g.v. een banenafspraak |
Artikel 1:2a, 1:2b en 12c: |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.3 |
Het opleggen van de verplichting om in het dienstbelang een andere betrekking te aanvaarden of andere werkzaamheden te verrichten |
Artikel 2:1B |
|
secretaris-directeur |
|
2.4 |
Het aanwijzen voor beschikbaarheidsdiensten |
Artikel 2:1B, lid 2, onder c |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.5 |
Het aanpassen van de formele arbeidsduur van een ambtenaar of het aanpassen van de werkplaats |
Artikel 2:7 en 2:7a |
|
secretaris-directeur |
|
2.6 |
Vaststellen functies en functiewaarderingssysteem |
Artikel 3:1 |
|
secretaris-directeur |
|
2.7 |
Vaststelling salaris |
Artikel 3:3 |
|
secretaris-directeur |
|
2.8 |
Het toekennen van een periodieke verhoging, inclusief het toekennen van een extra periodieke verhoging, alsmede de inpassing in een hogere schaal, alsmede het toekennen van een extra uitloop op de functionele salarisschaal, alsmede het toepassen van een verlaging van de salarisschaal |
Artikel 3:4 t/m 3:7 |
Geldt alleen voor medewerkers tot en met schaal 12. |
secretaris-directeur |
|
2.9 |
Toelagen als bedoeld in paragraaf 3 van hoofdstuk 3 CAR |
Artikel 3:8 t/m 3:17 |
Geldt alleen voor medewerkers tot en met schaal 12. |
secretaris-directeur |
|
2.10 |
Het toekennen van een vergoeding BHV |
Artikel 3:17 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.11 |
Het toekennen van overwerkvergoedingen. |
Artikel 3:18 en 3:18A |
|
secretaris-directeur |
|
2.12 |
Het toekennen van een ambtsjubileumgratificatie |
Artikel 3:19 |
|
secretaris-directeur |
|
2.13 |
Het toekennen van een beloning vanwege uitstekend functioneren en/of bijzondere prestaties |
Artikel 3:20 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.14 |
Het toekennen van een vergoeding voor reis- en verblijfkosten gemaakt in belang van de dienst. |
Artikel 3:21 |
|
secretaris-directeur |
|
2.15 |
Het toekennen van een reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer |
Artikel 3:22 |
|
secretaris-directeur |
|
2.16 |
Het vaststellen van werktijden en indelen van roosters ten aanzien van individuele medewerkers |
Artikel 4:2, 4:4, 4:5 en 4:6 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.17 |
Het beslissen op een verzoek om bovenwettelijke vakantie-uren tegen geld uit te wisselen |
Artikel 3:36 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.19 |
Beslissingen met betrekking tot het vervallen en verjaren van verlofuren. |
Artikel 6:2a |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.20 |
Het al dan niet verlenen van vakantie |
Artikel 6:1:1, 6:2, 6:2:1 en 6:2:2 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.21 |
Het verlenen of niet verlenen van vakantie tijdens ziekte of arbeidsongeschiktheid |
Artikel 6:2:3 t/m 6:2:7 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.22 |
Het al dan niet verlenen van kort- of langdurend zorgverlof, vakbondsverlof en andere vormen van buitengewoon verlof |
Artikel 6:4 t/m 6:4:5 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.23 |
Besluiten inzake (betaald) ouderschapsverlof |
Artikel 6:5 t/m 6:5:7, 6:5a en 6:5a:1 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.24 |
Besluiten inzake zwangerschaps- en bevallingsverlof, onbetaald verlof, adoptie- en pleegverlof, aanspraken tijdens verlof en samenloop met ziekte, zwangerschap en bevallingsverlof |
Artikel 6:7 t/m 6:12 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.26 |
Opdracht geven aan de arbodienst om een ambtenaar aan een geneeskundig onderzoek te onderwerpen |
Artikel 7:2:5 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.27 |
Op advies van de arbodienst een ambtenaar buitendienst stellen of andere werkzaamheden opdragen |
Artikel 7:2:6 |
|
secretaris-directeur |
|
2.28 |
Verzoek van het DB aan het UWV om een ambtenaar in aanmerking te laten komen voor maatregelen of voorzieningen in het belang van het herstel van zijn gezondheid, het behoud, herstel of de bevordering van zijn arbeidsgeschiktheid |
Artikel 7:2:7 |
|
secretaris-directeur |
|
2.29 |
Het al dan niet korten op beloning i.v.m. ziekte |
Artikel 7:3 |
|
secretaris-directeur |
|
2.30 |
Besluit tot vergoeding van kosten van geneeskundige behandeling of verzorging als gevolg van arbeidsongeschiktheid in en door de dienst |
Artikel 7:7 |
|
secretaris-directeur |
|
2.31 |
Het treffen van maatregelen of het stellen van voorschriften zodat de ambtenaar die t.g.v. ziekte of gebrek verhinderd is arbeid te verrichten, in staat wordt gesteld de eigen of andere arbeid te verrichten |
Artikel 7:9 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.32 |
Het verminderen van bezoldiging bij het niet nakomen van verplichtingen bij medisch onderzoek of hervatting van arbeid na arbeidsongeschiktheid |
Artikel 7:13:1, 7:14 en 7:15:1 |
|
secretaris-directeur |
|
2.33 |
Het opdragen van passende en gangbare arbeid (als bedoeld in Artikel 7:11, leden 2 en 3) |
Artikel 7:16 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.34 |
Het verlenen van toestemming aan een ambtenaar voor het al dan niet terugkeren in zijn betrekking na ziekte |
Artikel 7:17 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.35 |
Het beslissen omtrent de samenloop van bezoldiging bij ziekte in geval van samenloop met ZW-, WW-, of WIA-uitkering |
Artikel 7:19 t/m 7:21 |
|
secretaris-directeur |
|
2.36 |
Het verlenen van ontslag op verzoek of wegens het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd. Artikel 8:2a: het in afwijking van Artikel 8:2, lid 1 beslissen omtrent een ontslag wegens het bereiken van de AOW-gerechtigde leeftijd |
Artikel 8:1, 8:1:1 en 8.2: |
Dit betreft een besluit over doorwerken na het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd. Lager door mandateren is niet mogelijk vanwege de ingrijpende gevolgen voor de rechtspositie. |
secretaris-directeur |
|
2.37 |
Ontslag wegens reorganisatie |
Artikel 8:3, en 8:3:1 |
|
secretaris-directeur |
|
2.38 |
Het verlenen van ontslag wegens gedeeltelijke of volledige arbeidsongeschiktheid |
Artikel 8:4,8:5 en 8:5a |
|
secretaris-directeur |
|
2.39 |
Het verlenen van ontslag wegens onbekwaamheid of ongeschiktheid voor de vervulling van zijn betrekking anders dan wegens ziekten of gebreken |
Artikel 8:6 |
|
secretaris-directeur |
|
2.40 |
Het verlenen van ontslag op overige gronden |
Artikel 8:7, 8:8 en 8:9 |
|
secretaris-directeur |
|
2.41 |
(Tussentijds) Ontslag uit tijdelijke aanstelling of urenuitbreiding |
Artikel 8:12 en 8:12:1 |
|
secretaris-directeur |
|
2.42 |
Ontslag als disciplinaire straf |
Artikel 8:13 |
|
secretaris-directeur |
|
2.43 |
Het opleggen van een schorsing als ordemaatregel en het inhouden van een deel van de bezoldiging |
Artikel 8:15:1 en 8:15:2 |
|
secretaris-directeur |
|
2.44 |
Toekennen van een overlijdensuitkering |
Artikel 8:16:2 |
|
secretaris-directeur |
|
2.45 |
Beslissingen ten aanzien van de re-integratiefase voor ontslag en het opstellen van een re-integratieplan |
Artikel 10d:6 t/m10d:10 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.46 |
Vaststelling dat iemand door reorganisatie boventallig wordt. |
Artikel 10d:11 |
|
secretaris-directeur |
|
2.47 |
Begeleiding in het kader van werk naar werk-trajecten en het opstellen van daartoe strekkende van werk naar werk-contracten. |
Artikel 10d: paragraaf 5 |
|
secretaris-directeur |
|
2.48 |
Het treffen van sancties door kortingen op de aanvullende WW en de na wettelijke WW wegens niet voldoen aan inspanningsverplichtingen of wegens op andere wijze niet nakomen van verplichtingen. |
Artikel 10d:28 en 10d:34 |
|
secretaris-directeur |
|
2.49 |
Het geven van toestemming om goederen en diensten persoonlijk te gebruiken |
Artikel 15:1:b |
|
secretaris-directeur |
|
2.50 |
Het verbieden of onder voorwaarden toelaten van het verrichten van nevenwerkzaamheden |
Artikel 15:1e |
|
secretaris-directeur |
|
2.51 |
Het opleggen van andere arbeid in tijde van oorlogen, oorlogsgevaar, rampen of andere buitengewone omstandigheden |
Artikel 15:1:11 |
|
secretaris-directeur |
|
2.52 |
Het opleggen van de verplichting tot schadevergoeding, het vaststellen van het bedrag van de schadevergoeding en de wijze van inhouding op de bezoldiging |
Artikel 15:1:12 |
|
secretaris-directeur |
|
2.53 |
Het beoordelen van de ambtenaar |
Artikel 15:1:15 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.54 |
Het opleggen van het dragen van uniform of dienstkleding. Het opleggen van kledingvoorschriften |
Artikel 15:1:16 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.55 |
Het opleggen van de verplichting in of meer nabij de standplaats te gaan wonen |
Artikel 15:1:17 |
|
secretaris-directeur |
|
2.57 |
Het ontzeggen van de toegang tot de kantoren, werkplaatsen of andere arbeidsterreinen |
Artikel 15:1:19 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.58 |
Het geven van aanwijzingen aan ambtenaren die verkeren in de omstandigheid zoals omschreven in Artikel 15:1:20, lid 1(nominatieve aangifteplicht Infectieziektenwet) |
Artikel 15:1:20 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.59 |
Het verstrekken van een vergoeding voor reis- en verblijfkosten aan de ambtenaar |
Artikel 15:1:22 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.60 |
Het vergoeden van schade aan de aan een ambtenaar toebehorende kleding en uitrusting |
Artikel 15:1:23 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.61 |
Het verlenen van toestemming voor het gebruik van motorrijtuigen |
Artikel 15:1:24 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.62 |
Het verlenen van schadevergoeding ten aanzien van niet elders geregelde schadeloosstelling en vergoeding van kosten |
Artikel 15:1:25 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.63 |
Het opleggen van een verplichting tot het volgen van een opleiding. Het verstrekken van faciliteiten en het stellen van voorwaarden t.a.v. het volgen van een opleiding |
Artikel 15:1:26 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.64 |
Het verlenen van verlof t.b.v. het volgen van onderwijs aan ambtenaren < 18 jaar |
Artikel 15:1:27 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.65 |
Het nemen van maatregelen i.v.m. vermoedens van misstanden |
Artikel 15:2 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden, vertrouwenspersoon integriteit, vertrouwenspersoon ongewenst gedrag |
2.66 |
Het opleggen van disciplinaire maatregelen genoemd onder a. t/m c., te weten een schriftelijke berisping; arbeid buiten de voor de functie van de ambtenaar vastgestelde werktijden zonder vergoeding of tegen een lagere dan de normale vergoeding voor ten hoogste zes uren met een maximum van drie uren per dag en met dien verstande dat deze arbeid niet kan worden opgelegd op zondag en op de voor de ambtenaar geldende kerkelijke feestdagen; vermindering van vakantie met ten hoogste 1/3 van het aantal uren waarop de ambtenaar voor het desbetreffende kalenderjaar aanspraak heeft. |
Artikel 16:1:2 |
|
secretaris-directeur |
|
2.67 |
Het opleggen van disciplinaire maatregelen genoemd onder d t/m i., te weten geldboete tot ten hoogste 1% van het bedrag van het salaris per jaar; niet-betaling van het salaris, doch ten hoogste tot een bedrag overeenkomende met het salaris over een halve maand; stilstand van verhoging van salaris, met uitzondering van verhogingen als gevolg van algemene loonmaatregelen, een herwaardering van de functie daaronder begrepen, voor ten hoogste vier jaren; vermindering van salaris met ten hoogste het bedrag van de laatste twee periodieke verhogingen, of, indien aan de door de ambtenaar beklede functie geen schaal is verbonden, vermindering van het salaris met ten hoogste 5%, een en ander voor de tijd van niet langer dan twee jaren; plaatsing in een andere functie, al of niet in een ander onderdeel van de dienst, voor bepaalde of onbepaalde tijd en met of zonder vermindering van salaris en de toegekende salaristoelage(n); schorsing voor een bepaalde tijd zonder of met gedeeltelijk genot van salaris en de toegekende salaristoelage(n) |
Artikel 16:1:2 |
|
secretaris-directeur |
|
2.68 |
Opstellen van en uitvoering geven aan een persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) |
Artikel 17:4 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.69 |
Het aanwijzen van een deskundige op het gebied van loopbaanadvies of coaching |
Artikel 17:5 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.70 |
Het al dan niet toekennen van een tegemoetkoming in de verhuiskosten |
Artikel 18:1:2 t/m 18:1:5 |
|
secretaris-directeur |
|
2.71 |
Het toekennen van een tegemoetkoming woon- en werkverkeer |
Artikel 18:1:6 t/m 18:1:8 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.72 |
Het toekennen van een tegemoetkoming van reis- en pensionkosten |
Artikel 18:1:9 en 18:1:10 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.73 |
Het verlenen van een voorschot van de in hoofdstuk 18 CAR/UWO genoemde tegemoetkomingen |
Artikel 18:1:12 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
|
Formatie |
||||
2.74 |
Beslissen over verschuivingen of wijzigingen binnen de formatie die het teamniveau overstijgen |
|
|
secretaris-directeur |
|
|
Klachtenregeling |
||||
2.75 |
Afdoening van een klacht wegens ongewenst gedrag. |
Hoofdstuk 9 Algemene wet bestuursrecht |
|
secretaris-directeur |
|
2.76 |
Afleggen van de ambtseed door ambtenaren en medewerkers ook op tijdelijke contracten inzake integriteit en geheimhouding |
Art. 125 Ambtenarenwet |
|
secretaris-directeur |
|
3 |
FINANCIËLE ZAKEN |
||||
|
Verzekeringen |
||||
3.1 |
Aangaan en opzeggen van verzekeringen voor in beheer zijnde gebouwen met inventaris, alsmede voertuigen en voorwerpen. |
Art.160Gw Art. 21 Gr |
Volmacht van de voorzitter, v.w.b. ondertekening |
secretaris-directeur |
manager bedrijfsbureau |
3.2 |
Aansprakelijk stellen van derden inzake beschadiging van eigendommen |
Art. 6:162 t/m 6:184 BW |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
Afdoen van aansprakelijkstellingen door derden beneden het eigen risico |
Art. 6:162 t/m 6:184 BW |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
|
3.4 |
Inschakelen van de verzekeringsmaatschappij bij schade boven het eigen risico |
|
|
secretaris-directeur |
manager bedrijfsbureau |
3.5 |
Beslissen omtrent schadevergoeding bij schade ontstaan door het samenwerkingsorgaan Holland Rijnland en welke niet gedekt wordt door verzekering |
Art. 6:162 t/m 6:184 BW |
voor een bedrag tot € 10.000 |
secretaris-directeur |
|
3.6 |
Dechargeren van verzekeringsmaatschappijen t.a.v. schade-uitkeringen wegens schade aan eigendommen van het samenwerkingsorgaan Holland Rijnland |
|
voor een bedrag tot € 10.000 |
secretaris-directeur |
|
|
Financiën |
||||
3.7 |
Doen van aangiften voor de loonbelasting voor werknemers in dienst van samenwerkingsorgaan Holland Rijnland |
|
|
secretaris-directeur |
medewerker service-eenheid financiën Servicepunt71 |
3.8 |
Doen van aangiften Omzetbelasting/BTW |
|
|
secretaris-directeur |
medewerker service-eenheid financiën Servicepunt71 |
3.9 |
In rekening brengen van omzetbelasting |
|
|
secretaris-directeur |
medewerker service-eenheid financiën Servicepunt71 |
3.10 |
In rekening brengen van tarieven bij afnemers van producten en diensten |
|
|
secretaris-directeur |
medewerker service-eenheid financiën Servicepunt71 |
3.11 |
Opdracht geven aan deskundigen tot het opstellen van controlerapporten en officiële accountantsverklaringen |
|
|
secretaris-directeur |
controller |
3.12 |
Versturen van betalingsherinneringen, aanmaningen en dwangbevelen |
|
|
controller |
medewerker service-eenheid financiën Servicepunt71 |
3.13 |
Het in gebreke stellen van debiteuren |
|
|
secretaris-directeur |
medewerker service-eenheid financiën Servicepunt71 |
3.14 |
Het opdracht geven aan gerechtsdeurwaarders tot het voeren van procedures m.b.t. invordering |
|
|
secretaris-directeur |
medewerker service-eenheid financiën Servicepunt71 |
3.15 |
Het oninbaar verklaren van vorderingen |
|
|
secretaris-directeur |
controller |
3.16 |
Het verstrekken van betalingsopdrachten m.b.t. de uitbetaling van nettosalarissen |
|
|
secretaris-directeur |
controller |
3.17 |
Het verstrekken van opgaven aan de Belastingdienst betreffende uitbetaling aan derden die niet in dienst zijn van Holland Rijnland |
|
|
secretaris-directeur |
controller |
|
BESLUIT WONINGGEBONDEN SUBSIDIES VERORDENING WONINGGEBONDEN SUBSIDIES |
||||
3.18 |
Besluiten en handelingen op grond van dit besluit of deze Verordening |
|
|
secretaris-directeur |
manager service-eenheid financiën Servicepunt71 |
4 |
ALGEMEEN BELEID |
||||
4.1 |
In afwijking van het bepaalde in artikel 3 lid1 besluiten tot het verstrekken van subsidie aan natuurlijke personen, aan een groep van natuurlijke personen, dan wel aan een rechtspersoon in oprichting. |
Art 3 lid 2 Algemene Subsidie Verordening (ASV) |
|
Tot € 25.000,- programmamanagers, mt-leden Van € 25.000,- tot € 60.000,- secretaris-directeur |
mt-leden |
4.2 |
De bevoegdheid om andere dan, slechts enkele van de in artikel 6 lid 2 en 3 genoemde gegevens te verlangen, indien die voor het nemen van een beslissing op de aanvraag noodzakelijk, respectievelijk voldoende zijn. |
Art. 6 lid 4 ASV |
|
mt-leden |
|
4.3 |
Het stellen van een andere termijn voor het indienen van een aanvraag om subsidie. |
Art. 7 lid 3 ASV |
|
mt-leden |
|
4.4 |
Het stellen van een andere beslistermijn |
Art. 8 lid 3 ASV |
|
mt-leden |
|
4.5 |
Het verlenen van een subsidie, het bepalen van de wijze waarop de verantwoording van de ontvangen subsidie plaatsvindt alsmede het verbinden van voorschriften en verplichtingen aan de subsidiebeschikking. |
Art. 4, 14 en 15 ASV |
|
Tot € 25.000,- programmamanagers, mt-leden; Van € 25.000,- tot € 60.000,- secretaris-directeur |
mt-leden |
4.6 |
Het weigeren van een subsidie omdat de activiteiten van de aanvrager niet of niet in overwegende mate gericht zijn op de regio Holland Rijnland en de taken en bevoegdheden van het samenwerkingsorgaan. |
Art. 9 sub a ASV |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
4.7 |
Het lager vaststellen of intrekken van een subsidie |
Art. 17 lid 2 ASV |
|
Tot € 25.000,- programmamanagers, mt-leden; Van € 25.000,- tot € 60.000,- secretaris Holland Rijnland |
mt-leden |
4.8 |
Het verzoeken om mee te werken aan een steekproefsgewijze controle ten aanzien van de gesubsidieerde activiteit |
Art. 17 lid 3 ASV |
|
secretaris-directeur |
|
4.9 |
Het vaststellen van een subsidie en wel: Het direct vaststellen van een subsidie; Het ambtshalve vaststellen van een subsidie binnen 13 weken nadat de activiteit waarvoor subsidie is verleend heeft plaatsgevonden of zou plaatsvinden; Het ambtshalve vaststellen van een subsidie nadat de subsidieontvanger heeft aangetoond dat de activiteit daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. |
Art. 19 en 22 ASV |
|
mt-leden |
|
4.10 |
Het vaststellen van een subsidie van € 25.000,- tot € 60.000,-. |
Art. 20 en 22 ASV |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
4.11 |
Het verdagen van het vaststellen van een subsidie. |
Art. 8 ASV |
|
secretaris-directeur,mt-leden |
|
5 |
Maatschappelijk domein |
||||
5.1 |
Regionaal bureau leerplicht (RBL) |
||||
|
Leerplichtwet 1969 (lpw) |
||||
5.1.1 |
Beslissen omtrent een aanvraag vervangende leerplicht |
Art. 3a Lpw |
|
leerplichtambtenaar combifunctionaris leerplicht en RMC |
|
5.1.2 |
Beslissen omtrent een aanvraag vervangende leerplicht laatste schooljaar |
Art. 3b Lpw |
|
leerplichtambtenaar |
|
5.1.3 |
Beslissing op bezwaar vervangende leerlicht, vervangende leerplicht laatste schooljaar, vrijstelling wegens volgen ander onderwijs en vrijstelling gewichtige omstandigheden |
Art. 3a, art 3b, art. 11g en art. 15 Lpw |
|
manager RBL |
|
5.1.4 |
Aanwijzen van een academisch gevormde of daarmee bij ministeriële regeling gelijkgestelde pedagoog of psycholoog ten behoeve van het vaststellen van lichamelijke of psychische ongeschiktheid niet vallende onder de GGD |
Art. 7 Lpw |
|
leerplichtambtenaar |
|
5.1.5 |
Beslissen op verzoek om vrijstelling wegens gewichtige omstandigheden |
Art. 11g |
|
leerplichtambtenaar |
|
5.1.6 |
Beslissen op verzoek om vrijstelling wegens het volgen van ander onderwijs |
Art. 15 Lpw |
|
leerplichtambtenaar |
|
5.1.7 |
Het aanwijzen van leerplichtambtenaar als zodanig |
Art. 16 Lpw |
|
secretaris-directeur |
|
5.1.8 |
Controle absoluut schoolverzuim |
Art. 19 Lpw |
|
leerplichtambtenaar |
administratief medewerker |
5.1.9 |
Het nemen van gedoogbesluiten indien een leerling tijdelijk wegens een verkeerde opleidingskeuze geen onderwijsinstelling bezoekt zonder dat hiervoor vrijstelling is verleend of indien een leerling in dienst zal treden bij Defensie |
|
|
leerplichtambtenaar |
|
5.2 |
TWO Jeugdhulp |
||||
5.2.1 |
Budgetrecht bij het voeren van de administratie voor Holland Rijnland en Jeugdhulp |
Volgens mandaat in de DVO Jeugdhulp |
|
manager TWO Jeugdhulp |
accountmanager 1 (medewerker ontwikkeling 1) |
|
Het ondertekenen van addenda bij contracten |
Volgens mandaat in DVO Jeugdhulp |
|
manager TWO Jeugdhulp |
accountmanager 1 (medewerker ontwikkeling 1) |
|
Het ondertekenen van correspondentie |
Volgens mandaat in DVO Jeugdhulp |
|
manager TWO Jeugdhulp |
accountmanager 1 (medewerker ontwikkeling 1) |
6 |
Bedrijfsbureau – Overige uitvoerende taken |
||||
6.1 |
Verkeer en vervoer |
||||
6.1.1 |
Uitvoering Regeling duurzaam veilig volgens provinciale subsidieregeling mobiliteit |
|
|
secretaris-directeur |
manager bedrijfsbureau, medewerker verkeersveiligheid |
6.1.2 |
Uitvoering provinciale subsidieregeling v.w.b. grote infrastructurele projecten |
|
|
secretaris-directeur |
manager bedrijfsbureau, medewerker verkeersveiligheid |
6.1.3 |
Besluiten om vrijgevallen financiële middelen door het niet doorgaan van een voor BDU/DV-subsidie of de provinciale subsidieregeling mobiliteit aangemelde project in te zetten voor een ander aangemeld project (vrijval BDU/provinciale subsidieregeling mobiliteit) |
|
middelen worden zoveel mogelijk aangewend voor een project in dezelfde gemeente als oorspronkelijk voor aangevraagd was |
secretaris-directeur |
manager bedrijfsbureau |
6.2 |
Woonruimteverdeling – Huisvestingsverordening Holland Rijnland 2015 |
||||
6.2.1 |
Het aanleggen en bijhouden van een register van woningzoekenden |
Art. 5 |
mandaat moet aanvaard worden |
medewerkers Holland Rijnland Wonen |
|
6.2.2 |
Het wijzigen van de inschrijving als woningzoekende |
Art. 6 |
1 en 2 moeten mandaat aanvaarden |
medewerker HRW medewerker corporaties bestuurlijk juridisch medewerker Holland Rijnland |
|
6.2.3 |
Het toekennen van inschrijftijd aan een woningzoekende |
Art. 6 |
mandaat moet aanvaard worden |
medewerkers HRW |
|
6.2.4 |
Het verzoeken om aanvullende documenten t.b.v. de aanvraag van een Huisvestingsvergunning voor sociale huurwoning |
Art. 8 |
mandaat moet aanvaard worden |
medewerkers corporaties |
|
6.2.5 |
Verlenen van een Huisvestingsvergunning voor sociale huurwoning |
Art. 9 |
mandaat moet aanvaard worden |
medewerkers corporaties |
|
6.2.6 |
Weigeren van een Huisvestingsvergunning voor sociale huurwoning |
Art. 9 |
mandaat moet aanvaard worden |
medewerkers corporaties |
|
6.2.7 |
Intrekken van een Huisvestingsvergunning voor sociale huurwoning |
Art. 11 |
|
beslissingsmandaat portefeuillehouder ruimte en wonen; ondertekeningmandaat secretaris-directeur. |
|
6.2.8 |
Toekennen van een urgentieverklaring |
Art. 21 |
|
regionale urgentiecommissie |
secretaris regionale urgentiecommissie onder voorwaarden zoals vastgelegd in protocol |
6.2.9 |
Weigeren van een urgentieverklaring |
Art. 24 |
|
regionale urgentiecommissie |
secretaris regionale urgentiecommissie, onder voorwaarden zoals vastgelegd in protocol |
6.2.10 |
Intrekken van een urgentieverklaring |
Art. 25 |
|
regionale urgentiecommissie |
secretaris regionale urgentiecommissie, onder voorwaarden zoals vastgelegd in protocol |
6.2.11 |
Toekennen van een stadsvernieuwingsurgentie |
Art. 28 |
|
regionale urgentiecommissie |
secretaris regionale urgentiecommissie, onder voorwaarden zoals vastgelegd in protocol |
6.2.12 |
Intrekken van een stadsvernieuwingsurgentie |
Art. 30 |
|
regionale urgentiecommissie |
secretaris regionale urgentiecommissie, onder voorwaarden zoals vastgelegd in protocol |
6.2.13 |
Toezicht op de naleving van de Huisvestingsverordening |
Art. 34 |
mandaat moet aanvaard worden |
burgemeester en wethouders |
|
6.2.14 |
Beslissing op bezwaarschriften o.g.v. de Huisvestingsverordening |
Art. 7:11 Awb |
|
beslissingsmandaat portefeuillehouder ruimte en wonen; ondertekeningmandaat secretaris-directeur. |
|
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl