Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR640207
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR640207/1
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Schiedam houdende regels omtrent vaststelling van de aanwijzingsbesluiten informatiebeheer (Aanwijzingsbesluiten informatiebeheer gemeente Schiedam 2020)
Geldend van 12-05-2020 t/m heden
Intitulé
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Schiedam houdende regels omtrent vaststelling van de aanwijzingsbesluiten informatiebeheer (Aanwijzingsbesluiten informatiebeheer gemeente Schiedam 2020)Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Schiedam;
in de hoedanigheid van zorgdrager voor de archiefbescheiden op basis van artikel 30 van de Archiefwet 1995;
gelet op artikelen 31 en 32, derde lid, van de Archiefwet 1995;
besluit:
- I.
als gemeentearchivaris aan te wijzen: de teammanager Gemeentearchief;
- II.
als archiefbewaarplaats aan te wijzen: de archiefbewaarplaats die zich bevindt in Schiedam, Stadserf 1;
- III.
het Aanwijzingsbesluit informatiebeheer gemeente Schiedam 2019 in te trekken;
- IV.
dat dit besluit in werking treedt op 30 april 2020 en wordt aangehaald als: Aanwijzingsbesluiten informatiebeheer gemeente Schiedam 2020.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Schiedam op 28 april 2020.
de secretaris,
drs. M.A. van den Hende, wnd.
de burgemeester,
C.H.J. Lamers
Belanghebbenden kunnen tegen dit besluit binnen zes weken na de dag van publicatie een bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Schiedam.
Adres:
College van burgemeester en wethouders
Postbus 1501
31oo EA Schiedam
Een bezwaarschrift schorst de werking van het besluit niet.
Belanghebbenden kunnen bij de voorzieningenrechter van de Rechtbank Rotterdam, Bestuursrecht, postbus 50951, 3007 BM Rotterdam verzoeken een voorlopige voorziening te treffen indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist. Voorwaarde is dat u ook een bezwaarschrift hebt ingediend.
Het bezwaarschrift moet worden ondertekend en moet ten minste bevatten:
- •
de naam en het adres van de indiener;
- •
de datum waarop u het bezwaarschrift schrijft;
- •
een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht, en
- •
de reden(en) waarom u het niet eens bent met het besluit.
Toelichting
In artikel 30, eerste lid, van de Archiefwet 1995 (hierna: Archiefwet) is de zorgplicht voor de archiefbescheiden van de gemeentelijke organen bij burgemeester en wethouders (zorgdrager) gelegd.
Dit besluit betreft een aantal besluiten die burgemeester en wethouders moeten nemen om aan hun zorgtaak op grond van de Archiefwet te voldoen.
Onderdeel I betreft de aanwijzing van de gemeentearchivaris overeenkomstig artikel 32, derde lid, van de Archiefwet. In het eerste lid van artikel 32 van de Archiefwet is bepaald dat de gemeentelijke archiefbewaarplaats wordt beheerd door een gemeentearchivaris, die in het bezit dient te zijn van een diploma archivistiek.
Onderdeel II betreft een uitwerking van de bevoegdheid van burgemeester en wethouders om een gemeentelijke archiefbewaarplaats aan te wijzen (artikel 31 van de Archiefwet).
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl