Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR625523
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR625523/2
Regeling vervallen per 01-09-2022
Besluit van het directieteam van de gemeente Smallingerland houdende regels omtrent uitvoeringsbesluit Organisatie 2019 (Uitvoeringsbesluit Organisatie 2019)
Geldend van 01-05-2020 t/m 31-08-2022
Intitulé
Besluit van het directieteam van de gemeente Smallingerland houdende regels omtrent uitvoeringsbesluit Organisatie 2019 (Uitvoeringsbesluit Organisatie 2019)Het Directieteam;
Gelet op artikel 7 lid 3 van het Organisatiebesluit Smallingerland 2019 bevoegd is de bijlage vast te stellen voor de instelling, taken en opgaven van Teams;
Overwegende,
- -
dat een Organisatievisie is vastgesteld op basis van de organisatieontwikkeling #INBEWEGING en nader uitgewerkt in verschillende documenten;
- -
dat het college op 13 november 2018 een voorgenomen besluit heeft genomen waarbij de hoofdstructuur en indeling van teams met daarbij een toelichting is vastgesteld en dat dit besluit op 26 februari 2019 is bekrachtigd;
Gelezen het voorstel aan het Directieteam d.d. 21 mei 2019, zaaknummer 43475.
BESLUIT:
Vast te stellen de volgende bijlage Uitvoeringsbesluit behorende bij het Organisatiebesluit Smallingerland 2019
Artikel 1 Instelling Teams
De volgende organisatie eenheden genaamd Teams worden ingesteld:
- •
Sociaal geregeld
- •
Sociaal ondersteunend
- •
Samen leven
- •
Naar werk
- •
Naar inkomen
- •
Na(ar) school
- •
Belastingen
- •
Concern
- •
Organisatie en communicatie
- •
Services
- •
Ondersteuners
- •
Informatie en analyse
- •
Financiën
- •
Programma's en projecten
- •
Klantcontact
- •
Vergunningen, Toezicht en Handhaving
- •
Ondernemen en ontwikkelen
- •
Omgeving
- •
Omgevingsbeheer Geregeld
- •
Omgevingsbeheer Wijken
- •
Omgevingsbeheer Schoon
- •
Omgevingsbeheer Specialisten
Artikel 2 Taken en opgaven van de Teams
Voor de Teams genoemd in artikel 1 worden de volgende taken en opgaven vastgesteld
Team |
Taken en opgaven |
Sociaal geregeld |
Werk, inkomen, WMO, Jeugd, schuldhulpverlening, nieuwkomers, contractmanagement. |
Sociaal ondersteunend |
Administraties Werk en Inkomen en Carins (jeugd en Wmo), preventie, toezicht kwaliteit en handhaving sociaal domein, verhaal en terugvordering, kwaliteitszorg en –beheer, business control, financiële administratie en financieel beleid. |
Samenleven |
Onderwijs, laaggeletterdheid, onderwijshuisvesting, cultuur, monumenten, voorschoolse voorzieningen, sport, welzijn, wijk- en dorpscontacten, volksgezondheid en mondiaal beleid. |
Naar werk |
Begeleiden van uitkeringsgerechtigde werkzoekende inwoners naar werk of participatie. |
Naar inkomen |
Verstrekken en beheren van uitkeringen, inkomensvoorzieningen en andere minimavoorzieningen. |
Na(ar) school |
Leerlingen administratie, leerplicht en leerlingenvervoer. Voor de gemeente in de regio De Friese Wouden: Mbo-leerplicht, voortijdig schoolverlaten, jongeren in een kwetsbare positie en advisering schoolbaarheid en leerbaarheid van jeugdigen die een uitkering aanvragen. |
Belastingen |
Gemeentelijke belastingaanslagen en heffingen zoals o.a. Onroerende zaak belasting, Afvalstoffen- en Rioolheffing. Het invorderen, verminderen, kwijtschelden en het behandelen van bezwaren en beroepen van de belastingen, heffingen en leges van vergunningen. |
Concern |
Juridische advies, passende geschilbeslechting, bemiddeling en mediation, klachten, bezwaar en beroep, coördinatie verzoeken openbaarheid en inzagerecht, openbare orde en veiligheid, informatieveiligheid, privacy, concerncontrol, verbijzonderde interne controle, ondersteuning bestuur en directie, inkoop, schade en verzekeringen. |
Organisatie en Communicatie |
Personeelsbeleid, advies en personeels –en salarisadministratie, organisatieontwikkeling en kwaliteit, opleidingsbeleid, Ambtenaren- en arbeidsrecht, ziekteverzuim, Arbo, werving en selectie. Advies en woordvoering, traineeprogramma, profilering gemeente zoals promotie, marketing, dwjm. |
Services |
Huisdrukkerij inclusief dtp en fotografie, bodedienst, ICT, inkoop facilitaire zaken, catering gemeentehuis, en op termijn Tussendiepen, schoonmaak. |
Ondersteuners |
Bestuurssecretariaat, directiesecretariaat, teamsecretariaten en ondersteuners Tussendiepen. |
Informatie en Analyse |
Informatie- en databeleid, documentatie- en informatievoorziening digitaal en analoog, recordmanagement, functioneel (applicatie)beheer, webbeheer, beheer basisregistraties zoals BGT, BAG, BRP, WOZ, datadistributie, data-analyse, onderzoek. |
Financiën |
Boekhouding, financiële advisering, teamcontrol en financieel beleid. |
Programma's en projecten |
Poule van organisatie-breed inzetbare project- en programmaleiders, aangevuld met thema-aanjagers zoals duurzaamheid, O3, omgevingsgericht werken en #Inbeweging. |
Klantcontact |
Invoerkanalen, het eerste contact, postregistratie, sociale media, behandelen eenvoudige aanvragen, klantcontact Tussendiepen, reisdocumenten, burgerzaken, receptie, website, verkiezingen, publicaties en mededelingen. |
Vergunningen, Toezicht en Handhaving |
Toezicht en handhaving publiek domein, toezicht fiscaal- en vergunningen parkeren, toezicht en handhaving omgevingsrecht, verlenen omgevingsvergunningen en –meldingen, vergunningverlening APV en bijzondere wetgeving waaronder evenementen en DHW. |
Ondernemen en ontwikkelen |
Beheer en onderhoud vastgoed en gemeentelijke eigendommen, accountmanagement, beleid economie, beleid volkshuisvesting, gebiedsontwikkeling, grondzaken, haven, recreatie en toerisme, ondernemersloket backoffice, ontwikkelen vliegveld. |
Omgeving |
Beheer en onderhoud vastgoed en gemeentelijke eigendommen, accountmanagement, beleid economie, beleid volkshuisvesting, gebiedsontwikkeling, grondzaken, haven, recreatie en toerisme, ondernemersloket (backoffice), ontwikkelen vliegveld. |
Omgevingsbeheer Geregeld |
Beleid, planuitwerking, realisatie en planmatig beheer openbare ruimte: groen, civiele kunstwerken, water, riolering, wegen, openbare verlichting, sportvelden. Beleid en administratie begraafplaatsen. |
Omgevingsbeheer Wijken |
Wijkgericht werken, bermen, watergangen, zwerfafval, onderhoud en beheer speeltoestellen, beheer leefomgeving. |
Omgevingsbeheer Schoon |
Mechanisch vegen, onkruidbestrijding, kolkenzuigen, ecostations, afvalinzameling, schoonhouden riolering. |
Omgevingsbeheer Specialisten |
Onderhoud straten, ongediertebestrijding, parkeergarage, brug- en pontbediening, vervoer college, timmer werkzaamheden, gladheid bestrijding, technisch onderhoud, beheer sportvelden, beheer gemalen, verzorging bomen, beheer begraafplaatsen, beheer vliegveld, inrichting locaties bij verkiezingen. |
Artikel 3 Inwerkingtreding en Citeertitel
-
1. Dit besluit kan worden aangehaald als "Uitvoeringsbesluit Organisatie 2019".
-
2. Dit Uitvoeringsbesluit is de bijlage als bedoeld in artikel 7 lid 3 van het Organisatiebesluit Smallingerland 2019.
-
3. Het Uitvoeringsbesluit Organisatie 2019 treedt in werking op 1 juli 2019.
Ondertekening
Vastgesteld in de vergadering van 29 mei 2019 onder voorbehoud van vaststelling door het college van burgemeester en wethouders (vastgelegd op 11 juni 2019)
namens het college van burgemeester en wethouders,
Het directieteam:
Secretaris/Algemeen directeur,
Jelmer Mulder
Directeur,
Siebren van der Berg
Directeur,
Koen Eekma
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl