Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR635467
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR635467/1
Regeling vervallen per 01-01-2021
Ondermandaatbesluit Stedelijke Ontwikkeling 2020
Geldend van 01-01-2020 t/m 31-12-2020
Intitulé
Ondermandaatbesluit Stedelijke Ontwikkeling 2020De directeur van de portefeuille Stedelijke Ontwikkeling van de gemeente Zaanstad;
- •
Gelet op het ‘Organisatiebesluit Zaanstad 2012’, en de ‘Budgetregels gemeente Zaanstad 2011’;
- •
Overwegende dat in paragraaf 2 van het Organisatiebesluit aan de directeur mandaat is verleend tot het nemen van besluiten en het afdoen van zaken die verband houden met en voortvloeien uit de verantwoordelijkheid die hij ingevolge art. 16 van het Organisatiebesluit draagt
- •
Overwegende dat de directeur alle bevoegdheden op het gebied van personeel en organisatie ten behoeve van het dagelijks beheer van de portefeuille van sectoren betreffende Stedelijke Ontwikkeling van de gemeentesecretaris / algemeen directeur in ondermandaat heeft gekregen conform artikel 2 lid 4 van het Organisatiebesluit, met uitzondering van de in artikel 5 lid 2 van het Organisatiebesluit genoemde bevoegdheden;
- •
Overwegende dat het, uit een oogpunt van doelmatigheid, wenselijk is een aantal bevoegdheden te ondermandateren;
Besluit:
Artikel 1 Definities
- 1.
Bevoegdhedenovereenkomst: overeenkomst waarin een bestuursorgaan van de gemeente met betrekking tot een haar toekomende publiekrechtelijke bevoegdheid met haar wederpartij(en) afspreekt op welke wijze zij deze publiekrechtelijke bevoegdheid al dan niet zal uitoefenen.
- 2.
Naast hogere leidinggevende: de functionaris aan wie de direct leidinggevende van de ambtenaar voor zijn werkzaamheden in hiërarchische zin verantwoording verschuldigd is.
- 3.
P-matrix: matrix met de beslissingsbevoegdheden op het gebied van personeel en organisatie.
- 4.
Budgethouder: degene die bevoegd is te beschikken over een toegekend budget ter uitvoering van een specifieke taak en hierover verantwoording aflegt als bepaald in de Budgetregels gemeente Zaanstad 2011.
Artikel 2 Verlening ondermandaat/machtiging
- 1.
De directeur Stedelijke Ontwikkeling van de gemeente Zaanstad verleent aan de in de bijlagen bij dit besluit genoemde functionarissen toestemming om in ondermandaat gebruik te maken van de in de bijlagen genoemde bevoegdheden.
- 2.
Het ondermandaat omvat de bevoegdheid tot het nemen van besluiten, het voeren van correspon-dentie en alle andere daarbij behorende feitelijke handelingen en rechtshandelingen die nodig zijn met betrekking tot de toegekende bevoegdheden binnen het werkveld van de mandataris.
- 3.
Hierbij geldt dat de directeur de bevoegdheden ook zelf kan blijven uitoefenen en/of dit besluit altijd kan wijzigen of intrekken.
- 4.
De ondergemandateerde dient bij de uitoefening van de hem toegekende bevoegdheden binnen de kaders te blijven van de wet, het gemeentelijk beleid en de besluiten van de (algemeen) directeur.
- 5.
Het ondermandaat mag ook worden uitgeoefend door de gelijke of naast hogere in functie, dan wel de daarop volgende hogere in functie binnen de portefeuille van de directeur.
Artikel 3 Uitsluitingen
Dit ondermandaat is niet van toepassing op:
- a.
zaken die politiek of bestuurlijk gevoelig liggen;
- b.
zaken die een beslissing vergen die zou afwijken van het tot dan toe door het gemeentebestuur gevoerde beleid;
- c.
zaken die een beslissing vergen die zou afwijken van een advies waarvan het inwinnen ingevolge wettelijk voorschrift dan wel ingevolge een gemeentelijke richtlijn verplicht is;
- d.
zaken die een beslissing vergen die leidt tot overschrijding van het voor deze beslissing(-en) aan de ondergemandateerde beschikbaar staande budget;
- e.
beslissingen om de raad een voorstel te doen;
- f.
zaken die de vaststelling van algemeen verbindende voorschriften of beleidsregels vergen, tenzij het regels betreffen ten aanzien van de ambtelijke organisatie met uitzondering van de organisatie van de griffie;
- g.
zaken die het nemen van een besluit vergen waarvoor is bepaald dat dit genomen moet worden met versterkte meerderheid of waarvan de aard van de bevoegdheid zich verzet tegen het nemen van een besluit krachtens ondermandaat;
- h.
besluiten die wettelijk onderworpen zijn aan goedkeuring.
Artikel 4 Volmacht, machtiging
Voor de toepassing van dit besluit wordt met ondermandaat gelijkgesteld de verlening van volmacht en machtiging.
Artikel 5 Ondertekening
Aan het ondermandaat is gekoppeld het ondertekenen van besluiten en overeenkomsten die uit de toepassing van de bevoegdheden voortvloeien.
Artikel 6 Waarneming bij afwezigheid/vervanging
- 1.
De vervanging in het kader van dit besluit vindt, met uitzondering van het goedkeuren en betalen van facturen, plaats door ofwel de gelijke dan wel de naast hogere in functie danwel de daarop volgende hogere in functie binnen de portefeuille van de directeur.
- 2.
De waarneming bij het goedkeuren en betalen van facturen vindt plaats door een door de budgethouder aangewezen functionaris.
Artikel 7 Budgethouders
- 1.
De sectorhoofden, afdelingshoofden en programmamanager zijn budgethouder van de budgetten aangaande het werkveld van resp. hun sector, afdeling of programma en dienen zich te houden aan de geldende budgetregels.
- 2.
De verantwoordelijkheid over een budget houdt mede in het aangaan van verplichtingen en het goedkeuren van facturen.
Artikel 8 Gedeeltelijke gelijkstelling functies met afdelingshoofd
De bevoegdheden die op basis van dit besluit zijn ondergemandateerd aan de afdelingshoofden komen ook toe aan programmamanagers, met uitzondering van de bevoegdheden die niet specifiek aan hen zijn toebedeeld in de bijlage bijzonder deel.
Artikel 9 Ondertekening besluiten
- 1.
Besluiten die in ondermandaat worden genomen worden voorzien van de volgende ondertekeningsformule:
Hoogachtend,
namens burgemeester en wethouders van Zaanstad,
functienaam,
< mevrouw>/de heer< titulatuur>< voorletters >< naam functionaris >
Voorbeeld:
Hoogachtend,
namens burgemeester en wethouders van Zaanstad,
hoofd afdeling,
mevrouw
- 2.
In de gevallen waarin een gevolmachtigde gebruik maakt van zijn volmacht, tekent de gevolmachtigde. In die gevallen worden de betreffende stukken voorzien van de volgende ondertekeningsformule:
Voor zover het een bevoegdheid van de burgemeester betreft:
Hoogachtend,
namens de burgemeester van Zaanstad,
functienaam,
<mevrouw/de heer><titulatuur><voorletters><naam functionaris>
Artikel 10 Ondertekening en inwerkingtreding
- 1.
Dit besluit treedt de dag na bekendmaking in werking en vervangt het ondermandaatbesluit Stedelijke Ontwikkeling 2018.
- 2.
Dit besluit zal worden bekendgemaakt door het plaatsen daarvan in het Gemeenteblad.
- 3.
Dit besluit zal worden gepubliceerd op www.overheid.nl.
Besluit d.d. 13 december 2019
Handtekening directeur
Bijlage I behorende bij het Ondermandaatbesluit Stedelijke Ontwikkeling 2020
(Algemeen deel)
Privaatrechtelijke rechtshandelingen |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het besluiten tot en het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen (waaronder mede wordt verstaan het vestigen van zakelijke rechten, uitgezonderd deelneming in privaatrechtelijke rechtspersonen. |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Sectorhoofden |
Bij financiële verplichtingen groter of gelijk aan € 214.000 exclusief BTW per transactie. Alvorens de verplichting aan te gaan overlegt het Sectorhoofd met de budgethouder. Bij alle financiële verplichtingen met een waarde hoger dan € 50.000 ex. BTW geldt dat team Inkoop vooraf verplicht dient te worden ingeschakeld. Onder privaatrechtelijke rechtshandelingen wordt in ieder geval verstaan: het voorbereiden, aangaan, ondertekenen, uitvoeren en opzeggen van overeenkomsten. Het geldende inkoopbeleid en inkoopvoorwaarden worden in acht genomen. Verwerkersovereenkomsten worden opgesteld in overeenstemming met de vastgestelde standaard verwerkersovereenkomst. Alleen na advies van de Privacy Officer en/of CISO kan van de standaard verwerkersovereenkomst worden afgeweken. |
Het besluiten tot en het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen (waaronder mede wordt verstaan het vestigen van zakelijke rechten), uitgezonderd deelneming in privaatrechtelijke rechtspersonen. |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
Bij financiële verplichting kleiner dan € 214.000 exclusief BTW per transactie. Bij alle financiële verplichtingen met een waarde hoger dan € 50.000 exclusief BTW geldt dat team Inkoop vooraf verplicht dient te worden ingeschakeld. Onder privaatrechtelijke rechtshandelingen wordt in ieder geval verstaan: het voorbereiden, aangaan, ondertekenen, uitvoeren en opzeggen van overeenkomsten. Het geldende inkoopbeleid en inkoopvoorwaarden worden in acht genomen. Verwerkersovereenkomsten worden opgesteld in overeenstemming met de vastgestelde standaard verwerkersovereenkomst. Alleen na advies van de Privacy Officer en/of CISO kan van de standaard verwerkersovereenkomst worden afgeweken. |
Bevoegdheden-overeenkomsten |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen, uitvoeren en opzeggen van bevoegdhedenovereenkomsten |
Het college van Zaanstad |
Sectorhoofden |
Bij financiële verplichtingen groter of gelijk aan € 214.000 (ex. BTW) per transactie. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen, uitvoeren en opzeggen van bevoegdhedenovereenkomsten |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
Bij financiële verplichting kleiner dan € 214.000 (ex. BTW) per transactie. |
Ondertekenen overeenkomst na collegebesluit |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het ondertekenen van een (bevoegdheden)overeenkomst nadat de beslissing om de overeenkomst aan te gaan is genomen door het college van burgemeester en wethouders. |
Burgemeester en/of het college van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
|
Uitgaande subsidies |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het niet in behandeling nemen van een subsidieaanvraag o.g.v. art. 4:5 Algemene wet bestuursrecht (aanvraag is onvolledig, voldoet niet aan een wettelijk voorschrift e.d.). |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
|
Het opschorten van de beslistermijn op grond van artikel 4:14 of 4:15 Algemene wet bestuursrecht. |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
|
Het verlenen, weigeren, vaststellen, wijzigen en/of intrekken van subsidies aangaande het werkveld van de betreffende sector binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
Het college van Zaanstad |
Sectorhoofden |
Bij een subsidiebedrag groter of gelijk aan € 214.000. |
Het verlenen, weigeren, vaststellen, wijzigen en/of intrekken van subsidies aangaande het werkveld van de betreffende afdeling binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
Bij een subsidiebedrag kleiner dan € 214.000. |
Het nemen van een besluit op een verzoek om toestemming voor rechtshandelingen vermeld in artikel 4:71 Algemene wet bestuursrecht. |
Het college van Zaanstad |
Sectorhoofden |
|
Het nemen van een besluit op een verzoek om toestemming voor het vormen van een bestemmingsfonds. |
Het college van Zaanstad |
Sectorhoofden |
Bij een subsidiebedrag groter of gelijk aan € 214.000. |
Het nemen van een besluit op een verzoek om toestemming voor het vormen van een bestemmingsfonds. |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
Bij een subsidiebedrag kleiner dan € 214.000. |
Het bekendmaken van het voornemen tot weigering van subsidie (artikel 4:51 Algemene wet bestuursrecht). |
Het college van Zaanstad |
Sectorhoofden |
Bij een subsidiebedrag groter of gelijk aan € 214.000. |
Het bekendmaken van het voornemen tot weigering van subsidie (artikel 4:51 Algemene wet bestuursrecht). |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
Bij een subsidiebedrag kleiner dan € 214.000. |
Subsidie verkrijgen |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het besluiten tot en ondertekenen van aanvragen van subsidie bij derden, het aanvragen van voorschotten bij een verkregen subsidie, het opstellen en ondertekenen van een prestatieverklaring, het (tussentijds)verantwoorden van een verkregen subsidie. Het besluiten tot en het indienen van een verzoek om een subsidieaanvraag in te trekken. |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Sectorhoofden |
Bij cofinanciering door de gemeente Zaanstad van minder dan € 500.000 en/of een aanvraagbedrag van minder dan € 500.000. Voor de Sector Openbare Ruimte geldt dat het Afdelingshoofd, onafhankelijk van het bedrag, gemandateerd is als het project, is opgenomen op het MIP. |
Het besluiten tot en ondertekenen van aanvragen van subsidie bij derden, het aanvragen van voorschotten bij een verkregen subsidie, het opstellen en ondertekenen van een prestatieverklaring, het (tussentijds)verantwoorden van een verkregen subsidie. Het besluiten tot en het indienen van een verzoek om een subsidieaanvraag in te trekken. |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
Bij cofinanciering door de gemeente Zaanstad van minder dan € 214.000 en/of een aanvraagbedrag van minder dan € 214.000. Voor de Sector Openbare Ruimte geldt, onafhankelijk van het bedrag, dat het Afdelingshoofd gemandateerd is als het project is opgenomen op het MIP. |
Nadeelcompensatie |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het nemen van besluiten op een verzoek tot nadeelcompensatie |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Sectorhoofden |
Bij financiële verplichtingen groter of gelijk aan € 214.000 per transactie (ex. BTW). |
Het nemen van besluiten op een verzoek tot nadeelcompensatie |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
Voor zover het een besluit tot toekenning betreft geldt dit mandaat tot een bedrag van € 214.000 (ex.) BTW. |
Besluiten tot het voeren van rechtsgedingen |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het nemen van besluiten om namens de gemeente, het college of de raad rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratieve beroepsprocedures te voeren. |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
|
Wet openbaarheid van Bestuur |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het nemen van besluiten over het verschaffen van informatie op grond van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob) |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
|
Wet hergebruik van overheidsinformatie |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het nemen van besluiten op verzoeken tot hergebruik van informatie op grond van de Wet hergebruik van overheidsinformatie |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
|
Wet dwangsom |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het nemen van besluiten over het afhandelen van een verzoek in het kader van artikel 4:17 en 4:18 Algemene wet bestuursrecht (Awb) (beschikking betreffende een verbeurde dwangsom vanwege niet tijdig beslissen op een aanvraag) van de Algemene wet bestuursrecht (Awb). |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
|
Bestuursrechtelijke en/of privaatrechtelijke geldschulden |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Alle bevoegdheden op grond van titel 4.4. van de Algemene wet bestuursrecht inzake bestuursrechtelijke geldschulden aangaande het werkveld van de betreffende afdeling. |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
|
De bevoegdheid tot het afboeken van definitieve oninbare vorderingen van dubieuze debiteuren. |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofden samen met betrokken Sectorhoofd |
|
Klachten |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
De bevoegdheid tot het coördineren, registreren en rapporteren van klachten, als bedoeld in artikel 4 van de Klachtenregeling gemeente Zaanstad 2015 en hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Direct leidinggevenden |
|
De bevoegdheid tot het behandelen van klachten, als bedoeld in de Klachtenregeling gemeente Zaanstad 2015 en hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofd en/of sectorhoofd die niet inhoudelijk betrokken is geweest bij de gedraging waarop de klacht betrekking heeft, tenzij de klacht naar aard of inhoud een zodanig gewicht heeft dat een andere functionaris deze behoort af te doen. |
|
Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het nemen van bestuursrechtelijke besluiten op grond van de artikelen 15 t/m 22 AVG |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
|
Het meedelen van een inbreuk in verband met persoonsgegevens (datalek) aan de betrokkene(n) (art. 34 AVG) |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
|
Wet Bibob |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het doen van onderzoek in het kader van de Wet bevordering integriteitsbeoordelingen (Wet Bibob) waarbij hij bevoegd is alle noodzakelijke handelingen te verrichten die noch een besluit nog een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn. |
College resp. de burgemeester van Zaanstad |
Bibob-coördinator, Medewerkers afd. Inkoop en Subsidies, Vergunningen, Gebruikstoezicht, Openbare Orde en Veiligheid, Grondzaken, Advies en Toezicht |
|
Het vragen van advies, bedoeld in artikel 9 van de Wet bevordering integriteitsbeoordelingen, (Wet Bibob) bij het Landelijk Bureau Bibob. |
College resp. de burgemeester van Zaanstad |
BIBOB-coördinator |
|
Het ingevolge artikel 32 Wet Bibob in kennis stellen van betrokkene dat advies wordt gevraagd aan het Landelijke Bureau Bibob. |
College resp. de burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
|
Het nemen van een besluit dan wel het al dan niet verrichten van een privaatrechtelijke rechtshandeling naar aanleiding van een Bibobonderzoek. |
|||
Maatregelen m.b.t. ordeverstoring |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het geven van bevelen die noodzakelijk te achten zijn voor de handhaving van de openbare orde als bedoeld in artikel 172 lid 3 van de Gemeentewet bij verstoring van de openbare orde of bij ernstige vrees voor het ontstaan daarvan in het Gemeentehuis of andere gemeentelijke locatie(s), voor een periode niet langer dan noodzakelijk ter bescherming van de openbare orde, dan wel het optreden als eigenaar van het Gemeentehuis. |
Burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofden en de externe beveiligingsorganisatie |
|
Het voeren van alle correspondentie en het nemen van besluiten op basis van het Agressieprotocol. |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofden |
Mits het agressief gedrag gemeld is en het registratieformulier is ingevuld. |
Het doen van aangifte |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het doen van aangifte van vermoedelijk strafbare feiten |
Burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofden/medewerkers Facilitaire Zaken en de externe beveiligingsorganisatie. |
Bijlage II behorende bij het Ondermandaatbesluit Stedelijke Ontwikkeling 2020
(Bijzonder deel)
SECTOR KENNIS & EXPERTISE |
|||
Speciale bevoegdheden Afdeling Vakspecialisten |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Wet Geluidhinder |
|||
Het sluiten van overeenkomsten voor het aanbrengen van geluidwerende voorzieningen |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
Bij overeenkomsten met eigena(a)r(en) van betreffende woning < € 214.000 (ex. BTW) . Voor raamovereenkomsten is dit het totaal van de verplichtingen waarop de overeenkomst tijdens de looptijd betrekking heeft, dan wel naar verwachting zal hebben). |
Verzoek tot het verlenen vanopdracht tot het instellen van een akoestisch onderzoek |
Het college van Zaanstad |
Secthorhoofd |
Bij een financiële verplichting groter of gelijk aan € 214.000 (ex. BTW). |
Verzoek tot het verlenen van opdracht tot het instellen van een akoestisch onderzoek |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
Bij financiële verplichting < € 214.000 (ex. BTW). |
Het nemen van besluiten voor het aanbrengen van geluidwerende voorzieningen |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
|
Afvalstoffenverordening |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het aanwijzen van een inzamelmiddel of inzamelvoorziening en de plaats daarvan ten behoeve van de gebruiker van een perceel, conform art. 4 jo art.10 van de Afvalstoffenverordening Zaanstad 2010. |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
Betreft het aanwijzen van locaties voor het aanbieden van huishoudelijk restafval. |
Het vaststellen en wijzigen van de dagen en tijden waarop categorieën huishoudelijke afvalstoffen ter inzameling kunnen worden aangeboden conform art. 11 van de Afvalstoffenverordening Zaanstad 2010. |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
|
Huisvestingsverordening Zaanstad 2018 |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Toekennen en weigeren stadsvernieuwingsurgenties |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
|
Leegstandwet |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Wel of niet instemmen met tijdelijke verhuur |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
|
Verordening Fysieke Leefomgeving |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het (voornemen tot het) aanwijzen, het wijzigen en intrekken van een aanwijzing van een monument, archeologisch monument of stads- en dorpsgezicht als gemeentelijk monument, gemeentelijk archeologisch monument of beschermd stads- of dorpsgezicht op grond van paragraaf 4.1 van de Verordening Fysieke Leefomgeving en het verrichten van de daartoe noodzakelijke feitelijke en administratieve handelingen. |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
|
Wet bodembescherming/Verordening Fysieke Leefomgeving |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het nemen van besluiten in het kader van actie Bodembeheer, zoals omschreven in de geldende Nota Bodembeheer. |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
|
Het instellen van een projectgroep (incl. financiële toezeggingen), zoals omschreven in de geldende Nota Bodembeheer. |
Het college van Zaanstad |
Sectorhoofd |
Financiële toezegging groter of gelijk aan € 214.000 (ex. BTW) |
Het instellen van een projectgroep (incl. financiële toezeggingen), zoals omschreven in de geldende Nota Bodembeheer. |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
Financiële toezegging kleiner dan € 214.000 (ex. BTW) |
Het nemen, wijzigen, of intrekken van beschikkingen o.g.v. art. 27, 29, 37, 38, 39 en 40 Wet bodembescherming (Wbb), het Besluit aanwijzing bevoegd gezag gemeenten Wet bodembescherming en de Verordening Fysieke Leefomgeving, met uitzondering van artikel 39b lid 6, 39c, 39d en 39e Wbb. T.a.v. art. 39 f Wbb geldt het ondermandaat alleen voor instemming met het saneringsplan. |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
|
Het vertegenwoordigen van de gemeente Zaanstad voor het aanvragen van een goedkeuring op een saneringsplan (artikelen 28, 29, lid 1, 37 en 39 uit de Wet bodembescherming). De machtiging houdt ook in dat een melding in het kader van het Besluit Uniforme Saneringen kan worden gedaan (art 39b, lid 3 Wet bodembescherming). |
(junior) Medewerker Bodem |
||
Het nemen / wijzigen / intrekken van beschikkingen, waarbij afdeling 3.4 van de Awb is gevolgd en waarbij zienswijzen zijn ingediend. |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
|
Het verlengen van de behandelingsduur van een aanvraag om een beschikking. |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
|
Het sluiten van co-financieringsovereenkomsten (o.a. zoals bedoeld in art. 76 Wet Bodembescherming). |
Het college van Zaanstad |
Sectorhoofd |
Financiële toezegging groter of gelijk aan € 214.000 (ex. BTW) |
Het sluiten van co-financieringsovereenkomsten (o.a. zoals bedoeld in art. 76 Wet Bodembescherming). |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
Financiële toezegging kleine dan € 214.000 (ex. BTW) |
Speciale bevoegdheden Afdeling Grondzaken |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Afwijken uitvoeringsregels Grondprijzen |
|||
Gebruikmaken van de afwijkingsmogelijkheden van de genoemde prijzen in de geldende Uitvoeringsregels Grondprijzen voor wat betreft stroken grond I tot en met III, gronden voor niet commerciële en gronden voor maatschappelijke doeleinden. Hierbij wordt de voorwaarde gesteld dat het geëigende bevoegdheidsniveau wordt bepaald aan de hand van de berekening van de theoretische omvang van de transactie op basis van de vastgestelde prijzen. |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
Theoretische omvang van de transactie < € 214.000 (ex. BTW). |
Gebruikmaken van de afwijkingsmogelijkheden van de genoemde prijzen in de geldende Uitvoeringsregels Grondprijzen voor wat betreft stroken grond I tot en met III, gronden voor niet commerciële en gronden voor maatschappelijke doeleinden. Hierbij wordt de voorwaarde gesteld dat het geëigende bevoegdheidsniveau wordt bepaald aan de hand van de berekening van de theoretische omvang van de transactie op basis van de vastgestelde prijzen. |
Het college van Zaanstad |
Sectorhoofd |
Theoretische omvang van de transactie ≥ € 214.000 (ex. BTW) |
Vestigen van zakelijke rechten |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het vestigen van zakelijke rechten |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Sectorhoofd |
Bij financiële verplichtingen groter of gelijk aan € 214.000 (ex. BTW) per transactie (bij rechten van erfpacht en andere zakelijke rechten geldt als waarde van de verplichting het jaarbedrag dat is verschuldigd aan canon e.d.). Onder het vestigen van zakelijke rechten wordt in ieder geval verstaan: het voorbereiden, aangaan, ondertekenen, uitvoeren en opzeggen van het zakelijke recht. |
Het vestigen van zakelijke rechten |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
Bij financiële verplichting kleiner dan € 214.000 (ex. BTW) per transactie (bij rechten van erfpacht en andere zakelijke rechten geldt als waarde van de financiële verplichting het jaarbedrag dat is verschuldigd aan canon e.d.). Onder het vestigen van zakelijke rechten wordt in ieder geval verstaan: het voorbereiden, aangaan, ondertekenen, uitvoeren en opzeggen van het zakelijke recht. |
Gebouwenbeheer |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het doen van (elektronische) aangifte bij de politie vanwege gepleegde strafbare feiten gericht op gemeentelijk vastgoed. |
De burgemeester van Zaanstad |
Medewerkers Afdeling Grondzaken |
|
SECTOR STEDELIJKE ONTWIKKELING |
|||
Speciale bevoegdheden Afdeling Omgevingsplannen |
|||
Bestemmingsplannen |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het ondertekenen van verweerschriften in het kader van procedures inzake ruimtelijke plannen. |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
|
Het vertegenwoordigen van de gemeente, het college of de raad in bezwaarprocedures, verzoekschriftprocedures en beroepsprocedures in het kader van procedures inzake ruimtelijke plannen inclusief het uitvoeren van de daarvoor benodigde handelingen zoals het voeren van verweer en ondertekenen van alle correspondentie. |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd; Senior beleidsadviseur/coördinator en de juridisch beleidsadviseurs van de afdeling Omgevingsplannen |
|
Verzoek tot verlenen van opdracht tot het instellen van een onderzoek in het kader van bestemmingsplannen |
Het college van Zaanstad |
Sectorhoofd |
Bij financiële verplichtingen groter of gelijk vaan € 214.000. |
Verzoek tot verlenen van opdracht tot het instellen van een onderzoek in het kader van bestemmingsplannen |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
Bij financiële verplichting < € 214.000 (ex. BTW). |
Artikel 6.1 Wet ruimtelijke ordening |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het nemen van besluiten (toekennen, afwijzen, niet in behandeling nemen, etc.) ten aanzien van verzoeken tot tegemoetkoming van planschade |
Het college van Zaanstad |
Sectorhoofd |
1.Bij financiële verplichtingen groter of gelijk aan € 214.000 (ex. BTW) per toekenning per aanvraag 2.Het planschaderisico dient opgenomen te zijn in de risicoparagraaf 3.Indien wordt afgeweken van het advies van de externe adviseur is er geen mandaat |
Het nemen van besluiten (toekennen, afwijzen, niet in behandeling nemen, etc.) ten aanzien van verzoeken tot tegemoetkoming van planschade |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
1.Tot een maximum van € 214.000 (ex. BTW) per toekenning per aanvraag 2.Het planschaderisico dient opgenomen te zijn in de risicoparagraaf 3.Indien wordt afgeweken van het advies van de externe adviseur is er geen mandaat |
SECTOR OPENBARE RUIMTE |
|||
Speciale bevoegdheden Sector Openbare Ruimte |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Toepassen richtlijnen Wegwijzer Inrichting Openbare Ruimte Zaanstad |
Het college van Zaanstad |
Sectorhoofd |
|
Het doen van (elektronische) aangifte bij de politie van vermoedelijk strafbare feiten |
Burgemeester van Zaanstad |
Medewerkers van de sector Openbare Ruimte |
|
Speciale bevoegdheden Afdeling Strategie en Beleid |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het aanwijzen van een installatieverantwoordelijke op grond van artikel 3.4 en 3.5 van het Arbobesluit |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
|
Vaststellen evaluatie en uitvoeringsplannen gladheidsbestrijding |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
|
Speciale bevoegdheden Afdeling Stadsbeheer en Onderhoud |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het nemen van verkeersbesluiten bij of krachtens de Wegenverkeerswet |
Het college van Zaanstad |
Sectorhoofd |
|
Het aanstellen van verkeersbrigadiers ex artikel 56 Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer en artt. 3, 4 en 5 Regeling verkeersbrigadiers |
De burgemeester van Zaanstad |
Sectorhoofd |
|
Het verlenen en weigeren van ontheffingen ex artikel 87 RVV |
Het college van Zaanstad |
Sectorhoofd |
|
Verlenen en weigeren van ontheffingen ex artikel 9.1 Regeling Voertuigen |
Het college van Zaanstad |
Sectorhoofd |
|
Het verlenen en weigeren van ontheffingen ex artikel 149 Wegenverkeerswet |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd / Teamleider Stadsbeheer en Onderhoud |
|
Het treffen van tijdelijke verkeersmaatregelen bij of krachtens de Wegenverkeerswet |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd /Teamleider Stadsbeheer en Onderhoud |
|
Het aanwijzen van een installatieverantwoordelijke op grond van artikel 3.4 en 3.5 van het Arbobesluit |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
|
Vaststellen evaluatie en uitvoeringsplannen gladheidsbestrijding |
Het college van Zaanstad |
Afdelingshoofd |
|
Privaatrechtelijke rechtshandelingen Afdeling Stadsbeheer & Onderhoud |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen |
Het college resp.de burgemeester van Zaanstad |
Werkvoorbereiders en Beheerders |
Tot een maximum van € 2.500 (ex. BTW) mits de post onvoorzien van het te besteden budget niet wordt overschreden. |
Het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen |
Het college resp.de burgemeester van Zaanstad |
Teamleiders |
Bij financiële verplichtingen tot een maximum van € 50.000 (ex. BTW) |
Het verrichten van alle rechtshandelingen die noodzakelijk zijn voor het aanbestedingsproces, met uitzondering van de bevoegdheid om de opdracht te gunnen en de overeenkomst aan te gaan en te ondertekenen, welke bevoegdheden zijn voorbehouden aan de verantwoordelijke budgethouder uit hoofde van de budgetregeling en het integraal management-principe. |
Het college resp.de burgemeester van Zaanstad |
Teamleiders |
|
Het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen ten behoeve van meerwerk t.a.v. werken bij een opdrachtsom |
Het college resp.de burgemeester van Zaanstad |
Teamleiders |
De post onvoorzien in het te besteden budget dient te worden aangewend voor meerwerk. Het mandaat strekt zich financieel uit tot: een cumulatief bedrag tot een maximum van 50.000 (ex. BTW) per meerwerkopdracht |
Het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Wachtdienstchef |
Tot een maximum van € 5.000,-(ex. BTW) in geval van een calamiteit in de openbare ruimte buiten kantooruren waarbij direct gehandeld moet worden. Tot een maximum van € 20.000 (ex. BTW) na toestemming van de wachtdienstcoördinator (dat is de teamleider) in geval van een calamiteit in de openbare ruimte buiten kantooruren waarbij direct gehandeld moet worden. De toestemming van de wachtdienstcoördinator dient altijd via de email te worden bevestigd en aan het dossier te worden toegevoegd. |
Speciale bevoegdheden Afdeling Wijkbeheer & Onderhoud |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Werkvoorbereiders en Beheerders |
Tot een maximum van € 2.500 (ex. BTW) mits de post onvoorzien van het te besteden budget niet wordt overschreden. |
Het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen |
Het college resp.de burgemeester van Zaanstad |
Teamleiders |
Bij financiële verplichtingen tot een maximum van € 50.000 (ex. BTW) |
Het verrichten van alle rechtshandelingen die noodzakelijk zijn voor het aanbestedingsproces, met uitzondering van de bevoegdheid om de opdracht te gunnen en de overeenkomst aan te gaan en te ondertekenen, welke bevoegdheden zijn voorbehouden aan de verantwoordelijke budgethouder uit hoofde van de budgetregeling en het integraal management-principe. |
Het college resp.de burgemeester van Zaanstad |
Werkvoorbereiders |
|
Het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Wachtdienstchef |
1. Tot een maximum van € 5.000,-(ex. BTW) in geval van een calamiteit in de openbare ruimte buiten kantooruren waarbij direct gehandeld moet worden. 2. Tot een maximum van € 20.000 (ex. BTW) na toestemming van de wachtdienstcoördinator (dat is de teamleider) in geval van een calamiteit in de openbare ruimte buiten kantooruren waarbij direct gehandeld moet worden. De toestemming van de wachtdienstcoördinator dient altijd via de email te worden bevestigd en aan het dossier te worden toegevoegd. |
Speciale bevoegdheden Afdeling Ingenieursbureau |
|||
Algemene Verordening ondergrondse infrastructuur Zaanstad (AVOI) |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het afhandelen van en nemen van besluiten (toekennen, afwijzen, buiten behandeling laten) op aanvragen op grond van de verordening |
Het college van Zaanstad |
Coördinator Ondergrondse Infrastructuur/ Vergunningverlener Kabels en Leidingen |
|
Het verbinden van voorschriften en beperkingen aan een melding |
Het college van Zaanstad |
Coördinator Ondergrondse Infrastructuur/ Vergunningverlener Kabels en Leidingen/ Toezichthouder Kabels en Leidingen |
|
Het nemen van besluiten tot wijziging of intrekking van een instemmingsbesluit of vergunning |
Het college van Zaanstad |
Coördinator Ondergrondse Infrastructuur/ Vergunningverlener Kabels en Leidingen |
|
Het aanwijzen van een alternatief tracé conform artikel 3.1 lid 3 van de verordening |
Het college van Zaanstad |
Coördinator Ondergrondse Infrastructuur/ Vergunningverlener Kabels en Leidingen |
|
Het opdragen aan de netbeheerder een milieutechnisch verzoek of onderzoek naar mogelijk gevaar of hinder uit te voeren conform artikel 3.4 lid 2 van de verordening |
Het college van Zaanstad |
Coördinator Ondergrondse Infrastructuur/ Vergunningverlener Kabels en Leidingen |
|
Het gelasten van opschorting van de aanleg en de exploitatie van de betreffende kabels en leidingen conform artikel 3.4 lid 3 van de verordening |
Coördinator Ondergrondse Infrastructuur/ Vergunningverlener Kabels en Leidingen |
||
Schadevergoedingsregeling AVOI |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het afhandelen van en nemen van besluiten op aanvragen schadevergoeding |
Het college van Zaanstad |
Coördinator Ondergrondse Infrastructuur |
|
Het aanwijzen van en in handen stellen van de aanvraag om schadevergoeding bij een adviseur |
Het college van Zaanstad |
Coördinator Ondergrondse Infrastructuur |
|
Het overeenkomen van een schadevergoeding voorafgaand aan de werkzaamheden |
Het college van Zaanstad |
Coördinator Ondergrondse Infrastructuur |
|
Nadere regels bij de AVOI |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het nemen van besluiten gebaseerd op de Nadere regels bij de AVOI |
Het college van Zaanstad |
Coördinator Ondergrondse Infrastructuur / Toezichthouder Kabels en Leidingen |
|
Het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Projectleiders |
Tot een maximum van € 2.500 (ex. BTW) mits de post onvoorzien van het projectbudget niet wordt overschreden. |
Het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Teamleiders en (vervanger) coördinator ondergrondse infrastructuur |
Bij financiële verplichtingen tot een maximum van € 50.000 (ex. BTW) |
Het verrichten van alle rechtshandelingen die noodzakelijk zijn voor het aanbestedingsproces, met uitzondering van de bevoegdheid om de opdracht te gunnen en de overeenkomst aan te gaan en te ondertekenen, welke bevoegdheden zijn voorbehouden aan de verantwoordelijke budgethouder uit hoofde van de budgetregeling en het integraal management-principe. |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Projectleiders en adviseur aanbestedingen & leveranciersmanagement |
|
Het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen ten behoeve van meerwerk t.a.v. werken bij een opdrachtsom |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Projectleiders |
De post ‘onvoorzien’ in het projectbudget dient te worden aangewend voor meerwerk. Het mandaat strekt zich financieel uit tot: een cumulatief bedrag tot15% van de opdrachtsom (ex. BTW) en met een maximum van 50.000 (ex. BTW) per Meerwerkopdracht NB. Indien 15% van de opdrachtsom < € 7500 (ex. BTW) dan geldt, in afwijking van het vorige, een mandaat tot en met € 7500 (ex. BTW) voor meerwerkopdrachten NB. Het projectbudget is het totaal beschikbare budget op een codenummer (op het MIP) om het gehele project te kunnen realiseren (inclusief de post meerwerk en onvoorzien). De opdrachtsom betreft het bedrag waarvoor is aanbesteed. |
Het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen ten behoeve van meerwerk t.a.v. werken |
Het college resp. de burgemeester van Zaanstad |
Directievoerder (hoofdopzichter) |
De post ‘onvoorzien’ in het projectbudget dient te worden aangewend voor meerwerk. Het mandaat strekt zich uit tot € 5000 (ex. BTW) per meerwerkopdracht en moet passen binnen het totaal beschikbare bedrag aan meerwerk van de opdrachtsom. |
Wet op de Telecommunicatie |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Het nemen van besluiten op grond van artikel 5.4 Telecommunicatiewet |
Het college van Zaanstad |
Coördinator Ondergrondse Infrastructuur/ Vergunningverlener Kabels en Leidingen/ Toezichthouder Kabels en Leidingen |
|
SECTOR GEBIEDSONTWIKKELING |
|||
Speciale bevoegdheden Team Bestaande woningvoorraad |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Verordening Stimuleringsleningen en funderingsherstel |
|||
Het namen van beslissingen die nog voortvloeien uit de inmiddels ingetrokken Verordening Stimuleringsleningen Funderingsherstel 2010-2011 |
Het college van Zaanstad |
Programmamanager Verbeteren kwaliteit bestaande woningbouw |
Maximaal bedrag € 50.000 (ex. BTW) per beslissing |
Verordening Maatwerklening Funderingsherstel |
|||
Het nemen van beslissingen op grond van Verordening Maatwerklening Funderingsherstel |
Het college van Zaanstad |
Programmamanager Verbeteren kwaliteit bestaande woningbouw |
|
Bijlage III behorende bij het Ondermandaatbesluit Stedelijke Ontwikkeling 2020
(Personele matrix)
MANDAATMATRIX PERSONELE BESLUITEN |
||
Onder leidinggevende wordt verstaan degene bij wie het beoordelen van medewerkers onderdeel uitmaakt van het functieprofiel |
Toelichting: bevoegdheden zijn gemandateerd door het college van B&W aan de directeuren. De directeur kan bepaalde bevoegdheden doormandateren. In deze lijst is per onderwerp te zien of dit het geval is, en naar welk niveau. Het staat de medewerker altijd vrij om bij afwijzing van een verzoek met zijn direct leidinggevende in gesprek te gaan, voordat hij eventueel gebruik maakt van de formele bezwaarmogelijkheid op grond van de Awb. De Awb termijn loopt echter wel door! |
|
Onderwerp |
Niveau beslissingsbevoegdheid |
Bijzonderheden |
Arbeidsvoorwaarden en afspraken |
||
Alle soorten verlof waaronder vakantieverlof, buitengewoon verlof, onbetaald verlof |
Direct leidinggevende |
|
Arbeidsduur / werktijden cafetariamodel, sociaal convenant, fietsenplan |
Direct leidinggevende |
|
Studiefaciliteiten |
Direct leidinggevende |
|
Aanvragen assessment / loopbaanbegeleiding/coaching |
Direct leidinggevende |
|
Telewerken |
Direct leidinggevende |
Is een overeenkomst met de medewerker |
Dienstopdracht |
Direct leidinggevende |
Als mondeling gegeven, altijd schriftelijk bevestigen |
Instroom |
||
Openstellen vacature |
Direct leidinggevende |
|
Verlenen vaste aanstelling / aangaan van arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd |
Direct leidinggevende |
|
Verlenen en verlengen tijdelijke aanstelling / aangaan en verlenging tijdelijke arbeidsovereenkomst |
Direct leidinggevende |
|
Aanvraag/verlenging inhuur derden |
Direct leidinggevende |
Conform Zaans inkoopbeleid |
Instroom externe medewerker |
Direct leidinggevende |
|
Stageovereenkomst / stageregeling |
Direct leidinggevende |
Toeslagen, vergoedingen en declaraties |
||
Buitenlandse dienstreis |
Gemeentesecretaris |
Bepaald in organisatiebesluit, wordt niet ondergemandateerd |
Toekennen vergoedingen |
Direct leidinggevende |
|
Toekennen toeslagen |
Direct leidinggevende |
|
Vergoeding schade aan persoonlijk eigendommen bij uitoefening functie |
Direct leidinggevende |
In overleg met schade en verzekeringen |
Dienstreis binnenland |
Direct leidinggevende |
Mondeling of schriftelijk besluit/opdracht |
Uitstroom |
||
Onvrijwillig ontslag (initiatief werkgever) |
Directeur |
|
Ontslag op verzoek medewerker (inclusief FPU, Ouderdomspensioen, Keuzepensioen) |
Direct leidinggevende |
|
Verzuim en re-integratie |
||
Niet toepassen loonkorting bij ziekte |
Direct leidinggevende |
Betreft uitzondering bij terminale ziekte |
Herplaatsing bij einde wachttijd |
Direct leidinggevende |
|
Danctie bij nalatigheid nakomen ziekteverzuim-verplichtingen |
Direct leidinggevende |
|
Instellen bezwaar tegen UWV beschikkingen |
Direct leidinggevende |
|
Opdragen passende arbeid |
Direct leidinggevende |
|
No show consult in rekening brengen |
Direct leidinggevende |
|
Wijzigen rechtspositie / doorstroom |
||
Plaatsing (reorganisatie) |
Directeur |
|
Niet-plaatsing / boventalligverklaring (reorganisatie) |
Directeur |
|
Aanwijzing van een mobiliteitskandidaat |
Directeur |
|
Vaststellen re-integratieplan |
Directeur |
Reorganisatie, indien geen overeenstemming wordt bereikt |
Vaststelling beoordeling |
Direct leidinggevende |
|
Bevordering |
Direct leidinggevende |
|
Herplaatsing (arbeidsongeschiktheid) |
Direct leidinggevende |
|
(Tijdelijke) overplaatsing |
Direct leidinggevende |
|
Nevenwerkzaamheden |
Directeur |
|
Interne detachering |
Direct leidinggevende |
Direct leidinggevende |
Disciplinair/zwaarwegend |
||
Vaststellingsovereenkomst |
Gemeentesecretaris |
In Organisatiebesluit 2011 bepaald uitgesloten van ondermandaat |
Disciplinaire maatregelen |
Directeur |
Zwaarwegend besluit |
Schorsing |
Directeur |
Zwaarwegend besluit |
Ontzegging toegang gebouwen |
Directeur |
Zwaarwegend besluit |
(Tijdelijk) ontheffen uit functie |
Directeur |
Zwaarwegend besluit |
Schadeloosstelling |
Directeur |
Zwaarwegend besluit |
Detachering |
Directeur |
Driepartijen overeenkomst met externe werkgever |
Dienstongeval |
Directeur |
Zwaarwegend besluit i.v.m. gevolgen aansprakelijkheid |
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl