Regeling vervallen per 01-01-2020

Besluit van de gemeentesecretaris van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent BESTUUR EN ORGANISATIE - ondermandaat en vervanging kwartiermaker/beoogd directeur Toezicht en Handhaving in de Openbare Ruimte i.o.

Geldend van 28-12-2018 t/m 31-12-2019 met terugwerkende kracht vanaf 13-08-2018

Intitulé

Besluit van de gemeentesecretaris van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent BESTUUR EN ORGANISATIE - ondermandaat en vervanging kwartiermaker/beoogd directeur Toezicht en Handhaving in de Openbare Ruimte i.o.

De Gemeentesecretaris,

Gelet op:

  • -

    de Gemeentewet;

  • -

    het Burgerlijk wetboek;

  • -

    de Algemene wet bestuursrecht;

  • -

    Nieuwe Rechtspositieregeling Gemeente Amsterdam;

  • -

    het Bevoegdhedenbesluit ambtelijke organisatie;

Gelezen:

  • -

    Het collegebesluit d.d. 13 februari 2018 (ZD2018-000345) over de oprichting van het cluster Stadsbeheer en het collegebesluit d.d. 11 december 2018 (ZD2018-001996) om in te stemmen met het voorgenomen besluit tot onder meer het organisatieplan THOR en het positioneren van THOR binnen het cluster Stadsbeheer;

  • -

    het aanstellen van Esmeralda Wallast Groenewoud als Kwartiermaker en beoogd directeur Toezicht en Handhaving in de Openbare Ruimte i.o. per 13 augustus 2018;

  • -

    het verslag en de besluitenlijst van het Stadsdeelsecretarissenoverleg van 12-12-2017;

  • -

    het GMT besluit van 6 juni 2018 om de Kwartiermaker/beoogd directeur Toezicht en Handhaving kwartiermaker als hoofdbudgethouder aan te wijzen;

BESLUIT:

  • I.

    Mandaat c.q. ondermandaat, volmacht en machtiging te verlenen aan Esmeralda Wallast Groenewoud, Kwartiermaker/beoogd directeur Toezicht en Handhaving in de Openbare Ruimte i.o., ten aanzien van de volgende aangelegenheden:

Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen

Artikel 1

  • 1. Functionarissen oefenen een aan hun gemandateerde bevoegdheid niet uit indien sprake is van een politiek of bestuurlijk gevoelig onderwerp.

Hoofdstuk 2 Overdracht algemene bevoegdheden

Artikel 2 NRGA bevoegdheden

  • 1. Het nemen van besluiten op grond van de NRGA voor zover deze aan de gemeentesecretaris zijn gemandateerd en niet aan hem zijn voorbehouden, met uitzondering van de bevoegdheden genoemd in bijlage 2 en bijlage 3 van het bevoegdhedenbesluit.

  • 2. Het ondermandaat ten aanzien van de in het eerste lid bedoelde bevoegdheden is slechts van toepassing op de afdeling/het team waaraan de gemandateerde leiding geeft.

  • 3. Er worden geen beslissingen genomen over betrokken medewerkers waarvan andere betrokken collega’s nadeel ondervinden qua uitgangspositie in de latere reorganisatie of die leiden tot ongelijke behandeling qua uitgangspositie (hetgeen nadeel oplevert voor degenen die een bepaald voordeel niet krijgen).

  • 4. De gemandateerde is bevoegd de op grond van dit besluit verkregen bevoegdheden te ondermandateren, met uitzondering van de bevoegdheden genoemd in bijlage 3 van het bevoegdhedenbesluit en met inachtneming van het bepaalde in bijlage 5 van het bevoegdheden besluit.

Artikel 3 Aangaan privaatrechtelijke overeenkomst

  • 1. Het nemen van besluiten ten aanzien van het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen voor zover deze op grond van bijlage 1, onder B aan de gemeentesecretaris zijn gemandateerd.

  • 2. De bevoegdheid als vermeld in het eerste lid wordt slechts uitgeoefend met inachtneming van hetgeen daarover in de budgethoudersregeling is vermeld en binnen de instructies van de mandaatgever.

  • 3. De bevoegdheid als vermeld in het eerste lid wordt voorts slechts uitgeoefend indien daarvoor een financiële dekking aanwezig is in de vorm van een daarvoor bestemde begrotingspost.

  • 4. De gemandateerde is bevoegd tot het aangaan van een financiële verplichting overeenkomstig het bepaalde in de budgethoudersregeling.

Artikel 4 Overige algemene bevoegdheden op grond van bijlage 1 bevoegdhedenbesluit

  • 1. Het nemen van besluiten als bedoeld in bijlage 1, onder B, onder 2, 3 en 4.

  • 2. Het nemen van besluiten als bedoeld in bijlage 1, onder C tot en met G.

Artikel 5 Nadere bepaling domein van de gemandateerde bevoegdheden

Het mandaat heeft betrekking op de volgende aangelegenheden:

  • a.

    Taken van de Stadsdelen:

    • -

      Onderdeel Handhaving (en Toezicht) Openbare Ruimte;

    • -

      Onderdeel Procesunit, deel dat ondersteunend is aan Handhaving Openbare Ruimte;

  • b.

    Taken van de Directie Handhaving & Toezicht, Cluster Dienstverlening en Informatie:

    • -

      Alle onderdelen, met uitzondering van team Prostitutie;

  • c.

    Taken van B&O/Openbare Orde en Veiligheid:

    • -

      Regie-unit, deel dat werkt voor Handhaving en Toezicht Openbare Ruimte.

  • II.

    Dat dit besluit wordt gepubliceerd in het Elektronisch Gemeenteblad en terugwerkt tot en met 13 augustus 2018.

  • III.

    Dit mandaat vervalt van rechtswege op 1 januari 2020.

Ondertekening

Amsterdam, 18 december 2018

De waarnemend Gemeentesecretaris voornoemd,

W. Rutten