Regeling vervallen per 23-11-2021

Mandaatregeling gemeente Bladel 2020

Geldend van 10-03-2020 t/m 22-11-2021

Intitulé

Mandaatregeling gemeente Bladel 2020

Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Bladel,

ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;

overwegende dat het ter bevordering van een efficiënte afdoening van zaken gewenst is gebruik te maken van de mogelijkheden tot mandaat, machtiging en volmacht;

gelet op artikel 59a van de Gemeentewet en de artikelen 10:1 tot en met 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht;

besluiten:

vast te stellen de Mandaatregeling gemeente Bladel 2020.

Artikel 1 Mandaat- en bevoegdhedenregister

De uitoefening van de bevoegdheden met betrekking tot mandaat, machtiging en volmacht, vermeld in het bij dit besluit behorende register, wordt opgedragen aan de daarbij vermelde functionarissen (gemandateerden), een en ander met inachtneming van de daarbij vermelde voorschriften, voorwaarden en bijzonderheden.

Artikel 2 Instructies

Op de in artikel 1 bedoelde opdracht zijn de volgende algemene instructies van toepassing:

  • a.

    Onverminderd het bepaalde in artikel 1 wordt bij de uitoefening van bedoelde bevoegdheden het daaromtrent gestelde bij of krachtens wetten, besluiten, verordeningen, circulaires, regelingen, aanwijzingen en richtlijnen van rijks- provinciale en gemeentelijke wetgevers of bestuursorganen in acht genomen. Ten aanzien van bevoegdheden die financiële consequenties hebben geldt bovendien, gelet op de Financiële verordening 2019, dat hierin de gemeentebegroting moet voorzien.

  • b.

    De beslissing wordt voorbehouden aan het college van burgemeester en wethouders, respectievelijk de burgemeester indien:

  • 1. inwilliging van een verzoek zou leiden tot strijdigheid met ingezet beleid, met richtlijnen of met (wettelijke) voorschriften dan wel tot overschrijding van het budget;

  • 2. het zaken betreft ten aanzien waarvan de standpunten van portefeuillehouder, adviseur en/of gemandateerde over de te nemen beslissing uiteen lopen;

  • 3. de mandaatgever (college, respectievelijk burgemeester) dan wel de gemandateerde de wens daartoe te kennen geeft;

  • c.

    Bij afwezigheid van de gemandateerde treedt zijn/haar plaatsvervanger als zodanig op;

  • d.

    Voor alle aanwijzingen geldt dat behalve de aangewezen functionaris ook de hiërarchisch hoger geplaatste bevoegd is. Dit kan zijn de gemeentesecretaris, het afdelingshoofd en de coördinator;

  • e.

    Met behandelend ambtenaar wordt in deze mandaatregeling bedoeld degene die de betreffende werkzaamheden uitoefent volgens de vastgestelde kerntaken, dan wel volgens de taken van het team, diens vervanger en degene die in opdracht van de secretaris of het afdelingshoofd de betreffende werkzaamheden verricht;

  • f.

    Onder het besluiten op een aanvraag om een vergunning, vrijstelling of ontheffing wordt tevens verstaan het wijzigen van een zodanige vergunning, vrijstelling of ontheffing;

  • g.

    Bij het verlenen van mandaat, volmacht of machtiging wordt daarin ook begrepen alle voorbereidings- en uitvoeringshandelingen die bij de uitoefening van de bevoegdheid behoren;

  • h.

    Tot de gemandateerde bevoegdheid behoort in geen geval het beslissen op bezwaar of administratief beroep;

  • i.

    De secretaris, respectievelijk het gemandateerde afdelingshoofd kan het mandaat door middel van ondermandaat mede opdragen aan een door hem/haar aan te wijzen ambtenaar die aan hem/haar ondergeschikt is. Indien van deze bevoegdheid gebruik gemaakt wordt, zijn – naast de in dit besluit opgenomen instructies – de volgende instructies van toepassing:

  • 1. Het ondermandaat is slechts van kracht indien het schriftelijk is vastgesteld en ter kennis is gebracht van het college van burgemeester en wethouders, respectievelijk de burgemeester;

  • 2. De door middel van het ondermandaat aangewezen ambtenaar is niet bevoegd het mandaat aan anderen op te dragen;

  • 3. Het gemandateerde afdelingshoofd kan aan een ondermandaat nadere instructie verbinden;

  • j.

    In geval van wijziging van wetgeving waarop een (onder)gemandateerde bevoegdheid berust, blijft de bevoegdheid, voor zover het dezelfde bevoegdheid betreft (onder)gemandateerd en wordt het (onder)mandaat geacht te zijn verleend op grond van de corresponderende bepalingen in de gewijzigde wetgeving;

  • k.

    Een ter uitvoering van het (onder)mandaat opgemaakt stuk wordt als volgt ondertekend:

  • Burgemeester en wethouders van Bladel,

  • namens dezen,

  • (handtekening van de (onder)gemandateerde)

  • (diens naam en afdeling c.q. team)

  • dan wel

  • De burgemeester van Bladel,

  • namens deze,

  • (handtekening van de (onder)gemandateerde)

  • (diens naam en afdeling c.q. team)

  • l.

    In geval van ondertekeningsmandaat wordt tot uitdrukking gebracht dat de mandaatverlener de beslissing heeft genomen en wordt het stuk als volgt ondertekend:

  • Overeenkomstig het door burgemeester en wethouders van Bladel genomen besluit,

  • (handtekening van de (onder)gemandateerde)

  • (diens naam en afdeling c.q. team)

  • dan wel

  • Overeenkomstig het door de burgemeester van Bladel genomen besluit,

  • (handtekening van de ondertekeningsgemandateerde)

  • (diens naam en afdeling c.q. team)

  • m.

    De ondertekening van een ter uitvoering van het (onder)mandaat opgemaakt stuk geschiedt niet door het plaatsen van een handtekeningstempel, uitgezonderd het waarmerken van bij meldingen, ontheffingen, vergunningen en/of vrijstellingen behorende bijlagen;

  • n.

    Het is de gemandateerde toegestaan een ondertekening digitaal te laten aanbrengen overeenkomstig de afspraken die hiervoor gelden binnen de organisatie;

  • o.

    In de in het mandaat- en bevoegdhedenregister aangegeven gevallen wordt binnen een week nadat het besluit in (onder)mandaat is genomen, van dit besluit kennis gegeven aan het college respectievelijk de burgemeester door mededeling van het besluit aan het bestuurssecretariaat van de afdeling Dienstverlening en Bedrijfsvoering.

Artikel 3 Intrekking

De Mandaatregeling gemeente Bladel 2018 en alle overige eerder genomen mandaatbesluiten, machtigingen en volmachten met betrekking tot de in het mandaat- en bevoegdhedenregister genoemde bevoegdheden en handelingen worden ingetrokken.

Artikel 4 Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking daags na bekendmaking.

Artikel 5 Citeertitel

Deze regeling wordt aangehaald als Mandaatregeling gemeente Bladel 2020.

Bladel, 18 februari 2020

Ondertekening

Burgemeester en wethouders voornoemd,

de secretaris, drs. E.L.C.M. Mol

de burgemeester, ir. R.P.G. Bosma

De burgemeester voornoemd,

Ir. R.P.G. Bosma

Bijlage

Mandaat- en bevoegdhedenregister, behorende bij de Mandaatregeling gemeente Bladel 2020

vastgesteld bij besluit van de burgemeester en het college van burgemeester en wethouders van 18 februari 2020

 

Mandaat

Bevoegdheid om binnen beschikbaar budget of krediet besluiten te nemen in naam van:

  • 1.

    de burgemeester en/of

  • 2.

    het college van burgemeester en wethouders

en om deze besluiten namens die bestuursorganen te ondertekenen.

 

 

Machtiging

Bevoegdheid tot het verrichten van bepaalde handelingen.

 

Volmacht

Privaatrechtelijke bevoegdheid om de gemeente te vertegenwoordigen.

  

Algemeen

Indien als gevolg van een wetswijziging of aanpassing van een regeling het artikelnummer of de naam van de regeling wijzigt, geldt het mandaat ook voor het artikel van overeenkomstige strekking in de nieuwe regeling.

 

Afkortingen

Voor de verklaring van de gebruikte afkortingen, zie achteraan.

Nr.

Algemeen/

Afdeling/Team

Regeling en artikel

Bevoegdheid

Bevoegd orgaan

Volmacht aan

Gemandateerd, machtiging aan

Voorschriften, voorwaarden en bijzonderheden

 

A

 

Verzenden algemene ontvangstbevestigingen

C, B

 

Beh.ambt

Met uitzondering van bezwaar-

schriften en klachten

A

 

Voeren algemene correspondentie inclusief verstrekken van info/ inlichtingen omtrent vastgesteld beleid, uit vastgestelde regelingen en voorschriften of van algemene aard

C, B

 

Beh.ambt

Correspondentie mag niet gericht zijn op enig rechtsgevolg

A

 

Ondertekenen van door het college of de burgemeester genomen besluiten

C, B

 

Beh.ambt

Mits het ontwerpbesluit bij het voorstel is gevoegd en door het college of de burgemeester is geaccordeerd met uitzondering van het besluit op een bezwaarschrift

A

 

Voeren van correspondentie ter uitvoering van besluiten van raad, burgemeester of college

C, B

 

Beh.ambt

 

A

 

Vaststellen inkoopstrategie

 

C

 

Afd.hfd

Bij deelname aan een inkooptraject met een andere gemeente is het college bevoegd.

A

Gemw, 160 en 171

Aanvragen offerte waaronder mede begrepen:

1. verzorgen van (voor)aankondiging / publicatie van aanbesteding

2. verzenden nota van inlichtingen over een aanbesteding

3. verstrekken van (schriftelijke) informatie over uitslag gunning

4. afschrijven van een partij na uitslag gunning;

5. verzorgen van een publicatie van de gunning van de opdracht

6. opstellen van proces verbaal van aanbesteding

7. vaststellen programma van eisen

8. vaststellen gunning

C

 

Beh.ambt

Met inachtneming Budgethoudersregeling gemeente Bladel en het inkoopbeleid

A

Gemw, 160 en 171

Aangaan en ondertekenen alsmede het opzeggen en wijzigen van overeenkomsten/verplichtingen

C, B

Afd.hfd

Afd.hfd

Met inachtneming Budgethoudersregeling gemeente Bladel en het inkoopbeleid

A

Gemw, 160 en 171

Verlenen van opdrachten tot het uitvoeren van werken en het leveren van diensten en materialen op grond van (raam-)overeenkomsten

C, B

Beh.ambt

Beh.ambt

Met inachtneming Budgethoudersregeling gemeente Bladel en het inkoopbeleid

 

A

 

Indienen van aanvragen voor rijksbijdragen

C

 

Afd.hfd

 

10 

A

 

Inzenden van declaraties bij provincie/rijk en het vragen van voorschotten

C

 

Beh.ambt

 

11 

A

 

Aangiften van rijksbelastingen en andere heffingen

C

 

Beh.ambt

 

12 

A

 

Aanvragen vergunning, ontheffing of vrijstelling ten behoeve van het uitvoeren van werken door of ten behoeve van de gemeente

C, B

 

Beh.ambt

 

13 

A

 

Tekenen voor ontvangst bij aanbieding van aangetekende stukken, deurwaardersexploten en gerechtelijke stukken

B

 

Receptie/bode/ medewerker Dienstverlening en Bedrijfsvoering

 

14 

A

 

Doen van aanschrijvingen gericht op het aanvragen van vergunningen, ontheffingen en dergelijke, alsmede de naleving van de daaraan verbonden voorschriften

C, B

 

Beh.ambt

 

15 

A

 

Besluiten tot (geheel of gedeeltelijk) intrekken van een vergunning, ontheffing of vrijstelling en toevoegen of wijzigen van voorschriften

C, B

 

Afd.hfd

 

16 

A

 

Vertegenwoordiging in bezwaar- en beroepsprocedures

C, B

 

Beh.ambt

Er is een algemene machtiging aan met naam genoemde personen voor (voorlopige voorzieningen-) approcedures bij de Rechtbank Oost-Brabant en de Raad van State

17 

A

 

Indienen verweerschrift in bezwaar- en beroepsprocedures

C, B

 

Afd.hfd

 

18 

A

 

Inschakelen van externe juridische dienstverlening

C

 

Beh.ambt

Met inachtneming van de procedure-afspraken en via de algemeen juridisch medewerker

19 

A

 

Aangaan en ondertekenen van stageovereenkomsten met scholen en/of stagiaires

C, B

Afd.hfd

Afd.hfd

Met inachtneming van de notitie stagebeleid

20 

A

AVG, 15

Besluiten n.a.v. verzoek om inzage van persoonsgegevens

C, B

 

Beh.ambt / privacy officer

 

21 

A

AVG, 28 lid 3

Sluiten en ondertekenen verwerkersovereenkomst

C, B

Afd.hfd

Afd.hfd

 

22 

A

AVG, 33

Melden datalek

C

 

Afd.hfd

Kennisgeving van de melding aan het college

23 

A

Awb, 2:1

Verlangen van een schriftelijke machtiging van een gemachtigde

C, B

 

Beh.ambt

 

24 

A

Awb, 2:2

Weigeren bijstand of vertegenwoordiging door een persoon

C, B

 

Afd.hfd

 

25 

A

Awb, 2:3, 6:15

Doorzendverplichting bestuursorgaan

C, B

 

Beh.ambt

 

26 

A

Awb, 3:6

Stellen termijn aan adviseur

C, B

 

Beh.ambt

 

27 

A

Awb, afd 3.4

Uitvoeren van UOV-procedure

C, B

 

Beh.ambt

 

28 

A

Awb, afd 3.5

Uitvoeren informatie- en coördinatieplicht bij aanvragen ter zake van samenhangende besluiten

C, B

 

Beh.ambt

 

29 

A

Awb, afd. 3.6

Bekendmaking en mededeling van besluiten

C, B

 

Beh.ambt

 

30 

A

Awb, 4:4

Vaststellen aanvraagformulier

C, B

 

Afd.hfd

 

31 

A

Awb, 4:5

Aanvrager in de gelegenheid stellen de aanvraag aan te vullen

C, B

 

Beh.ambt

 

32 

A

Awb, 4:5

Besluiten aanvraag niet te behandelen

C, B

 

Beh.ambt

 

33 

A

Awb, 4:6, lid 2

Afwijzen herhaalde aanvraag

C, B

 

Beh.ambt

 

34 

A

Awb, 4:7 en 4:8

Aanvrager en derdebelanghebbende in de gelegenheid stellen om zienswijze kenbaar te maken

C, B

 

Beh.ambt

 

35 

A

Awb, 4:14, 4:15

Kennisgeving verlengen en opschorten beslistermijn

C, B

 

Beh.ambt

 

36 

A

Awb, 4:18, en 4:20

Vaststellen verschuldigdheid dwangsom bij niet tijdig beslissen en terugvorderen onverschuldigd betaalde dwangsom

C, B

 

Afd.hfd

 

37 

A

Awb, 4:88,

4:93, 4:94, 4:95, leden 1 en 4, 4:96, 4:99, 4:112,

4:115

Besluiten ter uitvoering van titel 4.4 Bestuursrechtelijke geldschulden Awb ter zake van:

- op verzoek vaststellen van een betalingsverplichting;

- verrekenen van een geldschuld met een bestaande vordering;

- beslissen over een verzoek om uitstel van betaling; beslissen over verzoek om verlenen van een voorschot;

- terugvorderen van onverschuldigd betaald voorschot:

- beslissen over verzoek om kwijtschelding geldschuld;

- intrekken/wijzigen van besluit tot uitstel van betaling of verlenen van een voorschot;

- vaststellen van het bedrag van verschuldigde wettelijke rente;

- aanmanen schuldenaar tot betaling;

- uitvaardigen dwangbevel als bedoeld in artikel 4:115 Awb

C, B

 

Beh.ambt

Overeenkomstig Toepassingsregels Invordering Gemeente Bladel

38 

A

Awb, 6:10, 6:14, 6:15, 7:10

- Aanhouden prematuur bezwaar;

- Verzenden ontvangstbevestiging bezwaarschrift;

- Doorzenden bezwaar i.v.m. onbevoegd bestuursorgaan;

- Opschorten, verdagen of verlenen verder uitstel van de beslistermijn

C, B

 

Beh.ambt/ Secretaris commissie bezwaarschriften

T.a.v. secretaris commissie bezwaarschriften: uitzondering bezwaren belastingen; deze berusten bij de medewerkers belastingen

39 

A

Generatiepact

Toepassen regeling Generatiepact Bladel

C

 

Secretaris

 

40 

A

Notitie Agressie en geweld

Ontzeggen toegang tot gemeentehuis

C

 

Afd.hfd

 

41 

A

Who, 3

Besluiten n.a.v. verzoek om hergebruik

C, B

 

Beh.ambt

 

42 

A

Wob, 3

 

Besluiten n.a.v. verzoek om informatie

C, B

 

Beh.ambt.

 

43 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ

AVG, 12

Vaststellen privacyverklaring gemeentelijke website

C

 

Privacy officer

 

44 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ

AVG, 16

Besluiten n.a.v. verzoek om rectificatie van persoonsgegevens

C, B

 

Privacy officer

 

45 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ

AVG, 17

Besluiten n.a.v. verzoek om persoonsgegevens te verwijderen (recht op vergetelheid)

C, B

 

Privacy officer

 

46 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ

AVG, 18

Besluiten n.a.v. verzoek om minder persoonsgegevens te verwerken

C, B

 

Privacy officer

 

47 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ

AVG, 20

Besluiten n.a.v. verzoek om persoonsgegevens in overdraagbare vorm te ontvangen (dataportabiliteit)

C, B

 

Privacy officer

 

48 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ

AVG, 21

Bsluiten n.a.v. verzoek om geen gegevens te verwerken (recht van bezwaar)

C, B

 

Privacy officer

 

49 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ

AVG, 30

Vaststellen verwerkingsregister

C

 

Afd.hfd

 

50 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ

AVG, 35

Vaststellen Gegevensbeschermingseffectbeoordeling (ook bekend als DPIA)

C

 

Privacy officer

 

51 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ

AVG

Vaststellen Privacybeleid en bijbehorende rolverdeling

C

 

Afd.hfd

 

52 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ

BIO

Vaststellen informatieveiligheidsbeleid en bijbehorende rolverdeling

C

 

Afd.hfd

 

53 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ

Awb, 5:10, lid 2

Geldsom invorderen bij dwangbevel in het kader van handhaving

C, B

 

Afd. hfd

 

54 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ

Awb, 5:21 en 5:32, Gemw, 125

 

Opleggen last onder bestuursdwang/ last onder dwangsom en besluiten op een verzoek om handhaving

C, B

 

Afd.hfd

 

55 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ

Awb, 5:29

Bestuursdwang: besluiten tot bewaren en beheren van zaken die in het kader van de toepassing van bestuursdwang zijn meegevoerd

C, B

 

Afd. hfd

 

56 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ

Awb, 5:30

Parate executie bestuursdwang: besluiten tot verkoop, overdracht en vernietiging van zaken die in het kader van bestuursdwang zijn meegevoerd en opgeslagen

C, B

 

Afd. hfd

 

 57

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ

Awb 5:31a

Beslissen op verzoek tenuitvoerlegging reeds aangezegde last onder bestuursdwang

C, B

 

Afd.hfd

 

58 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ

Awb, 5:34

Dwangsom: besluiten omtrent opheffen, opschorten last; aanpassen dwangsom

C, B

 

Afd.hfd

 

59 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ

Awb 5:37, leden 1 en 2

Besluiten omtrent invordering last onder dwangsom

C, B

 

Afd. hfd

 

60 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ

Awb, 9:6, 9:9, 9:10, 9:11, 9:12a

- Bevestigen ontvangst klaagschrift;

- Sturen afschrift van klaagschrift aan beklaagde;

- Uitnodigen tbv horen klager en beklaagde;

- Verdagen of verlenen verder uitstel van de termijn voor afhandeling;

- Registratie ingediende klachten.

C, B

 

Klachten-coördinator

 

61 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ

Rv, 444 lid 2

Vertegenwoordigen burgemeester bij opening van deuren en huisraad door deurwaarder

B

 

hulpofficier van justitie

hulpofficier moet werkzaam zijn bij de politieregio Brabant Zuid-Oost

62 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ

Wet Bibob

 

Uitvoering geven aan Wet Bibob en gemeentelijk beleid Bibob

C, B

 

Bibobcoördinator

 

63 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ Financiën en Control

 

Aangaan van incasso-overeenkomsten (BNG)

C

Beh.ambt

Beh.ambt

 

64 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ Financiën en Control

 

Verstrekken controle-opdrachten en verzoeken t.a.v. afgifte verklaringen aan externe accountant. Ondertekenen van controleverklaringen en bevestigingen van subsidiedeclaraties

C

 

Coörd.

 

65 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ Financiën en Control

 

a. Aangaan en opzeggen van verzekeringsovereenkomsten en

b. doorgeven van mutaties

  

C, B

Afd.hfd (a)

Beh.ambt (b)

Afd.hfd (a)

 

Beh.ambt (b)

 

66 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ Financiën en Control

 

Aanmelden van schadegevallen

C, B

Beh.ambt

Beh.ambt

 

67 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ Financiën en Control

   

Aansprakelijk stellen van natuurlijke personen en rechtspersonen (kostenverhaal)

C, B

Afd.hfd

Afd.hfd

 

68 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ Financiën en Control

 

Afhandelen niet-verzekerde of binnen eigen risico vallende schadeclaims

C, B

Afd.hfd

Afd.hfd

 

69 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ Financiën en Control

 

Invorderen privaatrechtelijke vorderingen

C, B

Beh.ambt

Beh.ambt

Besluiten tot starten van een gerechtelijke procedure door het college

70 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ IPB

Archiefbesl, 6 en Archiefreg, 26b

Besluiten tot vervanging van archiefbescheiden door digitale reproducties

C

 

Afd.hfd

 

71 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ IPB

Bag, 10 en 32

Uitvoeren Wet bag. Binnen de reikwijdte van het mandaat wordt in elk geval uitvoering gegeven aan:

a. bepalingen ter zake van het inschrijven van brondocumenten in adressen- en gebouwenregister;

b. het op verzoek verlenen van inzage in adressenregister en gebouwenregister

C

 

Beh.ambt

 

  

72 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ IPB

Bag, 9

Verzorgen van een zodanige opzet van het adressenregister en het gebouwenregister, dat de inhoud daarvan duurzaam kan worden bewaard en te allen tijde binnen een redelijke termijn raadpleegbaar en beschikbaar is

C

 

Coörd.

 

73 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ IPB

Wet BGT, 11 t/m 14 en 27 t/m 30

Uitvoeren Wet BGT

C

 

SSC / beh.ambt

  

74 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ IPB

Wet BRO

Uitvoeren Wet Basisregistratie ondergrond

C

 

Beh.ambt

 

75 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ IPB - SSC

WKPB

(Doen) verstrekken van berichten aan de landelijke voorziening / leveren beperkingen aan het Kadaster

C

 

Beh.ambt

 

76 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC

 

Legalisatie handtekening

B

 

Beh.ambt

 

77 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC

BABW, 49

Besluiten aanvraag gehandicaptenparkeerkaart

C

 

Coordinator / Beh.ambt

Bij negatieve beschikking en afwijken medisch advies is coordinator bevoegd

78 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC

BW, 1:56 en 156 Gemw

Aanwijzen trouwlocaties

C

 

Afd. hfd

 

79 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC

BW, 1:7

Adviseren op verzoek om naamswijziging (verrichten onderzoek persoonlijke en maatschappelijke omstandigheden)

B

 

Beh.ambt

 

80 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC

BW, 1:16 lid 2 en Regl burg stand, 3

Benoemen van een (buitengewoon) ambtenaar van de burgerlijke stand

C

 

Afd.hfd

 

81 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC

BW, 1:16c en Reglement burg stand, 5 lid 2

Aanwijzen van sluitingstijden van het bureau van de burgerlijke stand in afwijking van de middels art. 3 Algemene termijnenwet algemeen erkende of daarmee gelijk gestelde feestdagen

C

 

Secretaris

 

82 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC

Kw,

Verord dorpsraden

Uitoefenen van de in de Kieswet en de Verordening voor de dorpsraden opgedragen taken, met uitzondering van:

a. instelling en samenstelling stembureaus

b. aanwijzen van stemlokalen

c. indelen van gemeente in stemdistricten

d. vaststellen vergoeding voorzitter, leden en hulpen stembureau en vergoeding gebruikte stemlokalen

e. taken burgemeester als hoofdstembureau

C, B

 

Beh.ambt

 

83 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/

KCC

Leegstand-wet, 15

Besluiten op aanvraag vergunning tot tijdelijke verhuur van leegstaande woonruimte

C

 

Beh.ambt

 

84 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC

Lijkbezorging 4

Benoemen personen die de functie van gemeentelijk lijkschouwer vervullen

C

 

Directeur Publieke Gezondheid van de GGD Brabant-Zuidoost

De gemandateerde draagt zorg voor plaatsing van een actuele lijst van gemeentelijke lijkschouwers op de website van de GGD Brabant-Zuidoost

85 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC

Lijkbezorging17, 68

Verlenen verlof voor uitstel begraving c.q. crematie, alsmede tot ontleding lijk

B

 

Beh.ambt

 

86 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC

Lijkbezorging 18, 21

Aanvragen van een verlof voor begraving c.q. crematie, indien niemand voorziet in de lijkschouwing en lijkbezorging

B

 

Afd. hfd

 

87 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC

Ouderen-vervoer

Besluiten aanvraag gebruik deeltaxi ouderen

C

 

Beh.ambt

 

88 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC

Paspoort, 26, 40

Afgeven, verlengen en wijzigen reisdocumenten (paspoorten en identiteitskaarten)

B

 

Beh.ambt

 

89 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC

Paspoort-geld, 2

Verantwoorden rijksleges reisdocumenten

B

 

Beh.ambt

 

90 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC

Rijbewijzen, 119

Aanvraag, beheer en verantwoording voorraad rijbewijzen

B

 

Beh.ambt

 

91 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC

Rijbewijzen, 122

Opmaken proces-verbaal verschreven en onbruikbare rijbewijsdocumenten

B

 

Beh.ambt

 

92 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC

Rijksw Ned schap/ Besl natur, 8

Afdragen leges naturalisatie

B

 

Beh.ambt

 

93 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC

Rijksw Ned schap

Afgifte bewijs van Nederlanderschap

B

 

Beh.ambt

 

94 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC

Rijksw Ned schap, 21

Adviseren inzake verzoeken om naturalisatie tot Nederlander

B

 

Beh.ambt

 

95 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC

Vreemd. 2000, 8/ Voorschr. Vreemd, 3.9,

3.33d, 3,34i

Uitvoeren taken en bevoegdheden:

verstrekken documenten of schriftelijke verklaringen rechtmatig verblijf

in ontvangst nemen aanvraag

innen verschuldigde leges

B

 

Beh.ambt

 

96 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC

W just gegev, 30

Innemen, onderzoeken en doorzenden van aanvragen een verklaring omtrent het gedrag

B

 

Beh.ambt

 

97 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC

Wet brp, 2.22

Ambtshalve opnemen van het gegeven van het vertrek van de ingezetene uit Nederland

 

C

 

Beh.ambt

 

98 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC

Wet brp, 2.60

Besluiten om:

a. aan een aangifte geen of slechts ten dele gevolg te geven;

b. een gegeven over de burgerlijke staat niet op te nemen, dan wel een geschrift daarover dat als akte is aangeboden niet als zodanig aan te merken;

c. een gegeven over de nationaliteit niet op te nemen;

d. ambtshalve over te gaan tot inschrijving, of tot opneming van gegevens in het geval dat inschrijving of opneming op grond van een aangifte had moeten geschieden;

e. ambtshalve over te gaan tot verbetering, aanvulling of verwijdering van een algemeen gegeven;

f. bij een opgenomen algemeen gegeven een aantekening over de onjuistheid van dat gegeven of over de strijdigheid daarvan met de Nederlandse openbare orde te plaatsen;

g.niet te voldoen aan een verzoek als bedoeld in de artikelen 2.55 tot en met 2.59

C

 

Beh.ambt

 

99 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC

Wet brp, 3.5, 3.6

a. Verstrekken persoonsgegevens op verzoek van een overheidsorgaan voor zover deze noodzakelijk zijn voor vervulling van diens taak;

b. Verstrekken persoongegevens op verzoek van een derde t.b.v. een algemeen verbindend voorschrift

C

 

Beh.ambt

Weigeren wordt gemandateerd aan de coördinator

 100

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC

Wkpb

Verklaring dat conform register geen publiekrechtelijke beperkingen op aangevraagde perceel van toepassing zijn

C

 

Beh.ambt

 

101 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC

WVW, 116

Afgeven en vernieuwen rijbewijzen

B

 

Beh.ambt

 

102 

Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC

WVW, 121, Rijbewijzen, 122, 124

Verantwoorden ontvangen rijksleges rijbewijzen

en mededeling ongeldig verklaren rijbewijs

B

 

Beh.ambt

 

103 

GRSK / SSC

 

Bag, 8

Uitvoering overige aangelegenheden Wet Bag:

vaststellen definitieve geometrie panden en verblijfobjecten

C

 

SSC / beh.ambt

 

104 

Ontwikkeling

 

Aangaan en ondertekenen van overeenkomsten ter zake van:

a. verkoop bouwterreinen in exploitatie zijnde bestemmingsplannen

b. verhuur, verpachting of anderszins gebruik geven van gemeentelijke eigendommen

c. grondtransacties tot waarde van € 55.000,00

d. besluiten vervroegd in gebruik geven van reeds verkochte

bouwterreinen

e.het verlenen van opties en reserveringen

C

Afd.hfd.

Afd.hfd

Conform bestaand beleid

105 

Ontwikkeling

 

Voeren van correspondentie inzake opmaken akten aan- en verkoop onroerende zaken

C

 

Beh.ambt

 

106 

Ontwikkeling

 

Vertegenwoordiging gemeente bij het ondertekenen van een overeenkomst met een vervoerder

B

Afd.hfd

 

 

107 

Ontwikkeling

 

Besluiten tot het aangaan van overeenkomsten betreffende verhuur of incidentele ingebruikgeving van sportaccommodaties/ gymnastieklokalen

C

 

Beh.ambt

 

108 

Ontwikkeling

 

Vertegenwoordiging gemeente bij het ondertekenen van overeenkomsten betreffende verhuur of incidentele ingebruikgeving van sport-accommodaties/gymnastieklokalen

B

Beh.ambt

 

 

109 

Ontwikkeling

 

Besluiten tot het aangaan van overeenkomsten betreffende verhuur van gemeentelijke ruimten voor doelstellingen van maatschappelijk welzijn

C

 

Afd.hfd

 

110 

Ontwikkeling

 

Vertegenwoordiging gemeente bij het ondertekenen van overeenkomsten betreffende verhuur van gemeentelijke ruimten voor doelstellingen van maatschappelijk welzijn

B

Afd.hfd

 

 

111 

Ontwikkeling

 

Besluiten ter uitvoering beheer, gebruik en exploitatie sportaccommodaties / gymnastieklokalen ter zake van:

a. vaststellen gebruiksroosters;

b. sluitingstijden;

c. verlenen toestemming aanbrengen reclame overdekte accommodaties;

d. vervangen/aanvullen inventaris

C

 

Beh.ambt

mandaat onder c. alleen voor afd.hfd.

Vervangen en aanvullen inventaris genoemd onder d.

van het mandaat conform

de Budgethoudersregeling gemeente Bladel

112 

Ontwikkeling

Aansl riol, 2, lid 2, lid 5

Besluiten ter zake van aanvraag aansluitvergunning riolering en intrekken vergunning

C

 

Beh.ambt

 

 

113 

Ontwikkeling

BABW, 37

Nemen van een verkeersbesluit ten behoeve van tijdelijke plaatsing van verkeerstekens en tijdelijk uitvoeren van maatregelen voor periode van meer dan vier maanden of met regelmaat

C

 

Beh.ambt

In overleg met politie en brandweer

114 

Ontwikkeling

BABW, 41

Ongedaan maken tijdelijke plaatsing verkeerstekens en tijdelijk uitvoeren van maatregelen

C

 

Beh.ambt

In overleg met politie en brandweer

115 

Ontwikkeling

BABW, 56

Aanstelling verkeersregelaars en verkeersbrigadiers

B

 

Beh.ambt

In overleg met politie

116 

Ontwikkeling

Wet Bodem-bescherming

Alle bevoegdheden voor het verrichten van meldingen en acties in het kader van de Wet Bodembescherming

C

 

Beh.ambt

 

117 

Ontwikkeling

Bro 1.2.1, 1.2.1a

Beschikbaar stellen digitale ruimtelijke plannen c.a. en bekend maken vindplaats instrumenten ruimtelijk domein aan landelijke voorziening

C

 

Beh.ambt

 

118 

Ontwikkeling

Bro, 3.1.1.

 

Zorgdragen voor overleg met de besturen van betrokken gemeenten en waterschappen en met die diensten van provincie en Rijk die betrokken zijn bij de zorg voor de ruimtelijke ordening of belast zijn met de behartiging van belangen welke in het plan in het geding zijn

C

 

Beh.ambt

 

119 

Ontwikkeling

CAR/UWO, 4.1

Vaststellen werkroosters sporthal

C

 

Beh.ambt

Met inachtneming werktijdenregeling

120 

Ontwikkeling

Erfgoedver.

Toepassing geven aan de voorbereiding en uitvoering van besluiten ingevolgde de Erfgoedverordening voor aanwijzing, intrekking en wijziging monumenten en voor schadevergoeding

C

 

Beh.ambt

 

121 

Ontwikkeling

Kinderopvang, 1.45 en 1.46

Besluiten op aanvragen en registratie van kindercentrum of gastouderbureau

C

 

Beh.ambt

 

122 

Ontwikkeling

Kinderopvang, 1.61

Aanwijzen personen die bevoegd zijn om het toezicht als bedoeld in art. 1.61 lid 1 Wet kinderopvang uit te voeren

C

 

Directeur Publieke Gezondheid van de GGD Brabant-Zuidoost

De gemandateerde draagt zorg voor plaatsing van een actuele lijst van toezichthouders op de website van de GGD Brabant-Zuidoost

123 

Ontwikkeling

Kinderopvang, 1.65

Besluiten tot een schriftelijke aanwijzing als bedoeld in de Beleidsregels handhaving Wet kinderopvang in het geval er een hersteltraject wordt gestart

C

 

Afd.hfd

 

124 

Ontwikkeling

Kinderopvang

Besluiten tot handhaving op grond van de Wet Kinderopvang, zoals het opleggen van de volgende maatregelen:

- aanwijzing

- last onder bestuursdwang

- last onder dwangsom

- exploitatieverbod

- intrekken toestemming tot exploitatie

- bestuurlijke boete

C

 

Afd.hfd

 

125 

Ontwikkeling

Kinderopvang, 1.47

Doorvoeren van wijzigingen op basis van een melding kinderopvang

C

 

Afd.hfd

 

126 

Ontwikkeling

Leerlingver, 11 t/m 15, 17 t/m 25

Bekostiging van de kosten

C

 

Beh.ambt

 

127 

Ontwikkeling

Leerlingver, 2, 5, 27

Besluiten op aanvraag leerlingenvervoer en het afwijken van bepalingen van de verordening

C

 

Beh.ambt

 

128 

Ontwikkeling

Leerlingver, 4

Bepalen van wijze en tijdstip van uitbetaling

C

 

Beh.ambt

 

129 

Ontwikkeling

Leerlingver, 5 lid 3

Verzoeken aanvullende gegevens te verstrekken

C

 

Beh.ambt

 

130 

Ontwikkeling

Leerlingver, 5 lid 4, lid 5

Besluiten over aanvraag bekostiging van de vervoerskosten

C

 

Beh.ambt

 

131 

Ontwikkeling

Leerlingver, 6

Doorgeven van wijzigingen

C

 

Beh.ambt

 

132 

Ontwikkeling

Leerplichtwet

Vertegenwoordigen van de ‘Bestuurscommissie bestrijding schoolverzuim en voortijdig schoolverlaten’, inclusief het indienen van een verweerschrift, bij de behandeling van bestuursrechtelijke procedures bij de rechtbank en de Raad van State in zaken waarin de leerplichtambtenaar op grond van mandaat van de Bestuurscommissie het primaire besluit heeft genomen

C

 

Leerplichtambt

De Bestuurscommissie (onderdeel van de GGD Brabant Zuidoost) heeft aan de leerplichtambtenaar mandaat verleend om primaire besluiten te nemen. Op bezwaren besluit de Bestuurscommissie na advies van de gemeentelijke bezwarencommissie. Voor de vertegenwoordiging in beroepszaken is het college gemachtigd door de Bestuurscommissie, met de bevoegdheid om hiervoor functionarissen aan te wijzen

133 

Ontwikkeling

Brim 2013

Accorderen declaraties monumenten-restauraties op basis waarvan het nationaal Restauratiefonds voorschotbetalingen kan verrichten

C

 

Beh.ambt

 

134 

Ontwikkeling

Subsidie gem. monumenten.

Besluiten op aanvraag toekennen van instandhoudingsbijdrage in het kader van de subsidieregeling voor gemeentelijke monumenten

C

 

Beh.ambt

Conform bestaand beleid

 

135 

Ontwikkeling

Subsidiever.

a. Besluiten op een verzoek om subsidie op grond van de Subsidiever.

b. Besluiten op een verzoek om subsidievaststelling op grond van de Subsidiever.

C

 

Beh.ambt

 

136 

Ontwikkeling

 

Subsidiever. Energie

Besluiten op aanvragen subsidie voor duurzame energiemaatregelen

C

 

Beh.ambt

 

137 

Ontwikkeling

Subsidiever. / Nadere regels muzikale en culturele vorming, 4

Besluiten op aanvraag subsidie muzikale en culturele vorming

C

 

Beh.ambt

 

138 

Ontwikkeling

Verord startersl

Besluiten op aanvragen voor een starterslening

C

 

Beh.ambt

 

139 

Ontwikkeling

VOI 2.2, 2.3, 2.4, 3.2, 3.3, 4.1, 4.2, 4.3, 5.5, 6.2

  • a.

    verlenen vergunning

  • b.

    aanvragen en melden instemmingsbesluit

  • c.

    intrekken instemmingsbesluit

  • d.

    intrekken vergunning op verzoek van de netbeheerder

  • e.

    vaststellen formulieren of registratiesysteem

  • f.

    verdagen beslistermijnen

  • g.

    overleg

C

 

Beh.ambt

weigeren, wijzigen of intrekken vergunning en handhaving mandaat aan afdelingshoofd

 

140 

Ontwikkeling

Wabo, 2.26 en H6 BOR

Vragen dan wel uitbrengen van advies

C

 

Beh.ambt

 

141 

Ontwikkeling

Wabo, 2.27 en H6 BOR

Vragen van een verklaring van geen bedenkingen

C

 

Beh.ambt

 

142 

Ontwikkeling

Wm, 10.63 lid 2

Verlenen van ontheffing voor het verbranden van afvalstoffen buiten inrichtingen

C

 

Afd.hfd

 

143 

Ontwikkeling

Wm / Afvalstoffenverordening

Aanwijzingsbesluit ondergrondse afvalcontainer

C

 

Afd.hfd

 

144 

Ontwikkeling

Wmo, 6.1

Aanwijzen personen die belast zijn met het houden van toezicht op de naleving van wat bij en krachtens de Wmo is bepaald

C

 

Directeur Publieke Gezondheid van de GGD Brabant-Zuidoost

De gemandateerde draagt zorg voor plaatsing van een actuele lijst van toezichthouders op de website van de GGD Brabant-Zuidoost

145 

Ontwikkeling

Wro, 6.4a

Besluiten aangaan en ondertekenen planschadeovereenkomsten

C

Afd.hfd

Afd.hfd

 

146 

Ontwikkeling

WVW, 18, lid 1 onder d

Verkeersbesluiten voor wegen, niet in beheer bij rijk, provincie of waterschap, inclusief aanwijzen van gehandicaptenparkeerplaats

C

 

Beh.ambt

In overleg met politie

147 

 

 

 

 

 

 

 

148 

 

 

Personeelszaken

 

 

 

 

149 

A

 

Werkzaamheden werving en selectie

C

 

Afd.hfd

 

150 

A

Gemw, 160 en 171 BW boek 7:610

Cao, 2.1, 3.4

Aangaan en ondertekenen arbeidsovereenkomst inclusief overeenkomen van het salaris (tijdelijk en onbepaalde tijd)

 

C

Afd.hfd

Afd.hfd

 

151 

A

Gemw, 160 en 171 Cao, 2.4 t/m 2.8

Aangaan overeenkomsten en ondertekening detacherings- en uitzendkrachten en overig hoofdstuk 2 Cao gemeenten

 

C, B

Afd.hfd

Afd.hfd

 

152 

A

Gemw, 160 en 171 Cao, 2.9

Aangaan en ondertekenen stageovereenkomst

C, B

Afd.hfd

Afd.hfd

 

153 

A

Gemw, 160 en 171

Aangaan en ondertekenen overige overeenkomsten personele aangelegenheden

C, B

Afd.hfd

Afd.hfd

 

154 

A

Cao, 3.5

Toekennen / onthouden van normale en extra periodieke verhogingen

 

C

 

Afd.hfd

 

155 

A

Diverse regelingen

Accorderen van declaraties zoals reis- en verblijfkosten, studiekosten overwerk, aanvraag verlof etc.

C

 

Afd.hfd

 

156 

A

Cao, 3.9

Toekennen functioneringstoelage 

C

 

Afd.hfd

 

157 

A

Cao, 3.12 t/m

3.14 en 3.20

Toelage onregelmatige dienst

Buitendagvenstertoelage

Toelage beschikbaarheidsdienst

Toekennen overwerkvergoeding

C

 

Afd.hfd

 

158 

A

Cao, 3.15

Toekennen garantietoelage 

C

 

Secretaris

 

159 

A

Cao, 3.17

Toekennen afbouwtoelage 

C

 

Secretaris

 

160 

A

Cao, 3.19

Toekennen vergoeding uitstekend functioneren of bijzondere prestaties

C

 

Afd.hfd

 

161 

A

Cao, 9.5

Uitvoeren Van werk naar werk-onderzoek

C

 

Secretaris

 

162 

A

Gemw, 160 en 171 Cao, 9.6 en 9.9 t/m 9.12

Aangaan en ondertekenen Van werk naar werk contract, inclusief latere wijziging of beëindiging

C, B

Secretaris

Secretaris

 

163 

A

Cao, 9.10 en 9.11

Besluit vernemen advies loopbaanadviseur

Besluit vervolg Van werk naar werk-traject

C

 

Secretaris

 

164 

A

Cao Gemeenten, 9.13

Niet nakomen Van werk naar werk-contract (verslag)

C

 

Secretaris

 

165 

A

Cao, 8.1 en 8.7

Invullen gespreksformulier voor startgesprek, voortgangsgesprek, beoordelingsgesprek en POP gesprek

Maken van afspraken persoonlijk ontwikkelingsplan

C

 

Afd.hfd

 

166 

A

 

Vaststellen van functieprofielen

C

 

Secretaris

 

167 

A

Cao, 6.1, 6.3 en 6.5

Besluit vakantie-uren inzetten voor langere vakantieperiode 

Besluit verzoek meer werken dan afgesproken arbeidsduur 

Toekennen verzoek verkoop bovenwettelijke vakantie-uren

C

 

Afd.hfd

 

168 

A

Cao, 6.7 t/m 6.13

Toekennen verlof zoals omschreven in de Cao gemeenten

C

 

Afd.hfd

 

169 

A

 

Toekennen bijzonder verlof  

 

 

Afd.hfd

 

170 

A

Cao, 12.4

Verlening van verlof in verband met vakbondsactiviteiten

C

 

Afd.hfd

 

171 

A

Cao, 2.10

Einde arbeidsovereenkomst bij bereiken AOW-gerechtigde leeftijd

C

Afd.hfd

Afd.hfd

 

172 

A

BW boek 7:668

Beëindigen tijdelijke arbeidsovereenkomst of opleggen voorwaarden voortzetten arbeidsovereenkomst

C

 

Afd.hfd

 

173 

A

BW boek 7:669

Opzeggen arbeidsovereenkomst, bijzondere gevallen

C

 

Secretaris

 

174 

A

BW boek 7:670

Opzeggen arbeidsovereenkomst wegens volledige of gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid

C

 

Secretaris

 

175 

A

Cao, 11.4

Besluiten over schorsing (als ordemaatregel)

C

 

Secretaris

 

176 

A

WVP

Uitvoering Wet Verbetering Poortwachter  

C

 

Afd.hfd

 

177 

A

Cao, 7.4

Opdracht geven tot geneeskundig onderzoek

C

 

Afd.hfd

 

178 

A

Wet flexibel werken, 2

Verzoeken tot wijziging van het aantal arbeidsuren/verzoeken om in deeltijd te werken

C

 

Afd.hfd

 

179 

A

Cao, 8.5

Het vaststellen, wijzigen en/of intrekken van een (strategisch) opleidingsplan

C

 

Secretaris

 

180 

A

 

Maken van schriftelijke afspraken voor volgen opleiding en voor vergoeding opleiding

C

 

Afd.hfd

 

181 

A

Ambt. wet 2017, 8

Uitvoeren regelgeving nevenwerkzaamheden

C

 

Afd.hfd

 

182 

A

Gemw, 160

Het voeren van verweer bij (hoger) beroep bij personele aangelegenheden

C,B

 

Beh.ambt

 

183 

A

Cao, 5

Vertegenwoordiging regionale geschillencommissie

C

 

Beh.ambt

 

184 

A

Gemw, 160

Indienen verweerschrift en overige stukken bij regionale geschillencommissie en (hoger) beroep gerechtelijke instantie bij personele aangelegenheden

C

 

Beh.ambt

 

In het Mandaat- en bevoegdhedenregister zijn de volgende afkortingen gebruikt:

A

Algemeen

Aansl riol

Aansluitverordening riolering

afd.hfd

afdelingshoofd

APV

Algemene Plaatselijke Verordening

Archiefbesl

Archiefbesluit

Archiefreg

Archiefregeling

AVG

Algemene verordening gegevensbescherming; Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van de Richtlijn 95/46/EG (algemene verordening gegevensbescherming).

Awb

Algemene wet bestuursrecht

B

Burgemeester

BABW

Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer

Brim 2013

Besluit rijkssubsidiëring instandhouding monumenten

Bag

Wet Basisregistraties adressen en gebouwen

Besl natur

Besluit optie- en naturalisatiegelden 2002

beh.ambt

Behandelend ambtenaar. Met behandelend ambtenaar wordt in deze mandaatregeling bedoeld degene die de betreffende werkzaamheden uitoefent volgens de vastgestelde kerntaken van de afdeling, dan wel volgens de taken van het team, diens vervanger en degene die in opdracht van de secretaris of het afdelingshoofd de betreffende werkzaamheden verricht.

BIO

Baseline Informatiebeveiliging Overheden

Bro

Besluit ruimtelijke ordening

BW

Burgerlijk Wetboek

C

College van burgemeester en wethouders

Cao

Collectieve arbeidsovereenkomst gemeenten

CBF

Centraal Bureau Fondsenwerving

D&Hwet

Drank- en Horecawet

Erfgoedver

Erfgoedverordening Gemeente Bladel 2012

Fw

Faillissementswet

Gemw

Gemeentewet

GRSK

Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten (GRSK)

Kw

Kieswet

Kinderopvang

Wet kinderopvang

Leerlingver

Verordening Leerlingenvervoer

Lijkbezorging

Wet op de lijkbezorging

Naam&nr

Verordening naamgeving en nummering

Ontwikkeling

De afdeling Ontwikkeling met als kerntaken:

  • -

    wonen, bestemmingsplannen en planschade, ruimtelijke ordening, plattelandsvernieuwing, grondzaken en verkeer en parkeren, toerisme en recreatie, klimaat- en energiebeleid en afval

  • -

    riolering/watertaken, weg-, groen- en bosbeheer, dierenwelzijn, beheer en onderhoud openbaar groen, bossen, beplanting, riolering, straatmeubilair, ongediertebestrijding en reinigingstaken

  • -

    zorg en welzijn, onderwijs, sport, jeugd, WMO, subsidies en accommodaties, volkshuisvesting, gezondheid, kunst en cultuur, borging beleidsontwikkeling, coördinatie sociale zaken/ werkgelegenheid

Paspoort

Paspoortwet

Rijbewijzen

Reglement rijbewijzen

Rijksw Ned schap

Rijkswet op het Nederlanderschap

Rv

Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering

Secretaris

Gemeentesecretaris

Subsidiever

Algemene subsidieverordening welzijn 2014

Subsidiever energie

Subsidieverordening duurzame energie voor particulieren

Subsidie gem. monumenten

Gemeentelijke subsidieverordening gemeentelijke monumenten Bladel 2008

SSC

Shared Service Center van de Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten (GRSK)

Verord dorpsraden

Verordening voor de dorpsraden

Verord startersl

Verordening starterslening gemeente Bladel

VOI

Verordening Ondergrondse Infrastructuur Bladel 2015

VTH

Afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhavning van de Samenwerking Kempengemeenten

UOV

Uniforme openbare voorbereidingsprocedure

Wabo

Wet algemene bepalingen omgevingsrecht

Wet brp

Wet baisisregistratie personen

Wet Bibob

Wet bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur

Who

Wet hergebruik overheidsinformatie

W just gegev

Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens

Wkpb

Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen onroerende zaken

Wm

Wet milieubeheer

Wmo

Wet maatschappelijke ondersteuning 2015

Wob

Wet openbaarheid van bestuur

WOK

Wet op de kansspelen

Voorschr.Vreemd.

Voorschrift Vreemdelingen 2000

Wro

Wet ruimtelijke ordening

Wtw

Winkeltijdenwet

Wvggz

Wet verplichte GGZ

WVW

Wegenverkeerswet 1994

WW

Woningwet