Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR626464
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR626464/1
Regeling vervallen per 30-06-2021
Besluit Mandaat, volmacht en machtiging 2019
Geldend van 23-07-2019 t/m 29-06-2021
Intitulé
Besluit Mandaat, volmacht en machtiging 2019Burgemeester en wethouders van Bronckhorst en de burgemeester van Bronckhorst ieder voor zover het hun, dan wel zijn bevoegdheden betreft;
gelet op afdeling 10.1.1. van de Algemene wet bestuursrecht, de Gemeentewet, alsmede op de betreffende bepalingen in bijzondere wetten;
BESLUITEN:
Vast te stellen het besluit Mandaat, volmacht en machtiging 2019.
Voor toepassing van dit mandaatbesluit wordt onder mandaat tevens begrepen het op grond van volmacht dan wel machtiging verrichten van respectievelijk privaatrechtelijke rechtshandelingen en feitelijke handelingen alsmede het nemen van besluiten anders dan bedoeld in artikel 1:3 van de Algemene wet bestuursrecht.
Artikel 1 Begripsomschrijving
In dit besluit wordt verstaan onder:
Mandaat: |
hetgeen daaronder wordt verstaan in artikel 10:1 van de Algemene wet bestuursrecht |
Volmacht: |
de toestemming tot het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen als bedoeld in artikel 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht |
Machtiging: |
de toestemming tot het verrichten van handelingen die noch een besluit noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn als bedoeld in artikel 10:12 Algemene wet bestuursrecht |
Delegatie: |
hetgeen daaronder wordt verstaan in artikel 10:13 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Wettelijk voorschrift: |
voorschrift, zoals dit luidt op de dag waarop dit besluit in werking treedt of zoals dit wettelijk voorschrift na wijziging zal komen te luiden |
Portefeuillehouder: |
het lid van het college dat in het bijzonder belast is met de zorg voor één of meer onderdelen van het gemeentelijk bestuur, zoals aan het college opgedragen |
Ontwikkelteam: |
het ontwikkelteam (OT) bestaat uit acht managers, |
Manager: |
lid van het ontwikkelteam, leidinggevende en niet leidinggevende managers. |
Teamleider participatie: |
onder de manager participatie werkzame leidinggevende van het cluster participatie zijnde een teamleider participatie Noord en een teamleider participatie Zuid. |
Cluster: |
de organisatie bestaat uit de volgende clusters a. Omgeving, Facilitair, Communicatie; b. Burgerzaken, Klantadvies, Wonen en werken, Bestuurssecretariaat, Secretariaat; c. Participatie, Zorgen en leren; d. Buiten, Toezicht en handhaving e. Documentaire informatievoorziening, Personeel en organisatie, Informatisering en Automatisering, Juridische zaken; f. Financiën, Control, Financiële administratie, Financiële administratie participatie. g. Strategie |
Artikel 2 Mandaatverlening aan de gemeentesecretaris/directeur
-
1. De gemeentesecretaris/directeur is bevoegd tot uitoefening van de bevoegdheden als vermeld in de mandateringslijst met uitzondering van de door het college rechtstreeks gemandateerde bevoegdheden aan externen.
-
2. De gemeentesecretaris/directeur is bevoegd tot het benoemen van de managers en de voor een taakveld beleidsmatige 1e medewerkers.
-
3. De gemeentesecretaris/directeur is bevoegd tot het nemen van besluiten op grond van artikel 3, eerste lid van de indelingsregeling.
-
4. De gemeentesecretaris/directeur is bevoegd tot het aanwijzen van toezichthouders op grond van de Algemene wet bestuursrecht en alle andere bijzondere wetten.
Artikel 3 Mandaatverlening aan de managers
-
1. De manager is ten aanzien van de mandateringslijst bevoegd, tenzij anders is bepaald, tot uitoefening van de bevoegdheden als vermeld in bijlage A alsmede tot uitoefening van de bevoegdheden van de onder zijn verantwoordelijkheid vallende clusters:
- a.
de uitoefening van de in bijlage 1 van dit besluit beschreven bevoegdheden wordt opgedragen aan de manager van de clusters: Omgeving, Facilitair, Communicatie;
- b.
de uitoefening van de in bijlage 2 van dit besluit beschreven bevoegdheden wordt opgedragen aan de manager van de clusters: Burgerzaken, Klantadvies, Wonen en werken, Bestuurssecretariaat, Secretariaat;
- c.
de uitoefening van de in bijlage 3 van dit besluit beschreven bevoegdheden wordt opgedragen aan de manager van de clusters: Participatie, Zorgen en leren;
- d.
de uitoefening van de in bijlage 4 wordt opgedragen aan de manager van de clusters: Buiten, Toezicht en handhaving;
- e.
de uitoefening van de in bijlage 5 van dit besluit beschreven bevoegdheden wordt opgedragen aan de manager van de clusters: Documentaire informatievoorziening, Personeel en organisatie, Informatisering en Automatisering, Juridische zaken;
- f.
de uitoefening van de in bijlage 6 van dit besluit beschreven bevoegdheden wordt opgedragen aan de manager van de clusters: Financiën, Control, Financiële administratie, Financiële administratie participatie.
- g.
de uitoefening van de in bijlage 7 van dit besluit beschreven bevoegdheden wordt opgedragen aan de manager van het cluster Strategie.
- a.
Artikel 4 Ondermandaatverlening door de managers
-
1. De manager is gerechtigd de aan hem gemandateerde bevoegdheden geheel of gedeeltelijk onder te mandateren aan de onder hem werkzame medewerkers van de clusters. Hij kan de betreffende medewerkers daartoe instructies geven.
-
2. De ondergemandateerde bevoegdheden als bedoeld in het eerste lid worden door de manager vastgelegd in een ondermandaatbesluit. Dit besluit bevat een overzicht van de door de manager verleende ondermandaten onder vermelding van de medewerkers van de clusters die tot de uitoefening van de desbetreffende ondermandaten bevoegd zijn. De door de manager gemandateerde medewerkers zijn niet gerechtigd tot het verlenen van ondermandaat.
-
3. Het ondermandateren van bevoegdheden als bedoeld in de voorafgaande leden gebeurt schriftelijk.
Artikel 5 Mandaatverlening aan externen
De uitoefening van de in bijlage 8 van de mandateringslijst beschreven bevoegdheden die het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester bij of krachtens wettelijk voorschrift of delegatie toekomen wordt opgedragen aan de genoemde externen.
Artikel 6 Vervanging
-
1. Het mandaat wordt uitgeoefend door degene die de functie van leidinggevend manager heeft. Bij diens afwezigheid wordt hij vervangen door degene die binnen de organisatie als diens vervanger is aangewezen.
-
2. Bij afwezigheid van de manager danwel diens vervanger wordt hij vervangen door degene die het mandaat heeft verleend.
Artikel 7 Clausulering van het mandaat
-
1. Bij de uitoefening van de bevoegdheden als bedoeld in dit besluit wordt het daaromtrent gestelde bij of krachtens wettelijk voorschrift, beleidsregels, circulaire, aanwijzingen van Rijks-, provinciale- en gemeentelijke wetgevers of bestuursorganen in acht genomen.
-
2. De uitoefening van bevoegdheden wordt door het college dan wel de burgemeester uitgevoerd als mandaat leidt tot besluiten:
- •
die strijdig zijn met bestaand beleid, richtlijnen en voorschriften;
- •
die afwijken van een uitgebracht extern advies of waarbij sprake is van tegenstrijdige interne adviezen.
- •
Artikel 8 Bevoegdheden en budget
-
1. Bij de uitoefening van de bevoegdheden als bedoeld in dit besluit, die financiële consequenties hebben, dient de begroting van het desbetreffende jaar of de meerjarenbegroting van de gemeente Bronckhorst daarin te voorzien.
-
2. Voor zover het uitoefenen van bevoegdheden inkomsten dan wel uitgaven voor de gemeente tot gevolg heeft dan is daarop, naast het besluit mandaat, machtiging en volmacht, de budgetregeling en het inkoop- en aanbestedingsbeleid van toepassing.
Artikel 9 Wat wordt verstaan onder ‘uitvoering’ van bevoegdheden
-
1. Onder de uitvoering van de in dit mandaatbesluit genoemde bevoegdheden wordt tevens verstaan:
- •
het verrichten van alle benodigde voorbereidingshandelingen
- •
het voeren van correspondentie
- •
het verstrekken van informatie
- •
-
2. Onder uitvoering van de in de mandateringslijst genoemde wetten, Algemene Maatregelen van Bestuur, verordeningen of andere regelingen, daaronder begrepen de eventueel op die wetten, Algemene Maatregelen van Bestuur, verordeningen of andere regelingen aangebrachte wijzigingen, wordt verstaan:
- a.
het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 1:3 van de Algemene wet bestuursrecht;
- b.
het verrichten van andere handelingen dan onder a bedoeld waarvan de uitoefening op grond van de desbetreffende regelgeving is opgedragen aan het bestuursorgaan.
- a.
-
3. Voor zover niet anders is bepaald wordt niet als uitvoering beschouwd: het vaststellen van plannen, beleid, beleidsregels en nadere regels.
Artikel 10 Wat wordt verstaan onder het beslissen tot het aangaan van overeenkomsten
Onder het beslissen tot het aangaan van overeenkomsten als vermeld in de mandateringslijst wordt ook verstaan:
- a.
de bevoegdheid tot het verrichten van de al de daarmee samenhangende voorbereidingshandelingen;
- b.
het vragen van offertes en het doen van aanbestedingen;
- c.
de bevoegdheid tot uitvoering en opzegging van de gesloten overeenkomst
- d.
alle andere bevoegdheden die het Burgerlijk Wetboek met betrekking tot overeenkomsten aan een partij toekent.
Artikel 11 Ondertekening
De uitgaande stukken worden als volgt ondertekend:
namens burgemeester en wethouders van Bronckhorst,
handtekening
naam van de medewerker,
naam cluster
of
namens de burgemeester van Bronckhorst,
handtekening
naam van de medewerker,
naam cluster
Artikel 12 Intrekking voorafgaande regeling en Inwerkingtreding
-
1. In te trekken:
het besluit mandaat, volmacht en machtiging 2018, vastgesteld op februari 2018.
-
2. Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.
Artikel 13 Citeertitel
Dit besluit kan aangehaald worden als: ‘Mandaatbesluit 2019’.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van burgemeester en wethouders van Bronckhorst op 16 juli 2019
en aldus vastgesteld door de burgemeester van Bronckhorst op 16 juli 2019
Burgemeester en wethouders van Bronckhorst
de secretaris
B.J. Drewes
de burgemeester
M. Besselink
Burgemeester van Bronckhorst
M. Besselink
De burgemeester van Bronckhorst;
gelet op artikel 171 lid 2 van de Gemeentewet en de Algemene wet bestuursrecht;
BESLUIT:
- IV
Volmacht te verlenen tot het vertegenwoordigen van de gemeente buiten rechte ter uitvoering van besluiten waartoe door de raad, door of namens het college van burgemeester en wethouders of door of namens de burgmeester is besloten, aan
- 1.
de navolgende functionarissen
- a.
gemeentesecretaris
- b.
managers
- c.
griffier
- a.
- 2.
de functionarissen, voor zover niet onder 1 genoemd, die krachtens door het college van burgemeester en wethouders of door de burgmeester genomen mandaatbesluiten als mandatarissen bevoegd zijn tot het uitoefenen van bevoegdheden danwel
en de functionarissen die krachtens door de manager genomen ondermandaatbesluit als ondermandataris bevoegd zijn tot het uitoefenen van bevoegdheden.
indien en voor zover de vertegenwoordiging buiten rechte voortvloeit uit deze uitoefening van bevoegdheden;
- 1.
een en ander voor zover niet in andere, bijzondere besluiten van de burgemeester volmacht is gegeven tot vertegenwoordiging buiten rechte door anderen dan de onder 1 en 2 genoemden.
Aldus vastgesteld door de burgemeester op
Burgemeester van Bronckhorst,
M. Besselink
Bijlage A behorende bij het besluit van het college van burgemeester en wethouders en van de burgemeester van Bronckhorst inzake het verlenen van mandaat, volmacht en machtiging
Bevoegdheden die de gehele organisatie betreffen.
Algemene wet bestuursrecht
Artikel 2:1, lid 2 Algemene wet bestuursrecht |
Verlangen schriftelijke machtiging |
Art. 2:3 Algemene wet bestuursrecht |
Het doorzenden van geschriften tot behandeling waarvan een ander bestuursorgaan bevoegd is |
Afdeling 3.3 Algemene wet bestuursrecht |
Het inwinnen van advies |
Afdeling 3.4 Algemene wet bestuursrecht, uniforme openbare voorbereidingsprocedure, zijnde de artikelen 3:10, 3:11; 3:12; 3:13; 3:14; 3:15 en 3:17 |
Ontwerpbesluit ter inzage leggen; kennisgeving ontwerpbesluit; toezending van het besluit aan belanghebbenden; aanvulling ter inzage gelegde stukken; inspraak door belanghebbende; verslag van de hoorzitting maken |
Afdeling 3:5 Algemene wet bestuursrecht |
Uitvoering met betrekking tot samenhangende besluiten |
Afdeling 3:6 Algemene wet bestuursrecht |
Bekendmaking en mededeling van besluiten |
Artikel 4:3a Algemene wet bestuursrecht |
Bevestiging ontvangst van elektronisch ingediende aanvragen |
Art. 3:44 Algemene wet bestuursrecht |
Mededeling na uitgebreide voorbereidingsprocedure |
Artikel 4:4 Algemene wet bestuursrecht |
Het vaststellen van formulieren voor het indienen van aanvragen en het verstrekken van gegevens |
Artikel 4:5 Algemene wet bestuursrecht |
Het nemen van beslissingen omtrent het niet behandelen van aanvragen |
Artikel 4:6 Algemene wet bestuursrecht |
Afwijzen aanvraag onder verwijzing naar eerdere afwijkende beschikking |
Artikel 4:7 Algemene wet bestuursrecht |
Aanvrager in de gelegenheid stellen zienswijze naar voren te brengen |
Artikel 4:8 Algemene wet bestuursrecht |
Belanghebbende in de gelegenheid stellen zienswijze naar voren te brengen |
Artikel 4: 11 en 4:12 Algemene wet bestuursrecht |
Toepassing van de artikel 4:7 en 4:8 achterwege laten |
Artikel 4:14 Algemene wet bestuursrecht |
Kennisgeving van verlenging termijn voor het geven van de beschikking |
Artikel 4:15 Algemene wet bestuursrecht |
Bevoegdheid tot het opschorten van de termijn voor het geven van een beschikking op aanvraag |
Artikel 4:18 Algemene wet bestuursrecht |
Vaststellen dwangsom bij beschikking |
Artikel 4:20 Algemene wet bestuursrecht |
Terugvorderen onverschuldigde dwangsommen |
Afdeling 4.4.1 en afdeling 4.4.2 Algemene wet bestuursrecht |
Vaststellen, waaronder begrepen de inhoud, van de verplichting tot betaling, verzuim en wettelijke rente |
Artikel 4:112 Algemene wet bestuursrecht |
Aanmanen bij dwangbevel van een schuldenaar |
Artikel 4:113 Algemene wet bestuursrecht |
In rekening brengen van een vergoeding voor de aanmaning bij dwangbevel |
Mediation
Algemeen |
Besluiten over deelname mediation |
Strafrecht
Artikel 139, lid 1 Wetboek van strafrecht |
Vaststellen dat personen zich wederrechtelijk in een voor de openbare dienst bestemd lokaal bevinden en vorderen dat zij deze verlaten |
Wetboek van strafrecht |
Doen van aangifte van een strafbaar feit |
Wetboek van strafrecht |
Voegen als benadeelde partij |
Subsidie
Titel 4.2 Algemene wet bestuursrecht Algemene subsidieverordening, Nadere regels / beleidsregels |
Besluiten op grond van de algemene subsidieverordening en op basis hiervan vastgestelde nadere regels / beleidsregels behorend tot het werkterrein van het eigen cluster |
Titel 4.2 Algemene wet bestuursrecht een (algemene of specifieke) subsidieverordening of regeling |
Nemen van subsidiebesluiten behorend tot het werkterrein van het eigen cluster |
Artikel 4:36 Algemene wet bestuursrecht |
Besluiten tot het aangaan van een overeenkomst |
Algemeen |
Het afgeven van een verklaring van geen bezwaar ten behoeve van de aanvraag voor een provinciale subsidie |
Leader subsidieregeling |
Afgeven van co financieringsverklaring voor een leader subsidie aanvraag |
Informatie verstrekken en WOB
Artikel 5 en 8 Wet Openbaarheid Bestuur |
Het beslissen op verzoeken om verstrekking van informatie met betrekking tot bestuurlijke aangelegenheden. |
Artikel 6 Wet openbaarheid Bestuur |
Verdagen van een beslissing op een verzoek om informatie |
Artikel 4 Wet openbaarheid Bestuur |
Doorzenden van een verzoek om informatie aan een ander overheidsorgaan. |
Informatie |
Het mondeling of schriftelijk verstrekken van mededelingen, inlichtingen of feitelijke informatie, voor zover het betreft diens bevoegdheid |
Informatie |
Het ter inzage leggen en het verstrekken van kopieën van ontwerp (besluiten), verzoeken om vergunning of ontheffing, verslagen, nota’s en andere stukken |
Informatie |
Verstrekken wettelijke vereiste opgaven |
Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)
Artikel 12 AVG, artikel 13 AVG |
Verstrekken van informatie |
Artikel 12 AVG, artikel 14 AVG |
Het verstrekken van informatie wanneer de persoonsgegevens niet van de betrokkene zijn verkregen |
Artikel 12 AVG, artikel 15 AVG |
Uitsluitsel geven over het al dan niet verwerken van persoonsgegevens, Beslissen op recht van inzage van betrokkene en verstrekken van inzage in informatie |
Artikel 34 AVG |
Melden van datalek aan betrokkene |
Artikel 28.3 Algemene Verordening Gegevensbescherming |
Beslissen over het aangaan van verwerkersovereenkomst |
Vertegenwoordiging
Artikel 160 lid 1 sub f Gemeentewet |
Vertegenwoordiging van de burgemeester en het college van burgemeester en wethouders en de raad ter zitting bij (bestuursrechtelijke) bezwaar- en beroepszaken en overige rechtsgedingen gericht tegen besluiten van de burgemeester het college van burgemeester en wethouders en de raad tot in alle instanties, mits machtiging door de burgemeester dan wel het college is verleend |
Voeren procedures
Artikel 160 lid 1 sub f Gemeentewet |
Het besluiten om namens de gemeente of het college of de raad rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratieve beroepsprocedures te voeren en het verrichten van alle, het belang van de gemeente dienende, proceshandelingen ter voorbereiding daarop te verrichten |
Privaatrecht
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aangaan van applicatieovereenkomsten en software overeenkomsten en beslissen tot het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot het onderhoud ervan |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aangaan van onderhoudsovereenkomsten |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Vragen van vrijblijvende adviezen, kostprijsberekeningen, offertes |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Verrichten van (rechts)handelingen gericht op de verwerving van Werken, Leveringen en Diensten |
Overig
Algemeen |
In ontvangst nemen van ingekomen post en elektronische berichten |
Algemeen |
Sturen van een ontvangstbevestigingen en afspraakbevestigingen |
Algemeen |
Doen van opgaven voor statistieken, waaronder het CBS |
Algemeen |
Besluiten tot het indienen van een en/of het feitelijk indienen van een aanvraag om een vergunning, ontheffing, vrijstelling, goedkeuring, melding, etc. bij (besturen van) rijks-, provinciale, (eigen)gemeentelijke overheid en alle andere instanties / instellingen of besturen / bestuursorganen |
Algemeen |
Besluiten tot het indienen en/of het feitelijk indienen van een aanvraag en/of declaratie inzake bijdrage / subsidie / voorschot, etc. bij (besturen van) rijks-, provinciale, (eigen)gemeentelijke overheid en alle andere instanties / instellingen of besturen / bestuursorganen |
Artikel 160 lid 1, Sub b Gemeentewet |
Het ondertekenen van correspondentie ter voorbereiding en uitvoering van beslissingen van de raad krachtens artikel 160, eerste lid onder b van de Gemeentewet |
Personeelszaken
Ambtenarenwet, CAR / UWO |
Aanstellen medewerkers van de betreffende afdeling met uitzondering van de voor een taakveld beleidsmatig 1e verantwoordelijke medewerkers |
Ambtenarenwet, CAR / UWO |
Ontslag op verzoek van de medewerker |
CAR / UWO |
Uitvoeren van de CAR/UWO o.a. beslissen op aan aanvraag gewoon verlof, buitengewoon verlof, Uitwisselen arbeidsvoorwaarden, verplaatsingskosten, tijdelijk andere werkzaamheden opdragen |
CAR / UWO |
Opleidingsplan bepalen voor medewerkers |
CAR / UWO |
Beslissen op een aanvraag voor dienstreizen |
CAR / UWO |
Beslissen op een aanvraag studiekosten en reiskostenvergoeding |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aangaan van overeenkomsten voor tijdelijk personeel |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Besluiten tot het aangaan van overeenkomsten voor het buiten de organisatie detacheren van medewerkers. Detacheren personeel aan andere organisaties |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aangaan van stageovereenkomsten |
Bezoldigingsregeling |
Uitvoering bezoldigingsregeling |
Regeling attenties rouw en trouw gemeentepersoneel |
Uitvoering regeling rouw en trouw Personeel |
Regeling flexibele werktijden |
Uitvoering regeling flexibele werktijden |
Regeling generatiepact |
Uitvoering regeling generatiepact |
Regeling individueel keuzebudget |
Uitvoering regeling individueel keuzebudget |
Bijlage B behorende bij het besluit van het college van burgemeester en wethouders en van de burgemeester van Bronckhorst inzake het verlenen van mandaat, volmacht en machtiging
Mandaat aan de griffie
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet |
Besluiten tot het aangaan van overeenkomsten ten behoeve van de raad |
Bijlage 1 behorende bij het besluit van het college van burgemeester en wethouders en van de burgemeester van Bronckhorst inzake het verlenen van mandaat, volmacht en machtiging
Cluster Omgeving
Monumenten
Artikel 11 Monumentenwet |
Verzoeken om advies aan de Rijksdienst Monumentenzorg |
Besluit Restauratie Rijks Monumenten |
Inzenden van de formulieren voor onderhoudssubsidie monumenten en restauratiesubsidie monumenten bij Gedeputeerde Staten |
Monumentenwet, Erfgoedverordening |
Uitvoering van de erfgoedverordening |
Algemeen |
Doorzenden subsidieaanvragen naar provincie |
Subsidieverordening onderhoud monumenten |
Uitvoering van de verordening |
Monumentenwet en bestemmingsplan |
Vaststellen of er mogelijk archeologische waarden aanwezig zijn (bureauonderzoek) en het terrein daarvoor vrijgeven of een vervolgonderzoek met een programma van eisen |
Monumentenwet en bestemmingsplan |
Het verkrijgen van informatie over de omvang en locatie van archeologische resten (booronderzoek) en het terrein daarvoor vrijgeven of een vervolgonderzoek met een programma van eisen |
Monumentenwet en bestemmingsplan |
Het verkrijgen van aanvullende informatie waardoor de archeologische waarden en conserveringsgraad van het terrein nauwkeurig is vast te stellen (proefsleuvenonderzoek) en het terrein daarvoor vrijgeven of een vervolgonderzoek met een programma van eisen |
Wet algemene bepalingen omgevingswet
Artikel 2.1, lid 1 onder a Wabo |
Verlenen / weigeren van omgevingsvergunning voor het bouwen van een bouwwerk |
Artikel 2.1, lid 1 onder b Wabo |
Verlenen van een omgevingsvergunning voor het uitvoeren van een werk. |
Artikel 2.1, lid 1, onder c Wabo jo. Artikel 2.12, lid 1, onder a, onder 1° Wabo |
Verlenen / weigeren van een omgevingsvergunning voor het binnenplans afwijken van bestemmingsplan, inpassingsplan en Beheersverordening |
Artikel 2.1, lid 1, onder c Wabo jo. Artikel 2.12, lid 1, onder a, onder 2° Wabo |
Verlenen / weigeren van een omgevingsvergunning voor het buitenplans afwijken van bestemmingsplan, inpassingsplan en Beheersverordening (kruimelgevallen) |
Artikel 2.1, lid 1, onder c Wabo jo. Artikel 2.12, lid 1 onder a, onder 3° Wabo |
Verlenen / weigeren van een omgevingsvergunning voor het buitenplans afwijken van bestemmingsplan, inpassingsplan en Beheersverordening |
Artikel 2.1, lid 1 onder c, Wabo jo artikel 2.12, lid 1 onder b Wabo |
Verlenen / weigeren van een omgevingsvergunning voor afwijking van de regels van een exploitatieplan |
Artikel 2.1, lid 1, onder c Wabo jo artikel 2.12, lid 1, onder c Wabo |
Verlenen / weigeren van een omgevingsvergunning voor afwijken van regels van een provinciale verordening of Algemene maatregel van bestuur |
Artikel 2.1, lid 1, onder c Wabo jo artikel 2.12, lid 1, onder d Wabo |
Verlenen / weigeren van een omgevingsvergunning voor het afwijken van het verbod om bestaand gebruik te wijzigen op grond van een voorbereidingsbesluit. |
Artikel 2.1, lid 1, onder c Wabo jo artikel 2.12, lid 2 Wabo |
Verlenen / weigeren van een omgevingsvergunning voor het tijdelijk afwijken van een bestemmingsplan, inpassingsplan of Beheersverordening. uit |
Artikel 2.1. lid 1 onder d Wabo |
Verlenen / weigeren van een omgevingsvergunning voor het brandveilig gebruiken |
Artikel 2.1, lid 1 onder e Wabo jo artikel 3.10, lid 3 Wabo |
Verlenen / weigeren van een omgevingsvergunning voor het beperkt veranderen van een milieu-inrichting |
Artikel 2.1 lid 1 onder f Wabo |
Verlenen / weigeren van een vergunning voor het slopen, verstoren, verplaatsen of in enig opzicht wijzigen van een Rijksmonument of het herstellen, gebruiken of laten gebruiken van een Rijksmonument op een wijze waardoor het wordt ontsierd of in gevaar gebracht |
Artikel 2.1 lid 1 onder g Wabo |
Verlenen / of weigeren van een vergunning voor het slopen van een bouwwerk in gevallen waarin dat in een bestemmingsplan, Beheersverordening of voorbereidingsbesluit is bepaald |
Artikel 2.1 lid 1 onder h Wabo |
Verlenen / weigeren van een vergunning voor het slopen van een bouwwerk in een beschermd stads- of dorpsgezicht |
Artikel 2.1 lid 1 onder i Wabo |
Verlenen / weigeren van een vergunning voor het verrichten van een andere activiteit die behoort tot een bij algemene maatregel van bestuur aangewezen categorie activiteiten die van invloed kunnen zijn op de fysieke leefomgeving |
Artikel 2.2 lid 1 onder b Wabo |
Verlenen / weigeren van een vergunning een monument als bedoeld in een zodanige verordening: 1° te slopen, te verstoren, te verplaatsen of in enig opzicht te wijzigen of |
Artikel 2.2 lid 1 onder b Wabo |
Verlenen / weigeren van een vergunning een monument als bedoeld in een zodanige verordening: 2° te herstellen, te gebruiken of te laten gebruiken op een wijze waardoor het wordt ontsierd of in gevaar gebracht |
Artikel 2.2 lid 1 onder c Wabo |
Verlenen / weigeren van een vergunning een bouwwerk te slopen in een krachtens een zodanige verordening aangewezen stads- of dorpsgezicht |
Artikel 2.2, lid 1, onder f Wabo |
Verlenen / weigeren van een omgevingsvergunning voor het hebben van een alarminstallatie |
Artikel 2.2, lid 1, onder g Wabo |
Verlenen / weigeren van een omgevingsvergunning voor het kappen van bomen of vellen van houtopstanden |
Artikel 2.2, lid 1, onder i en h Wabo |
Verlenen / weigeren van een omgevingsvergunning voor het maken van handelsreclame |
Artikel 2.2, lid 1, onder k en j Wabo |
Verlenen / weigeren van een omgevingsvergunning voor het opslaan van roerende zaken |
Artikel 2.11 Wabo |
Weigeren van een omgevingsvergunning voor het uitvoeren van een werk |
Artikel 2.16 Wabo |
Weigeren van een omgevingsvergunning sloopvergunning |
Artikel 2.25 Wabo |
Overdragen van verleende vergunningen genoemd in artikel 10.3 van de bouwverordening |
Paragraaf 2.6 Wabo: artikel 2:29, artikel 2:30, artikel 2:31, artikel 2:33, artikel 33a |
Uitvoering van de genoemde artikelen van Wabo |
Artikel 3.3, lid 3 Wabo |
Verlenen van een omgevingsvergunning |
Artikel 3.9 lid 2 Wabo |
Verlengen van de beslistermijn |
Ruimtelijke ordening
Artikel 6.4a Wet ruimtelijke ordening, 6.24 Wet ruimtelijke ordening |
Uitvoering van de bevoegdheden omtrent het te heffen recht, zoals omschreven in artikel 6.4 Wet ruimtelijke ordening |
Artikel 6.4 Wet ruimtelijke ordening, artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet |
Beslissen over anterieure overeenkomsten |
Artikel 3.1.1 Besluit ruimtelijke ordening |
Voeren van overleg ter voorbereiding van een bestemmingsplan |
Bestemmingsplannen |
Schriftelijke inlichtingen vertrekken over bestemmingsplanmogelijkheden |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aangaan van overeenkomsten landschappelijke elementen |
Woningwet
Artikel 6 Woningwet |
Verlenen / weigeren van vrijstelling van voorschriften bouwbesluit |
Artikel 11 Woningwet |
Verlenen vrijstelling / weigering van ontheffing voorschriften bouwverordening |
Bouwen
Artikel 1:20 Bouwbesluit |
Beoordeling en afhandeling gebruiksmelding |
Artikel 1:21 en artikel1:22 Bouwbesluit |
Opleggen van nadere voorwaarden en het wijzigen van de voorwaarden |
Artikel 1:28 Bouwbesluit |
Beoordeling en afhandeling |
Artikel 1:29 en artikel 1:30 Bouwbesluit |
Opleggen van nadere voorwaarden en het wijzigen van de voorwaarden |
Omgevings- en Bouwverordening |
Besluiten nemen op grond van de omgevings- en bouwverordening |
Geluid
Artikel 110a Wet geluidshinder |
Binnen de grenzen van de gemeente vaststellen van een hogere waarde voor de ten hoogste toelaatbare geluidsbelasting |
Bodem
Artikel 27 Wet bodembescherming |
Melden van nieuwe verontreinigingen en de daarbij te treffen/getroffen maatregelen |
Artikel 28 Wet bodembescherming |
Melden van voornemen saneren, verplaatsen of verminderen van verontreiniging van voor 1987 |
Artikel 41 Wet bodembescherming |
Melden van bekende onderzoeksgevallen van ernstige verontreiniging op het grondgebied van de gemeente Bronckhorst. |
Bouwstoffenbesluit bodem en oppervlakte- waterbescherming |
Uitvoering van het Bouwstoffenbesluit bodem- en oppervlaktewaterbescherming behoudens het 2e, 3e, en 4e lid van artikel 3 |
Milieu
Artikel 7.2 Wet milieubeheer jo. Artikel 7.17 en artikel 7.19 Wet milieubeheer |
Beslissen of een milieueffectrapportage moet worden opgemaakt |
Artikel 8.41 Wet milieubeheer |
Beoordelen van een melding als bedoeld in artikel 8.41 Wet milieubeheer |
Wet milieubeheer en Bouwverordening |
Afhandelen verzoeken rioolaansluiting. |
Artikel 8.42 Wet milieubeheer |
Opleggen van nadere eisen en maatwerkvoorschriften |
Artikel 10.63 Wet milieubeheer |
Ontheffing verbranden afvalstoffen |
Artikel 2 Afvalstoffenverordening |
Verlenen van een vergunning of ontheffing |
Artikel 3 Afvalstoffenverordening |
Besluiten een aanvraag niet in behandeling te nemen, verdagen van de beslissing |
Artikel 11 Afvalstoffenverordening |
Verlenen / weigeren / intrekken van een inzamelvergunning |
Wet basisregistratie adressen en gebouwen
Artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen |
Opmaken van een proces-verbaal van constatering |
Wet basisregistratie adressen en gebouwen |
Opmaken van een schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een ander krachtens de Wet basisregistratie adressen en gebouwen aangewezen brondocumenten zijn opgenomen |
Algemene plaatselijke verordening
Algemene Plaatselijke Verordening |
Uitvoering van de verordening met uitzondering van het nemen van uitvoerings- en aanwijzingsbesluiten |
Winkeltijden
Winkeltijdenwet, Winkeltijdenverordening |
Besluiten tot het verlenen, wijzigen of intrekken van ontheffing |
Kansspelen
Artikel 3 Wet op de kansspelen |
Het verlenen / weigeren / intrekken van loterijvergunningen |
Artikel 7c Wet op de kansspelen |
Het in ontvangst nemen van kennisgevingen ter aankondiging van het houden van kleine kansspelen; verbieden van kleine kansspelen als bedoeld in lid 3 |
Artikel 30b Wet op de kansspelen |
Verlenen / weigeren / intrekken van aanwezigheidsvergunningen voor speelautomaten op grond van de Wet op de Kansspelen |
Drank en horecawet
Artikel 3 Drank- en horecawet |
Besluiten op een aanvraag om vergunning en het stellen van voorschriften |
Artikel 4, lid 4 Drank -en horecawet |
Het verlenen / weigeren / intrekken van een ontheffing |
Artikel 30 Drank- en horecawet |
Verstrekken van een gewijzigde vergunning |
Artikel 35 Drank- en horecawet |
Besluiten op een aanvraag om ontheffing |
Wegenverkeerswet
artikelen 56 en 58 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer, de Regeling verkeersregelaars 2009 en afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht |
Besluit tot aanstellen van verkeersregelaars en besluit tot vervallen van de aanstelling verkeersregelaars |
Artikel 18 Wegenverkeerswet en BABW, Beleid tot toekennen en de handhaving van gehandicaptenparkeerplaatsen. |
Besluiten tot het aanwijzen, afwijzen, intrekken van een invalidenparkeerplaats |
Artikel 10 en 148 Wegenverkeerswet |
Besluiten op aanvragen ontheffing voor het houden van wedstrijd met voertuigen |
Artikel 15, 18 lid 2 Wegenverkeerswet |
Nemen van tijdelijke verkeersbesluiten met betrekking tot evenementen |
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990. Artikel 3, lid 1, artikel 4 en 5 lid 1 en 2, artikel 6, lid 1, 2, en 3, artikel 8, artikel 10, artikel 23 lid 1, artikelen 24, 25, 26, 42, 43,46, 53, en 61 b en artikel 62 voor zover het betreft de verkeerstekens C1, C2, C4, C6 tot en met C21, C22a, D2, D4 tot en met D7, E1 tot en met E3, F7 en de verkeerstekens genoemd in de artikelen 73, 76, 77, 78 en 81. |
Toekennen, wijzigen en intrekken van vrijstelling van het regelement verkeersregels en verkeerstekens |
Wet kinderopvang
Artikel 1:45 en artikel 1:46 Wet kinderopvang |
Besluiten tot verlenen / weigeren van een exploitatievergunning / vergunning Wet kinderopvang |
Verordening naamgeving en nummering
Verordening naamgeving en nummering |
Uitvoeren van de verordening met betrekking tot de huisnummering |
Brandveiligheid
Artikel 2.4 Besluit brandveilig gebruik en basishulpverlening overige plaatsen |
Beoordeling en afhandeling gebruiksmelding |
Artikel 2.5 Besluit brandveilig gebruik en basishulpverlening overige plaatsen |
Opleggen van nadere voorwaarden en het wijzigen van de voorwaarden |
Artikel 1.20 Bouwbesluit |
Afhandeling gebruiksmelding |
Artikel 1.21 Bouwbesluit |
Nadere voorwaarden stellen gebruiksmelding |
Artikel 1.22 Bouwbesluit |
Wijziging nadere voorwaarden gebruiksmelding |
Wet explosieven voor Civiel gebruik
Artikel 10 Wet Explosieven voor Civiel gebruik |
Het verlenen, weigeren of intrekken van een vergunning voor het overbrengen van explosieven / munitie |
Privaatrecht
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk wetboek |
Beslissen tot het aangaan van bruikleenovereenkomsten van de bij de afdeling in beheer zijnde verkeershesjes |
Voor de mandatering aan de Omgevingsdienst Achterhoek zie het mandaatbesluit Omgevingsdienst Achterhoek.
Cluster Facilitair
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aangaan koop en lease overeenkomsten van kantoorbehoeften, meubilair, apparatuur ten behoeve van het gemeentehuis |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot aangaan koop en lease overeenkomsten dienstauto |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aangaan van overeenkomsten tot het inkopen van kantoorbenodigdheden |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot nutsvoorzieningen. |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aangaan van overeenkomsten tot facilitaire diensten |
Cluster Communicatie
Algemeen |
Beslissen op verzoeken gebruik gemeentelogo en gemeentevlag |
Bijlage 2 behorende bij het besluit van het college van burgemeester en wethouders en van de burgemeester van Bronckhorst inzake het verlenen van mandaat, volmacht en machtiging
Klantadvies
Artikel 74 Gemeentewet |
Het in ontvangst nemen van aan gemeentelijke bestuursorganen gerichte post en het aantekenen van ontvangst op ingekomen post |
Algemeen |
Ontvangstbevestiging ingekomen brieven / verzoeken |
Algemeen |
Het in ontvangst nemen van aangetekende stukken, pakketten poststukken, postwissels en cheques |
Algemeen |
Intake bij aanvragen/verzoeken |
Artikel 171 Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek, Uitvoeringsregel gevonden en verloren voorwerpen gemeente Bronckhorst |
Uitvoeren van de bevoegdheden op grond van de artikelen 5, tweede en derde lid, 8 en 11 van boek 5 van het Burgerlijk Wetboek (gevonden en/of verloren voorwerpen) |
Artikel 116 respectievelijk artikel 124, tweede lid aanhef en sub c Wegenverkeerswet, Artikel 27 Reglement rijbewijzen |
In behandeling nemen van aanvragen en besluiten op aanvragen voor rijbewijzen en alle aangelegenheden met betrekking tot de aanvraag voor een rijbewijs als bedoeld in artikel 27 van het reglement rijbewijzen, alsmede de afgifte respectievelijk de ongeldigverklaring van een rijbewijs als bedoeld in artikel 116 jo. 124 tweede lid aanhef onder c van de Wegenverkeerswet inclusief verantwoording en voorraadbeheer |
Paspoort uitvoeringsregeling Nederland, Paspoortwet |
In behandeling nemen van en besluiten op aanvragen voor reisdocumenten inclusief verantwoording en voorraadbeheer. Uitvoering van de Paspoortwet / uitvoering paspoortuitvoeringsregeling Nederland |
Wet op de justitiële documentatie en op de verklaringen omtrent het gedrag |
In ontvangst nemen, gegevens invoeren en doorzenden aanvraag ter verkrijging van een verklaring omtrent het gedrag o.g.v. de Wet Justitiële Documentatie |
Basisadministratie personen (BRP) |
De uitoefening van de bevoegdheden als bedoeld in de Basisadministratie personen en de hierop berustende regelgeving, behoudens de genoemde regelgevende bevoegdheden |
Gemeentewet |
Het afgeven legalisaties van handtekeningen |
Burgerlijk Wetboek, Basisadministratie personen (BRP) |
Afgeven van bewijzen van Nederlanderschap |
Burgerlijk Wetboek, Basisadministratie personen (BRP) |
Afgeven van een attestatie de Vitae |
Artikel 17 Wet op de lijkbezorging |
Verstrekken van verloven tot uitstel van begraving/crematie |
Verordening op het beheer en gebruik van de algemene Begraafplaatsen gemeente Bronckhorst |
Beslissingen nemen in het kader van deze verordening en uitvoering geven aan deze verordening |
Artikel 2 en 3 Afvalstoffenverordening |
Besluiten op aanvragen voor een vergunning of ontheffing |
Algemene Plaatselijke Verordening |
Ontheffing verlenen/weigeren/intrekken verbranden afvalstoffen |
Artikel 49 Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer |
Besluiten tot het afwijzen, verstrekken, wijzigen en intrekken van gehandicaptenparkeerkaarten |
Artikel 15 Leegstandswet |
Vergunning voor het aangaan van huurovereenkomsten voor woonruimte waarbij bepalingen van het Burgerlijk Wetboek buiten toepassing blijven |
Artikel 108 lid 2 en artikel 147 lid 2 Gemeentewet en 1:63 Burgerlijk Wetboek (Delegatiebesluit) |
Beslissen op verzoeken tot het eenmalig aanwijzen van een huwelijkslocatie naar keuze ‘als huis der gemeente’ met in achtneming van de beleidsregels aanwijzen van een huwelijkslocatie naar keuze |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet |
Besluiten tot het aangaan van de overeenkomst huwelijkslocatie naar keuze in Bronckhorst |
Artikel 3 lid 3 reglement burgerlijke stand |
Benoemen van een Buitengewoon Ambtenaren van de Burgerlijke Stand voor één dag |
Cluster Burgerzaken
Burgerlijk Wetboek, Wet basis administratie personen, Basisadministratie personen (BRP) |
De uitoefening van de bevoegdheden als bedoeld in de Basisregistratie personen en de hierop berustende regelgeving, behoudens regelgevende bevoegdheden |
Kieswet |
Het uitvoeren van feitelijke en rechtshandelingen in het kader van de organisatie van verkiezingen op grond van de Kieswet |
Rijkswet op het Nederlanderschap |
Het in behandeling nemen van aanvragen voor het Nederlanderschap. |
Regeling Geslachtsnaamwijzing |
Correspondentie en advisering over verzoeken om geslachtsnaamwijziging |
Artikel 27 en 27a Wet op de lijkbezorging |
Het bijhouden van registers, schriftelijke mededeling doen |
Artikel 68 Wet op de lijkbezorging |
Verstrekken van verloven tot ontleden van lijken |
Verordening op het beheer en gebruik van de algemene Begraafplaatsen gemeente Bronckhorst |
Beslissingen nemen in het kader van deze verordening en uitvoering geven aan deze verordening |
Cluster Wonen en werken
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het verlengen van de overeenkomst betreffende het beheer en de aanleg van landschapselementen in het buitengebied van de gemeente Bronckhorst met de Agrarische natuurvereniging ’t Onderholt |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aangaan van overeenkomsten landschappelijke elementen |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aangaan van overeenkomsten inzake bijdrage sloopfonds |
Verordening verduurzamen woningvoorraad gemeente Bronckhorst |
Besluiten nemen op grond van de Verordening verduurzamen woningvoorraad gemeente Bronckhorst |
Verordening Starterslening |
Besluiten nemen op grond van de Verordening Starterslening |
Cluster Bestuurssecretariaat
Titel 9.1 Algemene wet bestuursrecht |
Afhandelingen van klachten |
Cluster secretariaat
Bijlage 3 behorende bij het besluit van het college van burgemeester en wethouders en van de burgemeester van Bronckhorst inzake het verlenen van mandaat, volmacht en machtiging
Cluster Participatie
Verordening leerlingenvervoer / Beleidsregel leerlingenvervoer |
Besluiten op een aanvraag op grond van de Verordening en het beleid leerlingenvervoer |
Verordening tegemoetkoming kosten kinderopvang |
Uitvoering van de Verordening tegemoetkoming kosten kinderopvang. |
Verordening Blijverslening |
Besluiten op een aanvraag verordening Blijverslening |
Jeugdwet, Verordening jeugdhulp gemeente Bronckhorst, Beleidsregels Jeugdhulp, financieel besluit jeugdhulp gemeente Bronckhorst |
Uitvoering van de Jeugdwet |
Participatiewet, Afstemmingsverordening Participatiewet, IOAW en IOAZ en Bbz gemeente Bronckhorst Verordening tegenprestatie Participatiewet, Verordening maatschappelijke participatie en toeslagen Participatiewet, Re-integratieverordening Participatiewet gemeente Bronckhorst, Verordening loonkostensubsidie Participatiewet gemeente Bronckhorst, en het vastgestelde beleid in het kader van de Participatiewet |
Uitvoering van de Participatiewet |
Wet maatschappelijke ondersteuning 2015, Verordening maatschappelijke ondersteuning, Beleidsregels voorzieningen maatschappelijke ondersteuning, financieel besluit maatschappelijke ondersteuning gemeente Bronckhorst, Beleidsregels beschermd wonen gemeente Bronckhorst. |
Uitvoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 |
Wet inkomensvoorziening Oudere en gedeeltelijk Arbeidsongeschikte werkeloze werknemers (Ioaw) |
Uitvoering van de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkeloze werknemers (Ioaw) |
Wet inkomensvoorziening Oudere en gedeeltelijk Arbeidsongeschikte werkeloze zelfstandigen (Ioaz). |
Uitvoering van de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkeloze zelfstandigen (Ioaz) |
Beleidsplan Handhaving |
Uitvoering activiteiten gericht op fraudepreventie |
Algemeen |
Opdracht geven tot het verrichten van een bijzonder opsporingsonderzoek. |
Wet gemeentelijke Schuldhulpverlening, beleidsregels schuldhulpverlening |
De uitoefening van bevoegdheden in het kader van de schuldhulpverlening. |
Artikel 21 en volgende Wet op de Lijkbezorging |
Het voorzien in de lijkbezorging |
Openbare orde en veiligheid
Gezondheids- en welzijnswet voor dieren en de Veewet |
Beslissingen betreffende de uitvoering van deze wetten |
Cluster Zorgen en leren
Verordening overleg lokaal onderwijsbeleid |
Uitvoering van de verordening overleg lokaal onderwijsbeleid |
Wet primair Onderwijs, Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs |
Uitvoering van de verordening voorzieningen huisvesting onderwijs; verlenen van toestemming voor medegebruik van ruimten in schoolgebouwen; het verlenen van toestemming voor commerciële verhuur van ruimten in schoolgebouwen |
Artikel 110 Wet op het primair onderwijs |
Uitvoering van artikel 110 van de Wet op het primair onderwijs |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aangaan van overeenkomsten van huur van (een deel) van een (voormalig) schoolgebouw |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aangaan van overeenkomsten sportmateriaal |
Bijlage 4 behorende bij het besluit van het college van burgemeester en wethouders en van de burgemeester van Bronckhorst inzake het verlenen van mandaat, volmacht en machtiging
Cluster Buiten
Voor de mandatering aan de beheerder Wet BAG en de registrator Wkpb zie het mandaatbesluit uitvoering Wet BAG en Wkpb
Algemene Verordening Ondergrondse Infrastructuren (AVOI-UNOG) |
Uitvoeren van de verordening, behoudens handhaving |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Besluiten tot het aangaan van overeenkomsten voor levering van materieel en materialen en voertuigen |
Artikel 15 en 18 lid 1 Wegenverkeerswet |
Nemen van verkeersbesluiten |
BABW paragraaf 4, artikel 12 |
Plaatsing en verwijdering van verkeerstekens |
Artikel 87 Reglement Verkeersregels en verkeerstekens |
Verlenen, weigeren van ontheffingen |
Parkeerverordening |
Uitvoering van de Parkeerverordening |
Algemeen |
Optreden als vertegenwoordiger van de gemeente bij grensaanwijzingen en inmeting kadaster |
Verordening naamgeving en nummering |
Uitvoeren van de verordening met betrekking tot de huisnummering |
Beleidsregel vrijstelling afvalstoffenheffing om medische redenen |
Uitvoering van de regeling |
Algemeen |
Verlenen van toestemming tot het aanbrengen van reclames in publieksaccommodaties met betrekking tot accommodaties |
Wet Basisregistratie adressen en gebouwen (BAG)
Artikel 8 Wet Basisregistratie adressen en gebouwen |
Vaststellen van de definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten |
Artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen |
Opmaken van een proces-verbaal van constatering |
Wet Basisregistratie adressen en gebouwen |
Opmaken van een schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in andere krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocumenten zijn opgenomen |
Wet basisregistratie grootschalige topografie (bgt)
Artikel 6 Wet basisregistratie grootschalige topografie |
Het verzamelen en geometrisch vastleggen van geografische gegevens ten behoeve van de wet |
Artikel 11 Wet basisregistratie grootschalige topografie |
Zorgdragen voor het bijhouden van geografische gegevens in de BGT en levering aan de dienst |
Artikel 12 wet basisregistratie grootschalige topografie |
Zorgdragen voor afstemming met andere bronhouders over begrenzing en onderlinge aansluiting |
Artikel 25 lid 1 Wet basisregistratie grootschalige topografie bgt |
Melding doen aan de dienst |
Artikel 27 Wet basisregistratie grootschalige topografie |
Beslissen, na ontvangst van een melding over wijziging dan wel opnemen van het betreffende authentieke gegeven. Berichten dat gegeven in onderzoek is |
Wet basisregistratie grootschalige topografie |
Machtiging tot het verrichten van de in de Wet bgt genoemde overige feitelijke handelingen nodig voor de uitvoering van de wet |
Privaatrecht
Algemeen |
Het doen van aangifte bij de politie met betrekking tot derden aangebrachte vernielingen en schades aan gemeentelijke eigendommen en accommodaties |
Artikel 160 lid 1 sub e, Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Besluiten tot het aangaan van adoptieovereenkomsten speeltoestellen |
Artikel 160 lid 1 sub e, Gemeentewet |
Beslissingen en correspondentie in het kader van het prullenbakkenplan |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen op verzoeken voor verhuur van de gemeentelijke sporthallen en gymzalen |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot de in beheer zijnde roerende zaken |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot huren, in gebruik nemen, verhuren, in gebruik geven van (on)roerende zaken, mits passend binnen een vastgestelde exploitatieopzet of conform de door het college vastgestelde verhuurtarieven en beleid |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot het tot verkopen of ruilen van onroerende zaken, mits passend binnen een vastgestelde exploitatieopzet of conform vastgestelde gronduitgifteprijzen en uitgiftebeleid |
Artikel 160 lid 1 sub e, Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Besluiten tot het aangaan van onderhoudscontracten groenstroken |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot verkoop van openbaar groen |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aangaan en opzeggen van overeenkomsten met betrekking tot verhuren en in gebruik geven van openbaar groen |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet |
Bezwaren van gemeente- eigendommen voor zover dit betreft het vestigen en opheffen van beperkte zakelijke rechten |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet Burgerlijk wetboek |
Verlenen van uitstel voor verlijden leveringsakte |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet Burgerlijk wetboek |
Aanwijzing notaris |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet Burgerlijk Wetboek |
Besluiten tot ontbinding van een koopovereenkomst bij faillissement e.d. |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet Burgerlijk Wetboek |
Toestemming eerdere ingebruikneming bouwterrein, mits onder de gebruikelijke voorwaarden |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aangaan, wijzigen en beëindigen e.d. van de pachtovereenkomsten voor wat betreft kortlopende contracten (max. 5 jaar) voor losse stukjes pachtgrond |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Koop en verkoop van gronden tot een oppervlak van 100m2 of een bedrag van € 10.000,--, mits passen binnen het daartoe bestemde budge |
Project aanpak ongeregistreerd grondgebruik
Artikel 3:316 Burgerlijk Wetboek |
Stuiten van de verjaring door daad van rechtsvervolging |
Artikel 3:317 Burgerlijk Wetboek |
Stuiting van de verjaring door aanmaning of mededeling |
Artikel 3:318 Burgerlijk Wetboek |
Stuiting van de verjaring door erkenning |
Afdeling 5.3.1 Algemene wet bestuursrecht (bestuursdwang) |
Overgaan tot ontruiming |
Artikel 5:2 Burgerlijk Wetboek |
Revindicatievordering instellen en een veroordeling tot ontruiming vragen. |
Burgerlijk Wetboek |
Instemmen met inschrijven van de verjaring en meewerken aan het opmaken van de notariële akte |
Artikel 3:322 Burgerlijk Wetboek |
Beslissen over het afstand doen van het recht om een beroep te doen op verjaring. |
Artikel 170 lid 2 Gemeentewet, Artikel 3:322 Burgerlijk Wetboek |
Het ondertekenen van de verklaring |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Besluiten tot verkoop van grond binnen het project aanpak ongeregistreerd grondgebruik en beslissen tot het aangaan en ondertekenen van de overeenkomst |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Besluiten tot verhuur, gebruik binnen het project aanpak ongeregistreerd grondgebruik en beslissen tot het aangaan van de overeenkomst |
Cluster Toezicht en handhaving
Artikel 125 Gemeentewet, Algemene wet bestuursrecht |
Beslissen op verzoeken handhaving |
Artikel 125 Gemeentewet, Afdeling 5.3.1 Algemene wet bestuursrecht |
opleggen / intrekken last onder bestuursdwang alsmede het uitoefenen van de overige bevoegdheden op grond van afdeling 5.3.1 |
Artikel 125 Gemeentewet, Afdeling 5.3.2 Algemene wet bestuursrecht |
Opleggen / intrekken van een last onder dwangsom alsmede het uitoefenen van de overige bevoegdheden op grond van afdeling 5.3.2 |
Afdeling 5.4.1 Algemene wet bestuursrecht |
Opleggen bestuurlijke boete dwangsom alsmede het uitoefenen van de overige bevoegdheden op grond van afdeling 5.3.1 |
Algemene wet bestuursrecht |
Beslissen over het verlenen, wijzigen en intrekken van de gedoogbeschikkingen |
Artikel 13 en 13a Woningwet |
Verplichten tot het treffen van voorzieningen |
Artikel 15 Woningwet |
Gelijktijdig met een besluit als bedoeld in artikel 23, 13a, en 14 besluiten tot toepassing van bestuursdwang of oplegging van een last onder dwangsom. |
Artikel 97 Woningwet |
Sluiting van gebouw, open erven en terreinen |
Artikel 4.4 Bouwverordening |
Uitzetten bouw |
Artikel 4.10 Bouwverordening |
Verbieden van gebruik van een werktuig dat schade of ernstige hinder voor de omgeving veroorzaakt en het voorschrijven van vrachtwerktuig |
Artikel 5.4.1, 7.3.2 en 7.4.1 Bouwverordening |
Aanschrijving betreffende maatregelen en bestrijding ongedierte |
Bouwverordening |
Schriftelijke bevestiging van door toezichthoudende ambtenaren mondeling gegeven aanwijzingen, sommaties inzake bouwzaken |
Artikel 18.2 Wet milieubeheer |
Uitvoeren van de genoemde taken |
Artikel 1.45 en 1.46 Wet Kinderopvang |
Het in ontvangst nemen van meldingen en het bijhouden van het register van gemelde kindercentra en gastouderbureaus |
Artikel 1.65 lid 1 Wet kinderopvang |
Geven van schriftelijke aanwijzingen |
Artikel 1.66 lid 1 Wet kinderopvang |
Verbieden de exploitatie voort te zetten |
Artikel 1.66 lid 2 Wet kinderopvang |
Verbieden het kindercentrum in exploitatie te nemen |
Wet basisadministratie personen (BRP) |
Toezicht en handhaving van de Basisadministratie personen |
Project landelijke Aanpak Adresfraude |
Toezicht houden op de adreskwaliteit in de basis administratie personen |
Erfgoedverordening |
Toezicht en handhaving van de Erfgoedverordening |
Drank- en horecawet, Drank en horeca verordening |
Toezicht en handhaving van de Drank- en horecawet en verordening |
Wet op de kansspelen |
Toezicht en handhaving van de Wet op de kansspelen |
Algemene plaatselijke verordening |
Toezicht en handhaving van de Algemene plaatselijke verordening |
Hoofdstuk 5 Wet algemene bepalingen omgevingsrecht paragraaf 5.4, artikelen 5.14 tot en met 5.23 |
Last onder bestuursdwang, last onder dwangsom en intrekking van een vergunning of ontheffing (bestuursrechtelijke handhaving) |
Artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen |
Opmaken van een proces-verbaal van constatering |
Wet basisregistratie adressen en gebouwen |
Opmaken van een schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een ander krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocumenten zijn opgenomen |
Algemene Verordening Ondergrondse Infrastructuren 2012 (AVOI-UNOG) |
Uitvoeren van de handhaving van de verordening |
Project aanpak ongeregistreerd grondgebruik
Artikel 3:316 Burgerlijk Wetboek |
Stuiten van de verjaring door daad van rechtsvervolging |
Artikel 3:317 Burgerlijk Wetboek |
Stuiting van de verjaring door aanmaning of mededeling |
Artikel 3:318 Burgerlijk Wetboek |
Stuiting van de verjaring door erkenning |
Afdeling 5.3.1 Algemene wet bestuursrecht (bestuursdwang) |
Overgaan tot ontruiming |
Artikel 5:2 Burgerlijk Wetboek |
Revindicatievordering instellen en een veroordeling tot ontruiming vragen |
Burgerlijk Wetboek |
Instemmen met inschrijven van de verjaring en meewerken aan het opmaken van de notariële akte |
Artikel 3:322 Burgerlijk Wetboek |
Beslissen over het afstand doen van het recht om een beroep te doen op verjaring |
Artikel 3:322 Burgerlijk Wetboek Artikel 170 lid 2 Gemeentewet |
Het ondertekenen van de verklaring |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Besluiten tot verkoop van grond binnen het project aanpak ongeregistreerd grondgebruik en beslissen tot het aangaan en ondertekenen van de overeenkomst |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Besluiten tot verhuur, gebruik binnen het project aanpak ongeregistreerd grondgebruik en beslissen tot het aangaan van de overeenkomst |
Artikel 170 lid 2 Gemeentewet |
Het ondertekenen van de overeenkomst tot verkoop, verhuur en gebruik |
Bijlage 5 behorende bij het besluit van het college van burgemeester en wethouders en van de burgemeester van Bronckhorst inzake het verlenen van mandaat, volmacht en machtiging
Cluster Documentaire informatievoorziening
Artikel 74 Gemeentewet |
Het in ontvangst nemen en openen van aan gemeentelijke bestuursorganen gerichte post en het aantekenen van de datum in ontvangst op ingekomen post. Het openen geldt niet voor post: a. welke afkomstig is van de Arbodienst en vertrouwelijke (medische) informatie bevat b. welke gericht is aan de gemeente of een van de gemeentelijke bestuursorganen voor zover deze krachtens bijzondere wettelijke voorschriften niet direct mag worden geopend c. bestemd voor de Commissie bezwaarschriften Bronckhorst |
Algemeen |
Ontvangstbevestigingen sturen op ingekomen brieven / verzoeken |
Algemeen |
In ontvangst nemen van aangetekende stukken, pakketten, poststukken, postwissels en cheques |
Archiefwet, Archiefbesluit |
a. Het vervangen van archiefbescheiden door reproducties, teneinde de aldus vervangen bescheiden te vernietigen (artikel 7 Archiefwet, artikel 6, lid 1 en 2 Archiefbesluit) b. Het opmaken van een verklaring van vervanging van archiefbescheiden door reproducties (artikel 8 Archiefbesluit) c. het vervreemden van archiefbescheiden (artikel 8, lid 1 en 2 Archiefwet en artikelen 7 en 8 Archiefbesluit) d. het opmaken van een verklaring van vervreemding van archiefbescheiden (artikel 8 Archiefbesluit) e. het overbrengen van archiefbescheiden naar de gemeentelijke archiefbewaarplaats (artikel 12, lid 1 Archiefwet en artikel 9 Archiefbesluit) f. het vervroegd overbrengen van archiefbescheiden naar de gemeentelijke archiefbewaarplaats (artikel 13 , lid 1 Archiefwet) g. het verzoeken om het verlenen van machtiging door Gedeputeerde Staten tot opschorting van de overbrenging van archiefbescheiden naar de gemeentelijke archiefbewaarplaats (artikel 13, lid 3 en 4 Archiefwet). h. het opmaken van een verklaring van overbrenging van archiefbescheiden naar de gemeentelijke bewaarplaats (artikel 8 Archiefbesluit) i. het opmaken van een verklaring van vernietiging van archiefbescheiden (artikel 8 Archiefbesluit) j. het stellen van beperkingen aan de openbaarheid van archiefbescheiden (artikel 15, lid 1 en 2 en artikel 16, lid 2 Archiefwet en artikel 10 Archiefbesluit) |
Cluster Personeel en organisatie
Algemeen |
Werkzaamheden betreffende de werving en selectie van een door B&W opengestelde vacature, beneden niveau van afdelingshoofd met uitzondering van de benoeming |
Algemeen |
Organiseren van cursussen voor medewerkers met inbegrip van externe personen en instanties |
Algemeen |
Afgeven werkgeversverklaring hypotheek |
Algemeen |
Afgeven verklaring borgstelling HVO |
Algemeen |
Uitvoeren van belasting en premieheffingsvoorschriften met betrekking tot de salarisadministratie |
Algemeen |
Uitvoeren van regelingen ten behoeve van UWV, ABP, IZA, CBS |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Aanschaf ARBO hulpmiddelen |
Cluster Informatisering en automatisering
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aangaan van aankoop, huur-, lease- en/of onderhoudsovereenkomsten met betrekking tot hardware, software, dataverbindingen en beveiligingscertificaten binnen het vastgestelde budget. |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Overeenkomsten aan te gaan in verband met gegevensuitwisselingen zoals met de Kamer van Koophandel en basisregistraties. |
Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)
Artikel 12 AVG, artikel 13 AVG |
Verstrekken van informatie |
Artikel 12 AVG, artikel 14 AVG |
Het verstrekken van informatie wanneer de persoonsgegevens niet van de betrokkene zijn verkregen |
Artikel 12 AVG, artikel 15 AVG |
Uitsluitsel geven over het al dan niet verwerken van persoonsgegevens, Beslissen op recht van inzage van betrokkene en verstrekken van inzage in informatie |
artikel 33 AVG |
Melding van een inbreuk met persoonsgegevens aan de toezichthoudende autoriteit |
Artikel 12 AVG, artikel 16 AVG |
Beslissen op het verzoek om rectificatie |
Artikel 12 AVG, artikel 17 AVG |
Beslissen op het recht op gegevenswissing |
Artikel 12 AVG, artikel 18 AVG |
Beslissen over het recht op beperking van de verwerking |
Artikel 12 AVG, artikel 19 AVG |
Kennisgevingsplicht |
Artikel 12 AVG, artikel 20 AVG |
Beslissen op het recht op overdraagbaarheid van gegevens |
Artikel 12 AVG, artikel 21 AVG |
Beslissen op het recht van bezwaar |
AVG |
Overige correspondentie Algemene Verordening Gegevensbescherming |
Cluster Juridische zaken
Aansprakelijkheid
160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aansprakelijk stellen van (rechts)personen wegens onrechtmatig handelen ten opzichte van de gemeente inclusief het aanzeggen van wettelijke rente |
160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Het afhandelen van aansprakelijkstellingen onder het eigen risico van de WA polissen |
160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Inschakelen verzekeraar bij een aansprakelijkstelling boven het eigen risico en onder het eigen risico bij letsel en personen schade |
Algemene wet bestuursrecht (Awb) |
Het nemen van schadebesluiten tot en met het bedrag van het eigen risico van de WA-polis |
Bekendmaking
Artikel 139 Gemeentewet |
Bekendmaken van algemeen verbindende voorschriften |
Algemene wet bestuursrecht
Artikel 5:34 Algemene wet bestuursrecht |
Opheffen, opschorten, verminderen dwangsom |
Artikel 6:6 Algemene wet bestuursrecht |
Gelegenheid bieden verzuim te herstellen |
Artikel 6:14 Algemene wet bestuursrecht |
Schriftelijke bevestiging ontvangst bezwaarschrift |
Artikel 6:15 Algemene wet bestuursrecht |
Doorzenden bezwaar- of beroepschrift aan bevoegd orgaan |
Artikel 6 :17 Algemene wet bestuursrecht |
Toezenden van de op de zaak betrekking hebbende stukken aan gemachtigde |
Artikel 6:19 lid 3 Algemene wet bestuursrecht |
Onverwijld ter beschikking stellen van het nieuwe besluit aan het orgaan waarbij het beroep aanhangig is |
Artikel 6:20 lid 2 Algemene wet bestuursrecht |
Onverwijld ter beschikking stellen van het besluit aan het orgaan waarbij het beroep aanhangig is |
Artikel 7:1a Algemene wet bestuursrecht |
Afhandelen van verzoeken voor het indienen van rechtstreeks beroep bij de bestuursrechter |
Artikel 7:2 lid 2 Algemene wet bestuursrecht |
Op de hoogte stellen van indiener bezwaarschriften en belanghebbende van de gelegenheid tot horen |
Artikel 7:3 Algemene wet bestuursrecht |
Afzien van horen |
Artikel 7:4 lid 2 en 6 Algemene wet bestuursrecht |
Ter inzage leggen bezwaarschrift en de op de zaak betrekking hebbende stukken en de toepassing hiervan achterwege laten |
Artikel 7:10 lid 2 t/m 5 Algemene wet bestuursrecht |
Opschorten, verdagen, uitstellen van de beslissing op bezwaar |
Artikel 7:5 t/m 7:9 en 7:11 Algemene wet bestuursrecht |
Het horen van bezwaarmakers en vervolgens beslissen op bezwaar |
Artikel 7:11 Algemene wet bestuursrecht |
Beslissingen op bezwaar nemen als de commissie bezwaarschriften geadviseerd heeft het bezwaar ongegrond of niet ontvankelijk te verklaren |
Artikel 8:42 Algemene wet bestuursrecht juncto artikel 39 Wet op de Raad van State |
Indienen verweerschrift en stukken, het verzoek om uitstel indienen verweerschrift |
Artikel 8:45 Algemene wet bestuursrecht |
Het geven van schriftelijke inlichtingen en toezending stukken aan de rechtbank tijdens het vooronderzoek |
Artikel 8:83 Algemene wet bestuursrecht |
Toezending van de op de zaak betrekking hebbende stukken bij verzoek om voorlopige voorziening |
Paragraaf 4.1.3.2. Algemene wet bestuursrecht |
Beslissen op een aanvraag dwangsom bij niet tijdig beslissen |
Proces vertegenwoordiging
Artikel 160 lid 1 sub f Gemeentewet |
Vertegenwoordiging van de burgemeester en burgemeester en wethouders ter zitting bij (bestuursrechtelijke) bezwaar- en beroepszaken en overige rechtsgedingen gericht tegen besluiten van de burgemeester het college van burgemeester en wethouders en de raad tot in alle instanties, mits machtiging door de burgemeester dan wel het college is verleend |
Bijlage 6 behorende bij het besluit van het college van burgemeester en wethouders en van de burgemeester van Bronckhorst inzake het verlenen van mandaat, volmacht en machtiging
Cluster Financiën
Artikel 160, lid 1 sub e |
Aantrekken en uitzetten van financieringsmiddelen. |
Artikel 160, lid 1 sub e |
Het namens de gemeente openen, sluiten en wijzigen van bankrekeningen en tekenen voor het doen van betalingen van deze rekening |
Algemeen |
Doen van aangifte voor het btw- compensatiefonds en de BTW |
Algemeen |
Ondertekenen betalingsopdrachten en invorderingsopdrachten |
Algemeen |
Inschakelen gerechtsdeurwaarder bij vorderingsacties |
Algemeen |
Statistieken en andere statistische gegevens met betrekking tot financiën aanleveren |
Algemeen |
Bevestiging en controle effectenbezit en schuldrestanten. |
Algemeen |
Inzenden gegevens met betrekking tot de financiële verhoudingswet. |
Algemene wet bestuursrecht, beleidsregels |
Werkzaamheden verrichten en beslissingen nemen met betrekking tot de invordering |
Artikel 160, lid 1 sub e |
Het oninbaar verklaren van vorderingen. |
Afhandelen van aangiften omzetbelasting, de afdrachten en de afhandeling van verzoeken om teruggaaf omzetbelasting. |
|
Artikel 160, lid 1 sub e |
Het aangaan van betalingsregelingen en het verlenen van uitstel van betaling |
Artikel 27 Wet Gemeenschappelijke Regeling |
WGR register opstellen |
Verzekeringen
Artikel 160, lid 1 sub e |
Houden van besprekingen met vertegenwoordigers van verzekeringsmaatschappijen over premies en waarde indexeringen, opvragen offerte, aanvragen nieuwe polis, schadegevallen |
Artikel 160, lid 1 sub e |
Besluiten tot het aangaan van verzekeringsovereenkomsten |
Cluster Control
Geen mandaten
Cluster Financiële administratie
Algemeen |
Werkzaamheden verrichten en beslissingen nemen met betrekking tot invordering |
Cluster Financiële administratie participatie
Afdrachten loonheffing uitkeringen/premieafdrachten UWV/Zorgverzekeraar |
De bevoegdheid afdrachten loonheffingen, uitkeringen en premieafdrachten UWV zorgverzekeraar te ondertekenen en af te werken |
Zorgverzekeringswet |
Aanmelden en beëindigen aanmelding bij zorgverzekeraar |
Algemene wet bestuursrecht, Participatiewet, Ioaz, Ioaw, Bbz en de vastgestelde beleidsregels |
Werkzaamheden verrichten en beslissingen nemen met betrekking tot de invordering |
Algemeen |
Inschakelen gerechtsdeurwaarder bij vorderingsacties voor het sociaal domein |
Artikel 160, lid 1 sub e |
Het oninbaar verklaren van vorderingen |
Artikel 160, lid 1 sub e |
Het aangaan van betalingsregelingen en het verlenen van uitstel van betaling in het sociaal domein |
Wet maatschappelijke ondersteuning, beleid Wet maatschappelijke ondersteuning |
Beslissen tot het beëindigen van voorzieningen |
Wet maatschappelijke ondersteuning, beleid Wet maatschappelijke ondersteuning |
Uitvoering mantelzorgwaardering |
Bijlage 7 behorende bij het besluit van het college van burgemeester en wethouders en van de burgemeester van Bronckhorst inzake het verlenen van mandaat, volmacht en machtiging
Cluster Strategie
Geen mandaten
Bijlage 8 behorende bij het besluit van het college van burgemeester en wethouders en van de burgemeester van Bronckhorst inzake het verlenen van mandaat, volmacht en machtiging
MANDAAT AAN EXTERNEN
Artikel 117 Wegenverkeerswet |
Verlenen van internationale rijbewijzen De bevoegdheid is gemandateerd met inachtneming van de overeenkomst die op 19 augutus 1998 tussen de VNG en de ANWB is gesloten |
Hoofddirectie ANWB, de hoofddirectie van de ANWB is bevoegd tot ondermandaat |
Hoofdstuk 5 Algemene wet bestuursrecht |
Het ondertekenen en verzenden van een controlebrief dat er geen overtredingen zijn geconstateerd en/of dat er geen vervolgacties nodig zijn |
Brandweer Noord- en Oost Gelderland |
Zelfstandigenregeling Zie tevens artikel 4 van de overeenkomst uitvoering zelfstandigen-regeling gemeente Bronckhorst |
Uitvoering zelfstandigen-regeling: 1. het besluit bijstandsverlening zelfstandigen 2004; 2. de wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen; 3. de Wet werk en bijstand, voor zover deze wet betrekking heeft op (mogelijk) ondernemerschap, dit inclusief de door de raad van de gemeente Bronckhorst op grond van deze wet vastgestelde verordeningen en het verlenen van bijzondere bijstand van algemene aard, zoals het verstrekken van woonkostentoeslag; 4. de eventuele terzake vervangende en andere toekomstige wetten en regelingen |
Burgemeester en wethouders van de Gemeente Hengelo. Burgemeester en wethouders van de gemeente Hengelo zijn bevoegd deze bevoegdheden te submandateren aan daartoe aan te wijzen medewerkers. |
Faillissementswet |
De bevoegdheden die nodig zijn om zorg te dragen voor de uitvoering van de schuldhulpverlening ten behoeve van (ex-) ondernemers Het afgeven van verklaringen als bedoelt in artikelen 284, 287 lid 4 287a, 287b van de Faillissementswet |
Burgemeester en wethouders van de Gemeente Hengelo. Burgemeester en wethouders van de gemeente Hengelo zijn bevoegd deze bevoegdheden te submandateren aan daartoe aan te wijzen medewerkers. |
Faillissementswet |
Het afgeven van verklaringen als bedoelt in artikel 285 lid 1 sub e van de Faillissementswet |
Stadsbank Oost Nederland |
Artikel 1.2.1. Wmo 2015, Convenant: “Samenwerken OGGz, maatschappelijke opvang en beschermd wonen” Besluit van 20-12-2016 Z88805 B&W 16-03231 |
met ingang van 1 januari 2017 het college van burgemeester en wethouders van Doetinchem te mandateren voor: • het besluiten tot het verlenen van subsidie, dan wel het verstrekken van een opdracht voor beschermd wonen aan de aanbieder en de vaststelling van deze subsidie, en het nemen van een beslissing op een bezwaarschrift als gevolg van de verlening en vaststelling van de subsidie voor beschermd wonen; • de behandeling van en het beschikken op verzoeken om een maatwerkvoorziening beschermd wonen met de bevoegdheid van verlenen van ondermandaat (hieronder begrepen het nemen van beslissingen tot (her)indicatie); de behandeling van en het beschikken op bezwaarschriften met betrekking tot beschermd wonen; • het voeren van rechtsgedingen of administratieve beroepsprocedures of handelingen ter voorbereiding daarop te verrichten; • het uitvoeren van toezicht op de naleving van wat bij of krachtens de Wet is geregeld ten behoeve van beschermd wonen; • het uitvoeren van een proces van bestuurlijk contracteren voor beschermd wonen in de regio Doetinchem. Rechtsgedingen omvat ook het instellen van een kort geding, de voeging in strafzaken, de instelling van beroep, het verzoek tot schorsing van een aangevochten beslissing of het aanvragen van een voorlopige voorziening |
De burgemeester en wethouders van de gemeente Doetinchem. De burgemeester en wethouders van Doetinchem zijn bevoegd deze bevoegdheden te submandateren aan daartoe aan te wijzen medewerkers. |
Artikel 4 Wet op de lijkbezorging (besluit van 2 april 2013, Z42410 / BenW -00199) |
Benoemen gemeentelijke lijkschouwer |
De directeur publieke gezondheid / algemeen directeur GGD Noord - en Oost Gelderland |
Jeugdwet (Besluit van 23-12-2014 Z31574 BenW 01582) |
Afwikkelen van zorgmeldingen bij de politie |
Medewerks van Veilig Thuis |
Artikel 2.4 lid 1 en 3.1lid 1 van de Jeugdwet (Besluit van 23-12-2014 Z31574 BenW 01582) |
Indienen van een verzoek tot onderzoek bij de Raad voor de Kinderbescherming |
De gecertificeerde instelling Jeugdbescherming Gelderland |
Verordening Duurzaamheidslening Besluit van 13-03-2016 Z77888 BenW 02410 |
Uitvoering van het gemeentelijk deel van de verordening |
Medewerkers van het VerduurSaam Energieloket |
Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 (besluit van 10-05-2016 Z68199/ BenW 02609) |
Als toezichthoudend ambtenaar belast met het toezicht op de naleving van het bepaalde bij of de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 |
De directeur Publieke gezondheid van GGD Noord en oost Gelderland De directeur Publieke gezondheid van GGD Noord en oost Gelderland is bevoegd mandaat te verlenen om personen werkzaam bij of voor GGD-NOG aan te wijzen als toezichthouder belast met het toezicht op de naleving van het bepaalde krachtens de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015. |
Artikel 3 lid 1 Wet tijdelijk huisverbod Artikel 10:11 Algemene wet bestuursrecht |
Ondertekenen van het besluit tot het opleggen van een huisverbod (artikel 2 lid 1 Wet tijdelijk huisverbod) waarbij de hulpofficier overlegt met de burgemeester voordat een huisverbod wordt opgelegd. (ondertekeningsmandaat) De hulpofficier van justitie (belast met de uitvoering van een huisverbod) te machtigen de volgende handelingen te verrichten: - Ingeval van kindermishandeling of een ernstig vermoeden daarvan, alvorens te besluiten tot het wel of niet opleggen van een huisverbod, overleg te plegen met Bureau Jeugdzorg (artikel 3 lid 1 juncto art. 2 lid 3 Wet tijdelijk huisverbod); - In een dermate spoedeisende situatie dat het huisverbod niet tevoren op schrift gesteld kan worden, het huisverbod mondeling aan te zeggen aan de uit huis te plaatsen persoon (artikel 3 lid 1 juncto artikel 2 lid 7 Wet tijdelijk huisverbod); - Het mededelen van het huisverbod en de consequentie van niet naleven, aan de huisgenoten van de uithuisgeplaatste, de aangewezen instantie voor advies en/of hulpverlening en Bureau Jeugdzorg (ingeval van kindermishandeling of een vermoeden daarvan) (artikel 3 lid 1 juncto artikel 2 lid 8 Wet tijdelijk huisverbod); - Het binnen 24 uur regelen van juridische bijstand voor de uithuisgeplaatste nadat hij/zij hiertoe de eventuele wens te kennen heeft gegeven en wel voor de duur van de behandeling van het verzoek voor een voorlopige voorziening bij de rechtbank (artikel 3 lid 1 juncto artikel 5 lid 1 Wet tijdelijk huisverbod) De hulpofficier van justitie maakt geen gebruik van de bovengenoemde bevoegdheden indien: a. de wens daartoe door de burgemeester kenbaar is gemaakt; b. zich na de beslissing van de burgemeester nieuwe feiten voordoen of bekend worden als gevolg waarvan het besluit heroverweging verdient. |
de hulpofficier van justitie (belast met de uitvoering van een huisverbod) |
Ondermandaatbesluit clusters Buiten, Toezicht en handhaving
De manager van de clusters Buiten, Toezicht en handhaving;
gelet op het Besluit mandaat, volmacht en machtiging 2019, vastgesteld op waarbij de burgemeester en het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Bronckhorst hun bevoegdheden als vermeld in de bij dat besluit behorende mandateringslijst hebben gemandateerd aan de gemeentesecretaris/directeur en de betreffende managers;
gelet op artikel 10:9 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluiten:
- I
de bevoegdheden zoals vermeld in de bij het mandaatbesluit behorende mandateringslijst onder bijlage A, op te dragen (te mandateren) aan de onder zijn verantwoordelijkheid werkzame medewerkers met uitzondering van de bevoegdheden die betrekking hebben op personeelszaken,
- II
de bevoegdheden zoals vermeld in de bij het mandaatbesluit behorende mandateringslijst in de bijlage 4 als volgt op te dragen (te mandateren) aan de onder zijn verantwoordelijkheid werkzame medewerkers:
- a.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Buiten op te dragen aan de medewerkers van het cluster Buiten;
- b.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Toezicht en handhaving op te dragen aan de medewerkers van het cluster Toezicht en handhaving;
- a.
onder de volgende bepalingen
Artikel 1 Algemene regels
Voor dit ondermandaat gelden de algemene regels die in het mandaatbesluit zijn opgenomen.
Artikel 2 Intrekking
Het ondermandaatbesluit vastgesteld op 20 maart 2018 wordt ingetrokken.
Artikel 3 Inwerkingtreding
Het besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.
Artikel 4 Citeertitel
Dit besluit kan worden aangehaald als ‘Ondermandaatbesluit clusters Buiten, Toezicht en handhaving’.
Aldus vastgesteld door de manager van de clusters Buiten, Toezicht en handhaving op
E. Hanzens,
Manager
Ondermandaatbesluit clusters Financiën, Control, Financiële administratie, Financiële administratie participatie
De manager van de clusters Financiën, Control, Financiële administratie, Financiële administratie participatie;
gelet op het besluit mandaat, volmacht en machtiging 2019, vastgesteld op waarbij de burgemeester en het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Bronckhorst hun bevoegdheden als vermeld in de bij dat besluit behorende mandateringslijst hebben gemandateerd aan de gemeentesecretaris/directeur en de betreffende managers;
gelet op artikel 10:9 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluit:
- I
de bevoegdheden zoals vermeld in de bij het mandaatbesluit behorende mandateringslijst onder bijlage A, op te dragen (te mandateren) aan de onder zijn verantwoordelijkheid werkzame medewerkers met uitzondering van de bevoegdheden die betrekking hebben op personeelszaken;
- II
de bevoegdheden zoals vermeld in de bij het mandaatbesluit behorende mandateringslijst in de bijlage 6 als volgt op te dragen (te mandateren) aan de onder zijn verantwoordelijkheid werkzame medewerkers:
- a.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Financiën op te dragen aan de medewerkers van het cluster Financiën;
- b.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Control op te dragen aan de medewerkers van het cluster Control;
- c.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Financiële administratie op te dragen aan de medewerkers van het cluster Financiële administratie;
- d.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Financiële administratie participatie op te dragen aan de medewerkers van het cluster Financiële administratie participatie;
- a.
onder de volgende bepalingen
Artikel 1 Algemene regels
Voor dit ondermandaat gelden de algemene regels die in het mandaatbesluit zijn opgenomen.
Artikel 2 Intrekking
Het ondermandaatbesluit vastgesteld op 20 maart 2018 wordt ingetrokken.
Artikel 3 Inwerkingtreding
Het besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.
Artikel 4 Citeertitel
Dit besluit kan worden aangehaald als ‘Ondermandaatbesluit clusters Financiën, Control, Financiële administratie, Financiële administratie participatie’.
Aldus vastgesteld door de manager van de clusters Financiën; Control, Financiële administratie, Financiële administratie participatie op
H.R.T. Neijenhuis,
Manager
Ondermandaatbesluit clusters Klantadvies, Burgerzaken, Wonen en werken, Bestuurssecretariaat, Secretariaat
De manager van de clusters Klantadvies, Burgerzaken, Wonen en werken, Bestuurssecretariaat, Secretariaat;
gelet op het besluit mandaat, volmacht en machtiging 2019, vastgesteld op waarbij de burgemeester en het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Bronckhorst hun bevoegdheden als vermeld in de bij dat besluit behorende mandateringslijst hebben gemandateerd aan de gemeentesecretaris/directeur en de betreffende managers;
gelet op artikel 10:9 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluit:
- I
de bevoegdheden zoals vermeld in de bij het mandaatbesluit behorende mandateringslijst onder bijlage A, op te dragen (te mandateren) aan de onder zijn verantwoordelijkheid werkzame medewerkers;
met uitzondering van de bevoegdheden die betrekking hebben op personeelszaken,
- II
de bevoegdheden zoals vermeld in de bij het mandaatbesluit behorende mandateringslijst in de bijlage 2 als volgt op te dragen (te mandateren) aan de onder zijn verantwoordelijkheid werkzame medewerkers:
- a.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Klantadvies op te dragen aan de medewerkers van het cluster Klantadvies;
- b.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Burgerzaken op te dragen aan de medewerkers van het cluster Burgerzaken;
- c.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Wonen en werken op te dragen aan de medewerkers van het cluster Wonen en werken;
- d.
de bevoegdheden genoemd onder cluster Bestuurssecretariaat op te dragen aan de medewerkers van het cluster Bestuurssecretariaat;
- e.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Secretariaat op te dragen aan de medewerkers van het cluster Secretariaat;
- a.
onder de volgende bepalingen
Artikel 1 Algemene regels
Voor dit ondermandaat gelden de algemene regels die in het mandaatbesluit zijn opgenomen.
Artikel 2 Intrekking
Het ondermandaatbesluit vastgesteld op 20 maart 2018 wordt ingetrokken.
Artikel 3 Inwerkingtreding
Het besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.
Artikel 4 Citeertitel
Dit besluit kan worden aangehaald als ‘Ondermandaatbesluit clusters Burgerzaken, Klantadvies, Wonen en werken, Kabinet en bestuurssecretariaat, Secretariaat’.
Aldus vastgesteld door de manager van de clusters Burgerzaken, Klantadvies, Wonen en werken, Bestuurssecretariaat, Secretariaat op
C.H. van den Brink,
Manager
Ondermandaatbesluit clusters Participatie, Zorgen en leren
De manager van de clusters Participatie, Zorgen en leren;
gelet op het besluit mandaat, volmacht en machtiging 2019, vastgesteld op waarbij de burgemeester en het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Bronckhorst hun bevoegdheden als vermeld in de bij dat besluit behorende mandateringslijst hebben gemandateerd aan de gemeentesecretaris/directeur en de betreffende managers;
gelet op artikel 10:9 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluit:
- I
de bevoegdheden zoals vermeld in de bij het mandaatbesluit behorende mandateringslijst onder bijlage A, op te dragen (te mandateren) aan de onder zijn verantwoordelijkheid werkzame medewerkers met uitzondering van de bevoegdheden die betrekking hebben op personeelszaken;
- II
de bevoegdheden zoals vermeld in de bij het mandaatbesluit behorende mandateringslijst in de bijlage 3 als volgt op te dragen (te mandateren) aan de onder zijn verantwoordelijkheid werkzame medewerkers:
- a.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Participatie op te dragen aan de medewerkers van het cluster Participatie;
- b.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Zorgen en leren op te dragen aan de medewerkers van het cluster Zorgen en leren;
- a.
- III
Voor het cluster Participatie de bevoegdheden zoals vermeld in de bij het mandaatbesluit behorende mandateringslijst onder bijlage A, met betrekking tot personeelszaken op te dragen (te mandateren) aan de onder zijn verantwoordelijkheid werkzame Teamleiders Participatie, zijnde teamleider participatie Noord en teamleider participatie Zuid, ieder voor de onder in zijn of haar team medewerkers;
onder de volgende bepalingen
Artikel 1 Algemene regels
Voor dit ondermandaat gelden de algemene regels die in het mandaatbesluit zijn opgenomen.
Artikel 2 Intrekking
Het ondermandaatbesluit vastgesteld op 20 maart 2018 wordt ingetrokken.
Artikel 3 Inwerkingtreding
Het besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.
Artikel 4 Citeertitel
Dit besluit kan worden aangehaald als ‘Ondermandaatbesluit clusters Participatie, Zorgen en leren’.
Aldus vastgesteld door de manager van de clusters Participatie, zorgen en leren op
J. van Cranenburgh,
Manager
Ondermandaatbesluit Strategie
De manager van het cluster Strategie;
gelet op het besluit mandaat, volmacht en machtiging 2019, vastgesteld op waarbij de burgemeester en het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Bronckhorst hun bevoegdheden als vermeld in de bij dat besluit behorende mandateringslijst hebben gemandateerd aan de gemeentesecretaris/directeur en de betreffende managers;
gelet op artikel 10:9 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluit:
- I
de bevoegdheden zoals vermeld in de bij het mandaatbesluit behorende mandateringslijst onder bijlage A, op te dragen (te mandateren) aan de onder zijn verantwoordelijkheid werkzame medewerkers met uitzondering van de bevoegdheden die betrekking hebben op personeelszaken;
- II
de bevoegdheden zoals vermeld in de bij het mandaatbesluit behorende mandateringslijst in de bijlage 7 als volgt op te dragen (te mandateren) aan de onder zijn verantwoordelijkheid werkzame medewerkers:
- a.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Strategie op te dragen aan de medewerkers van het cluster Strategie.
- a.
onder de volgende bepalingen
Artikel 1 Algemene regels
Voor dit ondermandaat gelden de algemene regels die in het mandaatbesluit zijn opgenomen.
Artikel 2 Inwerkingtreding
Het besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.
Artikel 4 Citeertitel
Dit besluit kan worden aangehaald als ‘Ondermandaatbesluit cluster Strategie’.
Aldus vastgesteld door de manager van het cluster Strategie op
J. Arends,
Manager
Ondermandaatbesluit Documentaire informatievoorziening, Personeel en organisatie, Informatisering en automatisering, Juridische zaken
De manager van de clusters Documentaire informatievoorziening, Personeel en organisatie, Informatisering en automatisering, Juridische zaken;
gelet op het besluit mandaat, volmacht en machtiging 2019, vastgesteld op waarbij de burgemeester en het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Bronckhorst hun bevoegdheden als vermeld in de bij dat besluit behorende mandateringslijst hebben gemandateerd aan de gemeentesecretaris/directeur en de betreffende managers;
gelet op artikel 10:9 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluit:
- I
de bevoegdheden zoals vermeld in de bij het mandaatbesluit behorende mandateringslijst onder bijlage A, op te dragen (te mandateren) aan de onder zijn verantwoordelijkheid werkzame medewerkers met uitzondering van de bevoegdheden die betrekking hebben op personeelszaken;
- II
de bevoegdheden zoals vermeld in de bij het mandaatbesluit behorende mandateringslijst in de bijlage 5 als volgt op te dragen (te mandateren) aan de onder zijn verantwoordelijkheid werkzame medewerkers:
- a.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Documentaire informatievoorziening op te dragen aan de medewerkers van het cluster Documentaire informatievoorziening;
- b.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Personeel en organisatie op te dragen aan de medewerkers van het cluster Personeel en organisatie;
- c.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Informatisering en automatisering op te dragen aan de medewerkers van het cluster Informatisering en automatisering;
- d.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Juridische zaken op te dragen aan de medewerkers van het cluster Juridische zaken;
- a.
onder de volgende bepalingen
Artikel 1 Algemene regels
Voor dit ondermandaat gelden de algemene regels die in het mandaatbesluit zijn opgenomen.
Artikel 2 Intrekking
Het ondermandaatbesluit vastgesteld op 20 maart 2018 wordt ingetrokken.
Artikel 3 Inwerkingtreding
Het besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.
Artikel 4 Citeertitel
Dit besluit kan worden aangehaald als ‘Ondermandaatbesluit clusters Documentaire informatievoorziening, Personeel en organisatie, Informatisering en Automatisering, Juridische zaken’.
Aldus vastgesteld door de manager van de clusters Documentaire informatievoorziening, Personeel en organisatie, Informatisering en automatisering, Juridische zaken op
M. Jansen,
Manager
Ondermandaatbesluit clusters Omgeving, Facilitair, Communicatie
De manager van de clusters Omgeving, Facilitair, Communicatie;
gelet op het besluit mandaat, volmacht en machtiging 2019, vastgesteld op waarbij de burgemeester en het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Bronckhorst hun bevoegdheden als vermeld in de bij dat besluit behorende mandateringslijst hebben gemandateerd aan de gemeentesecretaris/directeur en de betreffende managers;
gelet op artikel 10:9 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluit:
- I
de bevoegdheden zoals vermeld in de bij het mandaatbesluit behorende mandateringslijst onder bijlage A, op te dragen (te mandateren) aan de onder zijn of haar verantwoordelijkheid werkzame medewerkers met uitzondering van de bevoegdheden die betrekking hebben op personeelszaken,
- II
de bevoegdheden zoals vermeld in de bij het mandaatbesluit behorende mandateringslijst in de bijlage 1 als volgt op te dragen (te mandateren) aan de onder zijn verantwoordelijkheid werkzame medewerkers:
- a.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Omgeving op te dragen aan de medewerkers van het cluster Omgeving;
- b.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Facilitair op te dragen aan de medewerkers van het cluster Facilitair;
- c.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Communicatie op te dragen aan de medewerkers van het cluster Communicatie;
- a.
onder de volgende bepalingen
Artikel 1 Algemene regels
Voor dit ondermandaat gelden de algemene regels die in het mandaatbesluit zijn opgenomen.
Artikel 2 Intrekking
Het ondermandaatbesluit vastgesteld op 20 maart 2018 wordt ingetrokken.
Artikel 3 Inwerkingtreding
Het besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.
Artikel 4 Citeertitel
Dit besluit kan worden aangehaald als ‘Ondermandaatbesluit clusters Omgeving, Facilitair, Communicatie’.
Aldus vastgesteld door de manager van de clusters Omgeving, Facilitair, Communicatie op
W. Gouwenberg,
Manager
Toelichting op de actualisatie van het Besluit mandaat, volmacht en machtiging
Cluster omgeving
Vervallen:
Bouwverordening
Artikel 2.1.5. Bouwverordening |
Geheel of gedeeltelijk ontheffing verlenen van de plicht tot het indienen van onderzoeksrapport |
Hfd. 2, Par. 5, 6 en 7 Bouwverordening |
Ontheffing verlenen/weigeren van de in hfd. 2, par. 5, 6 en 7 bouwverordening gestelde voorschriften |
Artikel 8.1.1 tot en met 8.1.7 Bouwverordening |
Uitvoering van hfd. 8 van de bouwverordening waaronder het besluiten op een aanvraag sloopvergunning, niet wanneer het een monument betreft |
Brandveiligheidsverordening
Brandbeveiligingsverordening |
Besluiten nemen op grond van de brandbeveiligingsverordening |
Cluster Informatisering en automatisering
Vervallen
Wet bescherming persoonsgegevens
Artikel 33 en 34 Wet bescherming persoonsgegevens |
Het al dan niet doen van mededelingen omtrent de eerste opname in een persoonsregistratie |
Artikel 33 en 34 Wet bescherming persoonsgegevens |
Het mededelen van het doel van de verwerking waarvoor persoonsgegevens worden verkregen |
Artikel 43a Wet bescherming persoonsgegevens |
melden datalek |
Artikel 35 Wet bescherming persoonsgegevens |
Recht op inzage |
Artikel 36 Wet bescherming persoonsgegevens |
Beslissen op het verzoek om correctie van persoonsgegevens |
Artikel 40 wet bescherming persoonsgegevens |
Beoordeling van het verzet, mededelen aan betrokkene |
Artikel 41 Wet bescherming persoonsgegevens |
Mededeling doen aan de betreffende geregistreerde, dat aan derden gegevens worden verstrekt over hem uit de persoonsregistratie |
Wet bescherming persoonsgegevens |
Overige correspondentie inzake Wet bescherming persoonsgegevens |
Cluster Buiten
De uitzondering komt te ververvallen
BABW paragraaf 4, artikel 12 |
Plaatsing en verwijdering van verkeerstekens met uitzondering van de borden C1 t/m C21 en de instelling van stop en verkeersverboden (E1 en E2) |
Mandaat aan externe
opgenomen
Faillissementswet |
De bevoegdheden die nodig zijn om zorg te dragen voor de uitvoering van de schuldhulpverlening ten behoeve van (ex-) ondernemers Het afgeven van verklaringen als bedoelt in artikelen 284, 287 lid 4 287a, 287b van de Faillissementswet |
Burgemeester en wethouders van de Gemeente Hengelo. Burgemeester en wethouders van de gemeente Hengelo zijn bevoegd deze bevoegdheden te submandateren aan daartoe aan te wijzen medewerkers. |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl