Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR453969
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR453969/1
Reglement van orde van het bestuur van de bedrijfsoveringorganisatie intergemeentelijke uitvoeringsorganisatie
Geldend van 29-04-2017 t/m heden
Intitulé
Reglement van orde van het bestuur van de bedrijfsoveringorganisatie intergemeentelijke uitvoeringsorganisatieReglement van orde van het bestuur van de bedrijfsvoeringsorganisatie intergemeentelijke uitvoeringsorganisatie
Artikel 1: Begripsbepaling
In het onderhavig reglement, gebaseerd op artikel 22 Wet gemeenschappelijke regelingen en de gemeenschappelijke regeling bedrijfsvoeringsorganisatie intergemeentelijke uitvoeringsorganisatie, wordt verstaan onder:
de regeling: gemeenschappelijke regeling intergemeentelijke uitvoeringsorganisatie
de deelnemers: de aan de regeling deelnemende gemeenten Arnhem, Renkum en Rheden
het bestuur: het bestuur van de bedrijfsvoeringsorganisatie intergemeentelijke uitvoeringsorganisatie
de directie: de directie van de gemeenschappelijke regeling intergemeentelijke uitvoeringsorganisatie
Artikel 2 Frequentie van de vergadering
Het bestuur stelt voor aanvang van een kalenderjaar een schema op voor de in dat jaar te houden vergaderingen.
Artikel 3 De voorzitter en de secretaris
-
1. De voorzitter is belast met:
- a.
Voorbereiding van de vergadering
- b.
Het leiden van de vergadering;
- c.
Het handhaven van de orde in de vergadering;
- d.
Het doen naleven van de regeling;
- e.
Hetgeen dit reglement en de regeling hem verder opdraagt.
- a.
-
2. De voorzitter wordt ondersteund door een secretaris.
Artikel 4 Voorstellen en agenda
-
1. De voorzitter stelt de agenda in overleg met de secretaris op. De te behandelen voorstellen worden schriftelijk aan het bestuur voorgelegd.
-
2. Zowel bestuursleden als de directie kunnen onderwerpen voordragen voor plaatsing op de agenda.
-
3. De secretaris draagt er zorg voor dat de agenda en de bijbehorende stukken ten minste één week voorafgaande aan de vergadering aan de bestuursleden worden toegezonden.
Artikel 5 Verslaglegging
-
1. De secretaris draagt zo spoedig mogelijk na de vergadering zorg voor een verslag van de vergadering.
-
2. Het verslag bevat ten minste:
- a.
de namen van de aanwezige leden;
- b.
de namen van de afwezige leden;
- c.
de namen van de andere personen die hebben deelgenomen aan de beraadslaging;
- d.
een vermelding van de zaken die aan de orde zijn geweest;
- e.
een formulering van de door het bestuur genomen besluiten.
- a.
-
3. Een lid van het bestuur kan doen aantekenen, dat hij zich met een genomen besluit niet heeft verenigd, desgewenst met bijvoeging van redenen.
-
4. Het verslag wordt door het bestuur in de eerstvolgende vergadering vastgesteld.
-
5. Het verslag van de vergaderingen is niet openbaar, tenzij het bestuur anders heeft bepaald.
Artikel 6 Inwerkingtreding
Dit reglement treedt in werking op de dag na bekendmaking door plaatsing op de website van de bedrijfsvoeringsorganisatie danwel de deelnemende gemeenten.
Vastgesteld in de vergadering van 23-02-2017
Namens het bestuur
ir. E. Heinrich
Voorzitter bestuur De Connectie
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl