Reglement van orde van het bestuur van de bedrijfsoveringorganisatie intergemeentelijke uitvoeringsorganisatie

Geldend van 29-04-2017 t/m heden

Intitulé

Reglement van orde van het bestuur van de bedrijfsoveringorganisatie intergemeentelijke uitvoeringsorganisatie

Reglement van orde van het bestuur van de bedrijfsvoeringsorganisatie intergemeentelijke uitvoeringsorganisatie

Artikel 1: Begripsbepaling

In het onderhavig reglement, gebaseerd op artikel 22 Wet gemeenschappelijke regelingen en de gemeenschappelijke regeling bedrijfsvoeringsorganisatie intergemeentelijke uitvoeringsorganisatie, wordt verstaan onder:

de regeling: gemeenschappelijke regeling intergemeentelijke uitvoeringsorganisatie

de deelnemers: de aan de regeling deelnemende gemeenten Arnhem, Renkum en Rheden

het bestuur: het bestuur van de bedrijfsvoeringsorganisatie intergemeentelijke uitvoeringsorganisatie

de directie: de directie van de gemeenschappelijke regeling intergemeentelijke uitvoeringsorganisatie

Artikel 2 Frequentie van de vergadering

Het bestuur stelt voor aanvang van een kalenderjaar een schema op voor de in dat jaar te houden vergaderingen.

Artikel 3 De voorzitter en de secretaris

  • 1. De voorzitter is belast met:

    • a.

      Voorbereiding van de vergadering

    • b.

      Het leiden van de vergadering;

    • c.

      Het handhaven van de orde in de vergadering;

    • d.

      Het doen naleven van de regeling;

    • e.

      Hetgeen dit reglement en de regeling hem verder opdraagt.

  • 2. De voorzitter wordt ondersteund door een secretaris.

Artikel 4 Voorstellen en agenda

  • 1. De voorzitter stelt de agenda in overleg met de secretaris op. De te behandelen voorstellen worden schriftelijk aan het bestuur voorgelegd.

  • 2. Zowel bestuursleden als de directie kunnen onderwerpen voordragen voor plaatsing op de agenda.

  • 3. De secretaris draagt er zorg voor dat de agenda en de bijbehorende stukken ten minste één week voorafgaande aan de vergadering aan de bestuursleden worden toegezonden.

Artikel 5 Verslaglegging

  • 1. De secretaris draagt zo spoedig mogelijk na de vergadering zorg voor een verslag van de vergadering.

  • 2. Het verslag bevat ten minste:

    • a.

      de namen van de aanwezige leden;

    • b.

      de namen van de afwezige leden;

    • c.

      de namen van de andere personen die hebben deelgenomen aan de beraadslaging;

    • d.

      een vermelding van de zaken die aan de orde zijn geweest;

    • e.

      een formulering van de door het bestuur genomen besluiten.

  • 3. Een lid van het bestuur kan doen aantekenen, dat hij zich met een genomen besluit niet heeft verenigd, desgewenst met bijvoeging van redenen.

  • 4. Het verslag wordt door het bestuur in de eerstvolgende vergadering vastgesteld.

  • 5. Het verslag van de vergaderingen is niet openbaar, tenzij het bestuur anders heeft bepaald.

Artikel 6 Inwerkingtreding

Dit reglement treedt in werking op de dag na bekendmaking door plaatsing op de website van de bedrijfsvoeringsorganisatie danwel de deelnemende gemeenten.

Vastgesteld in de vergadering van 23-02-2017

Namens het bestuur

ir. E. Heinrich

Voorzitter bestuur De Connectie