Ombudsverordening

Geldend van 05-01-2012 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2006

Intitulé

Ombudsverordening

Artikel 1. Instelling ombudsman

Er is een gemeentelijke ombudscommissie.

Artikel 2. Zittingsduur

De ombudscommissie kan eenmaal worden herbenoemd.

Artikel 3. Financiële middelen

  • 1. De leden van de ombudscommissie ontvangen een vergoeding voor hun werkzaamheden en een tegemoetkoming in de kosten overeenkomstig de Verordening geldelijke voorzieningen raads- en commissieleden.

  • 2. De raad verschaft de ombudscommissie voldoende financiële middelen voor een goede uitoefening van haar werkzaamheden.

Artikel 4. Bemiddeling

  • 1. De ombudscommissie kan gedurende een onderzoek de verzoeker en het bestuursorgaan voorstellen doen teneinde onderling tot een oplossing van de klacht te komen.

  • 2. De ombudscommissie brengt ook na een geslaagde bemiddeling een verslag uit.

Artikel 5. Werkinstructie

Voor zover de ombudscommisie dit nodig acht, maakt zij een werkinstructie voor haar werkzaamheden.

Artikel 6. Ontvangstbevestiging en toezending verzoekschrift

  • 1. De ombudscommissie bevestigt de ontvangst van het verzoekschrift schriftelijk aan de verzoeker.

  • 2. Indien zij een onderzoek als bedoeld in artikel 9:18 van de Algemene wet bestuursrecht instelt, zendt zij tevens een afschrift van het verzoekschrift aan het bestuursorgaan en aan degene over wiens gedragingen wordt geklaagd.

Artikel 7. Inwerkingtreding

Deze verordening treedt in werking op 1 januari 2006.

Artikel 8. Citeertitel

Deze verordening kan worden aangehaald als: Ombudsverordening.

Ondertekening

Aldus besloten in de openbare vergadering van de raad,
gehouden op 30 juni 2005,
de griffier,
J.Pit
de voorzitter,
R.W. ter Avest