Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR41263
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR41263/1
Regeling vervallen per 31-12-2019
Regeling openbaarmaking nevenfuncties van topambtenaren bij de gemeente Tholen
Geldend van 01-01-2008 t/m 30-12-2019 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2008
Intitulé
Regeling openbaarmaking nevenfuncties van topambtenaren bij de gemeente TholenBurgemeester en wethouders van Tholen;
overwegende, dat in 2003 aan de Ambtenarenwet bepalingen zijn toegevoegd waarbij voor de gemeente de plicht is opgelegd om voorschriften vast te stellen over de openbaarmaking van nevenwerkzaamheden verricht door topambtenaren;
gelet op de daarvoor relevante bepalingen in de CAR/UWO met name artikel 15 lid 1e van de CAR/UWO;
gelezen de circulaire van het LOGA d.d. 6 december 2006, kenmerk MARZ/CvA/200601993;
b e s l u i t :
vast te stellen de 'Regeling openbaarmaking nevenfuncties van topambtenaren bij de gemeente Tholen'.
Artikel 1
Deze regeling is van toepassing op de volgende functies:
- 1.
gemeentesecretaris;
- 2.
structurele leden van het Managementteam.
Artikel 2
Deze regeling heeft ten doel te regelen op welke wijze nevenwerkzaamheden openbaar worden gemaakt die de belangen van de dienst, voor zover deze in verband staan met de functievervulling, kunnen raken en die verricht worden door de ambtenaar die een functie als bedoeld in artikel 1 van deze regeling vervult.
Artikel 3
Melding van de nevenwerkzaamheden geschiedt door een actuele opgave van nevenwerkzaamheden te verstrekken aan het college, middels het opgavenformulier dat is opgenomen als bijlage bij deze regeling.
Artikel 4*
Deze opgave vermeldt:
- a.
de hoofdfunctie;
- b.
de nevenwerkzaamheden en de instanties waarbij deze verricht worden;
- c.
de datum van ingang van de nevenwerkzaamheden;
- d.
de eventueel aan het uitoefenen van de nevenwerkzaamheden gestelde beperkingen.
Artikel 5
Openbaarmaking geschiedt door publicatie van de opgegeven nevenwerkzaamheden op de internetsite, www.tholen.nl.
Artikel 6
De gemeentesecretaris is verantwoordelijk voor de opgave van nevenwerkzaamheden van de ambtenaren die een functie als bedoeld in artikel 1 van deze regeling vervullen.
Artikel 7
Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 januari 2008 en kan worden aangehaald als de 'Regeling openbaarmaking nevenfuncties'.
Ondertekening
* Toelichting artikel 4
- a.
de huidige hoofdfunctie bijv. gemeentesecretaris;
- b.
bijvoorbeeld: voorzitter bestuur Stichting X of adviseur bij de Raad voor Y;
- d.
bijvoorbeeld: de functionaris dient zich in zijn nevenfunctie als adviseur bij de Raad voor Y te onthouden van adviezen met betrekking tot projecten in de gemeente.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl