Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR168657
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR168657/12
Regeling vervallen per 25-03-2015
Betaald ouderschapsverlof, regeling
Geldend van 01-05-2011 t/m 24-03-2015
Intitulé
Betaald ouderschapsverlof, regelingBetaald ouderschapsverlof, regeling
Artikel 1 Begripsomschrijving
Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:
- a
Medewerker: De ambtenaar als bedoeld in hoofdstuk 1, artikel 1:1, lid 1, artikel 1:2 en artikel 1:2:1 van de Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Venray.
- b
Betaald ouderschapsverlof: Betaald ouderschapsverlof heeft betrekking op de medewerker die op grond van de Wet Arbeid en Zorg (Waz) recht heeft op ouderschapsverlof conform artikel 6:5 of 6:5a CAR.
Artikel 2 Werkingssfeer
Deze regeling biedt de grondslag voor bepalingen die afwijken van of een aanvulling zijn op de Waz. Deze bepalingen zijn te vinden in artikel 6:5 en 6:5a CAR (hoogte van de aanspraak op doorbetaling van de bezoldiging van de medewerker tijdens het ouderschapsverlof) en de artikelen 6:5:1 t/m 6:5:7 en 6:5a:1 Uitwerkingsovereenkomst (UWO) (o.m. terugbetalingsverplichting).
Artikel 3 Vergoeding woon-werkverkeer
Als tijdens het ouderschapsverlof het aantal werkdagen vermindert, wordt op de vergoeding voor het woon-werkverkeer (in het kader van de regeling a la carte en/of forensenvergoeding) een korting toegepast evenredig aan de duur en omvang van het ouderschapsverlof.
Artikel 4 Korting vakantie- en ADV-verlof
Er vindt als gevolg van het betaald ouderschapsverlof een korting plaats op zowel de vakantie-uren als, indien van toepassing, de ADV-uren evenredig aan de duur en omvang van het ouderschapsverlof.
Artikel 5 Onvoorziene gevallen
In gevallen waarin deze regeling niet of niet in redelijkheid voorziet, kan het college van burgemeester en wethouders een bijzondere voorziening treffen.
Artikel 6 Inwerkingtreding
Deze regeling kan worden aangehaald als “Regeling betaald ouderschapsverlof” en treedt in werking op 1 mei 2011.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl