Regeling vervallen per 01-01-2021

Mandaatbesluit Wet Kenbaarheid Publiekrechtelijke Beperkingen (WKPB)Nieuwe regeling

Geldend van 07-02-2013 t/m 31-12-2020

Intitulé

Mandaatbesluit Wet Kenbaarheid Publiekrechtelijke Beperkingen (WKPB)Nieuwe regeling

Burgemeester en wethouders van de gemeente Werkendam;

 

Overwegende dat:

  • artikel 5 , eerste lid, van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen onroerende zaken het houden van een gemeentelijk beperkingenregister en een gemeentelijke beperkingenregistratie opdraagt aan burgemeester en wethouders;

  • het wenselijk is de genoemde taken te mandateren aan de twee beheerders en hen te machtigen tot het doen verrichten van handelingen die voortvloeien uit de WKPB;

 

Gelet op de artikelen 10:3 eerste lid, 10:4 en 10:12 van de Algemene wet Bestuursrecht;

 

 

Besluiten:

 

De juridisch medewerker Ruimte werkzaam bij de gemeente Werkendam, en het Afdelingshoofd Bestanden van het SVHW, aan te wijzen als WKPB-beheerders en tevens mandaat te verlenen de navolgende bevoegdheden namens burgemeester en wethouders uit te voeren

 

  • 1.

    Uit te voeren bevoegdheden:

 

 

 

 

  • 1.

    Te bepalen dat

    • 1.

      Er ondermandaat kan worden verleend door de beheerder van de gemeente aan alle medewerkers van het servicecentrum voor de punten h en i;

    • 2.

      Er ondermandaat kan worden verleend door de beheerder van het SVHW aan alle medewerkers van de afdeling Bestanden van het SVHW voor de punten a tot en met k.

 

Aldus vastgesteld in de vergadering van 22 januari 2013.

 

het college van burgemeester en wethouders van Werkendam,

de secretaris,                             de burgemeester,

 

drs. H.A. Koenen                        mw. Drs. C.G.J. Breuer

 

  • 1.

    Het toetsen van de brondocumenten aan vereisten voor inschrijving;

  • 2.

    Het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers;

  • 3.

    Het inschrijven van documenten in het register en het opnemen van gegevens daarover in de registratie;

  • 4.

    Het plaatsen van aantekeningen op het brondocument;

  • 5.

    Het verwerken van kadastrale mutaties in de administratie;

  • 6.

    Het verstrekken van een bewijs van inschrijving;

  • 7.

    Het waarmerken van afschriften van brondocumenten, waarbij publiekrechtelijke beperkingen zijn opgelegd;

  • 8.

    Het op verzoek verstrekken van afschriften of uittreksels uit het register en registratie;

  • 9.

    Het verstrekken van verklaringen, dat uit het register blijkt, dat op het betreffende aangevraagde perceel geen publiekrechtelijke beperking van toepassing is;

  • 10.

    Het herstellen van fouten en doorvoeren van correcties;

  • 11.

    Het (doen) verstrekken van berichten aan de landelijke voorziening.