Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR637162
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR637162/1
Regeling vervallen per 20-07-2021
Criteria aanwijzen trouwlocatie
Geldend van 23-10-2013 t/m 19-07-2021
Intitulé
Criteria aanwijzen trouwlocatieBurgemeester en wethouders van de gemeente Woensdrecht,
gelet op het bepaalde in artikel 63 Boek 1 van het Burgerlijk Wetboek en artikel 5 Wet rechten burgerlijke stand,
gehoord de door de gemeenteraad in de opinieraadsvergadering van 12 september 2013
kenbaar gemaakte wensen en bedenkingen,
besluiten vast te stellen:
Criteria aanwijzen eenmalige trouwlocatie
- 1.
Het paar moet een verzoek indienen voor het aanwijzen van een eenmalige trouwlocatie.
Het verzoek moet voorzien zijn van schriftelijke toestemming van de eigenaar van delocatie.
- 2.
Indien het verzoek een locatie in de open lucht betreft dient er een adequate overdekte ruimte aanwezig te zijn om de gasten bij slecht weer op te vangen.
- 3.
De locatie moet op de dag van de voltrekking voor iedereen toegankelijk zijn.
- 4.
De openbaarheid moet zijn gewaarborgd.
- 5.
De locatie moet representatief zijn (moet cachet geven aan een voltrekking) en mag niet in strijd zijn met de openbare orde of goede zeden.
- 6.
De locatie moet goed toegankelijk zijn voor mindervaliden.
- 7.
De gemeente dient te worden gevrijwaard voor schadeclaims, welke voortvloeien uit een voltrekking op de trouwlocatie.
- 8.
De locatie moet een afzonderlijke (voorbereidings)ruimte beschikbaar hebben voor de (buitengewoon) ambtenaar van de burgerlijke stand.
- 9.
De locatie voldoet aan de eisen van brandveiligheid en beschikt over alle noodzakelijke vergunningen of ontheffingen.
- 10.
Toetsing vindt plaats door een ambtenaar van het bureau burgerlijke stand.
Criteria aanwijzen vaste trouwlocatie
- 1.
De aanvraag moet voorzien zijn van schriftelijk toestemming van de eigenaar.
- 2.
Indien het verzoek een locatie in de open lucht betreft dient er een adequate overdekte ruimte aanwezig te zijn om de gasten bij slecht weer op te vangen.
- 3.
De locatie moet op de dag van de voltrekking voor iedereen toegankelijk zijn.
- 4.
De openbaarheid moet zijn gewaarborgd.
- 5.
De locatie moet representatief zijn (moet cachet geven aan een voltrekking) en mag niet in strijd zijn met de openbare orde of goede zeden.
- 6.
De locatie moet goed toegankelijk zijn voor mindervaliden.
- 7.
De gemeente dient te worden gevrijwaard voor schadeclaims, welke voortvloeien uit voltrekkingen op de trouwlocatie.
- 8.
De locatie moet een afzonderlijke (voorbereidings)ruimte beschikbaar hebben voor de (buitengewoon) ambtenaar van de burgerlijke stand.
- 9.
De locatie voldoet aan de eisen van brandveiligheid en beschikt over alle noodzakelijke vergunningen of ontheffingen.
- 10.
Toetsing vindt plaats door een ambtenaar van het bureau burgerlijke stand.
Indien blijkt dat aan bovenstaande criteria voor het aanwijzen van een vaste trouwlocatie niet
meer wordt voldaan, dan kan de aanwijzing worden ingetrokken.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van burgemeester en wethouders van 22 oktober 2013
De secretaris, De burgemeester,
A.P.E. Baart MBA drs. J.J.C. Adriaansen
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl